| کد خبر: 140517 |

هزینه ورود موتورسواران به محدوده طرح ترافیک؛ روزانه ۸۰۰ تومان

عوارض ورود به محدوده طرح ترافیک که قرار است دارندگان موتورسیکلت‌ها پرداخت کنند روزانه ۸۰۰ تومان است و قرار نیست که موتورسواران بهای زیادی را بپردازند.

تین نیوز
عوارض ورود به محدوده طرح ترافیک که قرار است دارندگان موتورسیکلت‌ها پرداخت کنند روزانه ۸۰۰ تومان است و قرار نیست که موتورسواران بهای زیادی را بپردازند.

مصطفی قنبرنژاد، مدیرکل واحد صدور آرم شهرداری تهران در این‌باره گفت: هدف اصلی طرح ترافیک موتورسواران حل معضل ترافیک و بعد از آن آلودگی هواست. براساس مطالعاتی که تا امروز انجام شده هر یک موتور کاربراتوری برابر با 5پراید کاربراتوری آلودگی هوا ایجاد می‌کند. در زمان‌های اضطرار که کمیته اضطرار تشکیل می‌شود و شهردار و پلیس راهور را موظف می‌کند که طرح ترافیک خودرو را از در منزل اجرا کنند، هیچ کنترلی روی موتورهایی که در این روز‌ها تردد می‌کنند وجود ندارد.

مرحله ثبت‌نام طرح ترافیک موتورسواران در سایت motorcycle1396.tehran.ir از اول مرداد‌ماه آغاز شده و تا 8مرداد ۱۱ هزار و ۴۰۰موتورسیکلت در سامانه طرح ترافیک موتور ثبت نام کردند. قنبرنژاد در واکنش به اینکه باور عموم مردم این است که طرح ترافیک موتور برای درآمدزایی مطرح شده است، گفت: بحث ساماندهی موتورسواران برای ورود به طرح ترافیک هیچ ربطی به درآمدزایی ندارد.

این طرح با اهداف دیگری اجرا می‌شود؛ اول آنکه برای کنترل موتورسیکلت‌هایی است که معاینه فنی ندارند. دوم آنکه موتورهایی که به سن فرسودگی رسیده و آلودگی هوای بیشتری را ایجاد می‌کند. سوم موتورهایی که پلاک تهران دارند و وارد این محدوده می‌شوند. البته دارندگان این موتورهای برقی لازم است که حتما تا ۱۵ مرداد در سامانه ثبت نام کنند، اما نیازی نیست که پولی بابت طرح ترافیک بپردازند. درست مانند خودروهای برقی که هیچ عوارضی پرداخت نمی‌کنند و معاف از پرداخت هزینه برای ورود به محدوده طرح ترافیک هستند.

 

منبع: سايت خبری همشهری آنلاین

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.