| کد خبر: 264427 |

ارتقای ایمنی پروازهای بین المللی شهرفرودگاهی امام خمینی(ره)

براساس استانداردهای بین المللی ایکائو " DOC ۸۰۷۱" لازم است سامانه های کمک ناوبری فرودگاه ها در بازه های مشخص و معینی مورد تست و وارسی پروازی قرار گرفته تا صحت و دقت این دستگاه ها اندازه گیری و تایید شود.

تین نیوز

معاون بهره برداری فرودگاهی شهر فرودگاهی امام خمینی ( ره ) گفت: در راستای ارتقای ایمنی پروازهای بین المللی شهرفرودگاهی امام خمینی ( ره ) و بهره برداری از فاز اول پروژه مرمت باند ٢٩ راست به عنوان باند اصلی این فرودگاه سامانه های کمک ناوبری DVOR/DME و سیستم فرود دقیق ILS/DME در تاریخ های ٢٤ و ٢٥ آبان ماه سال جاری مورد وارسی پروازی قرار گرفت و دقت و صحت این سامانه ها مورد تائید قرار گرفت.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد رضا فردی اظهار کرد: این عملیات که به مدت دو روز متوالی و حدود ٧ ساعت به طول انجامید با تلاش و همکاری حوزه معاونت بهره برداری  و متخصصان مرکز وارسی پروازی و متخصصان الکترونیک هواپیمایی و اداره کل سامانه های الکترونیکی و متخصصین مراقبت پرواز حوزه معاونت عملیات هوانوردی فرودگاه حضرت امام (ره) و اداره کل حراست صورت پذیرفت.

معاون بهره برداری فرودگاهی خاطر نشان کرد: مطابق با استاندارهای بین المللی سامانه های مذکور در بازه زمانی تعیین شده می باید مورد ارزیابی و وارسی قرار بگیرد که این مهم در آستانه بهره برداری از فاز اول پروژه مرمت باند ٢٩ راست با موفقیت انجام پذیرفت و سامانه فرود دقیق این باند به لحاظ ایمنی پروازهای بین المللی ورودی برای شرکت های هواپیمایی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

فردی  افزود: معاونت توسعه زیرساخت در این پروژه به طول ۵۰۰ متر ابتدایی باند ۲۹ راست و به عرض ۶۶ متر را بهسازی کرد که باند اصلی به عرض۴۵ متر با دو لایه بیندر و توپکا و شولدرها را به عرض۱۰/۵ متر در هر طرف با یک لایه توپکا بهسازی کرد.

به گزارش روابط عمومی  شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) همچنین یک کیلومتر از تاکسی وی A بهسازی و  تاکسی وی های ارتباطی K,J,P بطور کامل بهسازی شد.

در حال حاضر اداره کل تامین و تجهیز معاونت بهره برداری در حال انجام مارکینگ بر روی سطوح مذکور است و مطابق پیام هوانوردی صادره شده باند ۲۹R/۱۱L از شنبه ۲۷ آبانماه آماده نشست و برخاست هواپیما هاست.

گفتنی است براساس استانداردهای بین المللی ایکائو "  DOC ۸۰۷۱" لازم است سامانه های کمک ناوبری فرودگاه ها در بازه های مشخص و معینی مورد تست و وارسی پروازی قرار گرفته تا صحت و دقت این دستگاه ها اندازه گیری و تایید شود.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.