| کد خبر: 59395 |

تاثیر جمع‌بندی مذاکرات هسته‌ای بر قطار شهری مشهد

تین نیوز | مدیرعامل شرکت قطارشهری مشهد گفت: جمع بندی مذاکرات هسته ای تاثیرات مثبتی در حوزه قراردادهای قطارشهری مشهد با شرکت های بین المللی ایجاد کرد.
 
کیانوش کیامرز افزود: در گذشته به دلیل تحریم در حوزه خرید قطعات با مشکلات بسیار روبرو بودیم اما در شرایط فعلی طی چند ماه آینده می توانیم بسیاری از قطعات را با قیمت مناسب تر و کیفیت بهتر از کشورهای دیگر خریداری کنیم.
 
وی اظهار کرد: فروردین ماه امسال نیز سه رام قطار شهری مشهد که هر کدام دارای پنج واگن هستند وارد ایران شد.
 
وی به تصویب اجرای 28.5 کیلومتر خط سوم قطار شهری مشهد با احداث 12 ایستگاه در هسته مرکزی شهر اشاره کرد و گفت: مقدمات لازم برای اجرای این خط انجام شده و از ماه آینده عملیات اجرایی آن به صورت رسمی آغاز می شود.
 
مدیر عامل شرکت قطارشهری مشهد افزود: پنج هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت برای خط سوم قطار شهری مشهد به فروش رسیده که در این زمینه باید از تلاش های شهرداری مشهد قدردانی کرد.
 
کیامرز با بیان اینکه همکاری دولت برای اجرایی شدن این خط بسیار بی نظیر بوده است اظهار کرد: مطالعات خط چهارم قطار شهری مشهد نیز تا سه ماه آینده به پایان می رسد.
 
وی گفت: در سفری که از مشهد به کشور چین داشتیم قراردادهای بسیار مناسبی با برخی شرکت های این کشور به امضا رسید که از جمله آن ها می توان به یک شرکت معتبر در حوزه پله برقی اشاره کرد.
 
کیامرز ادامه داد: در هفته دولت امتداد مسیر قطار شهری به فرودگاه مشهد به صورت آزمایشی افتتاح می شود.
 
وی گفت: در اجرای خط دوم قطار شهری 10 درصد از زمان بندی اصلی عقب تر هستیم که امیدواریم با توجه به شرایط مساعد شکل گرفته و حمایت دولت بتوانیم به سرعت این عقب افتادگی را جبران کنیم.
 
کیامرز به بازگشایی ال.سی 43 میلیون یورویی اشاره کرد و افزود: 50 درصد از بودجه امسال نیز به حساب ما در مشهد واریز شده و اکنون 600 میلیارد ریال از سوی دولت به حساب قطار شهری مشهد پرداخت شده است.
 
وی گفت: احداث هر کیلومتر قطار شهری هزار و 600 میلیارد ریال هزینه در بر دارد که امیدواریم با حمایت های دولت، مردم و شهرداری بتوانیم این خطوط را به پایان برسانیم.
 
در مجموع چهار خط برای قطار شهری مشهد تعریف شده که مرحله نخست خط یکم به طول 19 کیلومتر از پایانه غدیر نخریسی تا وکیل آباد اسفند ماه سال 1389 به بهره برداری رسید.
 
همچنین با اتمام عملیات حفاری 14 کیلومتر از مسیر 14،5 کیلومتری خط دوم قطارشهری مشهد، دستگاه حفار تی.بی.ام از میدان راه آهن به میدان شهدای مشهد رسیده است.
 
عملیات حفاری این مسیر از منطقه رضاشهر به سوی منطقه طبرسی شمالی توسط دو دستگاه تی.بی.ام از تیر ماه 1390 آغاز شده است.
 
عملیات اجرایی خط سوم قطارشهری مشهد نیز به طول 28،5 کیلومتر که مسیر شهرک ابوذر تا قاسم آباد را پوشش می دهد خرداد ماه سال جاری با حضور وزیر کشور آغاز و اینک مراحل ساخت ایستگاه ورودی دستگاه حفاری در ضلع شمال شرقی میدان فردوسی در حال انجام است.
 
مطالعات خط چهارم قطار شهری مشهد هم که قرار است از خواجه ربیع آغاز و با عبور از میدان شهدا با امتداد به سوی حرم مطهر رضوی از ضلع شمالی حرم عبور کرده و به قلعه ساختمان و جاده سرخس منتهی شود به پایان رسیده است.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.