| کد خبر: 133059 |

قالیباف پس از سکوت چند روزه:

نمی‌خواهم برگردم و از انتخابات بگویم

از روز 29 اردیبهشت ماه که رای خود را در اردبیل به صندوق رای انداخت و دو روز بعد بیانیه‌ای به منتخب مردم برای کار کردن برای 96 درصدی که از آنها می‌گفت صادر کرد، دیگر خبری از شهردار تهران نبود.

تین نیوز

 از روز 29 اردیبهشت ماه که رای خود را در اردبیل به صندوق رای انداخت و دو روز بعد بیانیه‌ای به منتخب مردم برای کار کردن برای 96 درصدی که از آنها می‌گفت صادر کرد، دیگر خبری از شهردار تهران نبود.

 

به گزارش روزنامه اعتماد، محمدباقر قالیباف که شلوغ و پرسروصدا به صحنه انتخابات آمده بود و در ادامه به نفع سیدابراهیم رییسی کنار رفت، ترجیح داده بود در روزهای اخیر آنچنان پرفروغ نباشد. دیروز اما محمدباقر قالیباف که این روزها با اتهامات بسیاری مثل استخدام‌های نجومی در مجموعه‌های زیرنظر شهرداری تهران، ترک محل کار از سوی معاونانش یا عملکرد نابسامان شهرداری مواجه است، ترجیح داد تلویحا به اعضای شورای شهر جدید حمله کند.

 

قالیباف حالا پس از 12 سال تنها دو ماه دیگر می‌تواند شهردار پایتخت باشد. ترکیب یکدست اصلاح‌طلبان در شورای شهر تهران هم کورسوی امیدی که او برای روزهای احتمالی پس از انتخابات ریاست‌جمهوری در نظر داشت را هم از بین برد. پس بهترین حالت را حمله به اعضای شورا تشخیص داده و کنایه‌وار گفته است: «یک بار به یکی از دوستان گفتم افرادی که می‌خواهند در لیست جناح خاصی قرار بگیرند علاوه بر اینکه متعهد می‌شوند پول لیست را بدهند، حاضرند هر حرفی بزنند.

 

مثلا بگویند تهران شهر سوخته است. جالب است اگر به یک سال قبل و حرف‌های‌شان برگردیم می‌بینیم که چیز دیگری گفته‌اند. متاسفانه برخی برای اینکه در لیست شورا قرار بگیرند حاضرند که نشان دهند هیچ هویت و انصافی ندارند. نمی‌دانم قدرت چقدر می‌ارزد که انسان پا روی انسانیت، مردانگی و... بگذارد. یعنی چه چیزی را باید از یک انسان بگیرند تا بخواهند یک صندلی به او در شورای شهر بدهند؟»

 

به گزارش مهر، محمدباقر قالیباف که با جهادگران قرارگاه جهادی امام رضا(ع) دیدار کرده بود اشارات تلویحی هم به انتخابات ریاست‌جمهوری داشته و از این تحلیل که شاید ماندن او و رفتن رییسی بیشتر می‌توانست اثربخش باشد هم گفته است.

 

او اظهار کرد: من نمی‌خواهم برگردم و از انتخابات بگویم که چرا آمدم و چرا رفتم. بعضی افراد تحلیل می‌کردند که اگر اینگونه یا آنگونه می‌شد شاید اتفاق دیگری رقم می‌خورد خب این جزو بدیهیات است و اینقدر عقل را باید برای ما قایل باشید که نسبت به این موضوع آگاهی و توجه داریم. وی گفت: به نظر من مهم این است که انسان در زندگی خود این توفیق را داشته باشد که در تشخیص وظیفه‌اش درست عمل کند و اگر این اتفاق بیفتد معتقدم حتما عزت دنیوی و اخروی در کار نهفته است. البته شاید درک این موضوع نیازمند کمی صبر و تحمل باشد تا زمان موضوعات را روشن کند.

 

منبع: روزنامه اعتماد

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.