| کد خبر: 259857 |

آمادگی ترمینال سلام برای اعزام و پذیرش ۲۵۰هزار نفر در اربعین امسال

مدیرعامل شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) در نشست خبری سفرهای اربعین با اشاره به آمار ۱۸۰ هزار نفری سال گذشته، از آمادگی ترمینال سلام برای اعزام و پذیرش ۲۵۰هزار نفر در اربعین امسال خبر داد.

تین نیوز

مدیرعامل شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) در نشست خبری سفرهای اربعین با اشاره به آمار ۱۸۰ هزار نفری سال گذشته، از آمادگی ترمینال سلام برای اعزام و پذیرش ۲۵۰هزار نفر در اربعین امسال خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی سعید چلندری مدیرعامل شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) در نشست خبری سفرهای اربعین که با حضور اصحاب رسانه در محل وزارت راه و شهرسازی برگزار شد، گفت: بخش قابل توجهی از پروازهای زیارتی از ترمینال سلام انجام می‌شود.

چلندری ابراز امیدواری کرد ترمینال سلام به‌ عنوان ترمینال نمونه زیارتی در سطح منطقه ثبت شود.

وی افزود: این ترمینال با ۵۴ هزار متر صرفاً با کاربری زیارتی اختصاص یافته است که پروازهای عملیات حج ۱۴۰۲ و اربعین ۱۴۰۱ نیز از ترمینال سلام صورت گرفته است.

به گفته چلندری ۸۰ درصد پروازهای سال گذشته اربعین از شهر فرودگاهی امام‌خمینی (ره) انجام شده است.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای عملیات اربعین تشریح کرد: سال گذشته در ایام اربعین تعداد۱۸۰ هزار نفر اعزام و پذیرش کردیم که امسال برای ۲۵۰ هزار نفر اعلام آمادگی می‌کنیم.

مدیرعامل شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) ادامه داد: طبق مذاکرات با نجف و مجوزهای اخذ شده از کشور عراق از سوی سازمان هواپیمایی کشوری، خدمت رسانی به زائران اباعبدالله الحسین(ع) را با تمام توان انجام می‌دهیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برپایی موکب‌ها در سال گذشته گفت: امسال نیز خدمات در شان زائرین از جمله هماهنگی با ایرلاین‌ها و استقرار موکب‌ها را در برنامه داریم.

چلندری با بیان اینکه سال پیش حتی یک مسافر جا مانده نداشتیم، افزود: ان‌شاءالله امسال هم پروازها منظم انجام شود.

این مقام مسئول بیان کرد: پرسنل آموزش دیده مسلط به زبان عربی به منظور راهنمایی زائران در ترمینال سلام و فرودگاه نجف مستقر هستند.

همچنین تمهیدات و ظرفیت پارک ۶۰۰۰ خودرو در پارکینگ سلام فراهم شده است.

وی خاطرنشان کرد: امسال کلیه نیروهای انتظامی و نظامی به دو برابر ارتقاء پیدا کرده اند.

همچنین اتوبوس‌ها و وسایل نقلیه عمومی برای خدمت‌رسانی زائران مستقر شده اند.

مدیر عامل شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) در خاتمه به مجموعه اقدامات فرهنگی انجام شده در ترمینال سلام نیز اشاره کرد.

نشست خبری سفرهای اربعین امروز ۱۶ مرداد با حضور شهریار افندی‌زاده معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی، رضا نخجوانی معاون وزیر و سرپرست شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، میعاد صالحی معاون وزیر و مدیرعامل شرکت راه‌آهن، داریوش امانی معاون وزیر راه و شهرسازی و رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، محمد محمدی بخش معاون وزیر و رئیس سازمان هواپیمایی کشوری، سعید چلندری مدیرعامل شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) و شمس الدین فرزادی پور مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران،در ساختمان دادمان برگزار شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.