| کد خبر: 268363 |

ارتباط خرابی دوربین های ثبت سرعت و آمار تصادفات

دبیر شورای عالی ترافیک کشور با اشاره به افزایش نرخ تلفات حوادث ترافیکی در حوزه شهری، گفت: در حوزه برون شهری حدود ۸۰۰ نقطه پرحادثه شناسایی شده بود و ۵۰ تا ۶۰ درصد این نقاط رفع شد اما در حوزه درون شهری، روند رفع نقاط پر حادثه ضعیف است.

تین نیوز

دبیر شورای عالی ترافیک کشور با اشاره به افزایش نرخ تلفات حوادث ترافیکی در حوزه شهری، گفت: در حوزه برون شهری حدود ۸۰۰ نقطه پرحادثه شناسایی شده بود و ۵۰ تا ۶۰ درصد این نقاط رفع شد اما در حوزه درون شهری، روند رفع نقاط پر حادثه ضعیف است.

سند جامع برقی‌ سازی ناوگان شهری تدوین می‌ شود

تاکسی برقی ۱.۵ میلیارد تومانی توجیه ندارد

 

مجتبی شفیعی در سی و چهارمین نشست کمیسیون حمل و نقل و ترافیک مجمع شهرداران کلانشهرهای ایران که روز ۲۶ بهمن ماه در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: افزایش نرخ تلفات حوادث ترافیکی در حوزه شهری بیشتر از حوادث برون شهری شده است و این در حالی است که سهم تردد برون شهری، ۷۵ درصد و سهم تردد درون شهری ۲۵ درصد است.

به گزارش تین نیوز به نقل از  ایسنا، وی بیان کرد: این نرخ رشد تلفات درون شهری در سال های اخیر بیشتر بوده و امسال کاملاً پیشی گرفته است. رشد تلفات درون شهری برخی استان ها بسیار غیرمنطقی است و گزارش ویژه ای در این خصوص به وزیر کشور داده ایم.

شفیعی با تاکید بر لزوم اقدام جدی در حوزه ایمن سازی نقاط پرحادثه در شهرها گفت: ارزش حفظ جان یک شهروند، بسیار بالا است و باید بسیار به این موضوع توجه شود. این موضوع به عنوان موضوع اولویت دار در وزارت کشور در حال پیگیری است .

وی افزود: یکی دیگر از موضوعات در حوزه ترافیک شهری این است که باید مقداری از ریل گذاری سنتی گذشته فاصله بگیریم و نباید در کارهای تکراری قبلی متوقف شویم. اکنون روش ها و مدیریت جدیدی در حوزه ترافیک شهری در دنیا مطرح و دنبال می شود که ما از آن عقب مانده ایم.

دبیر شورای عالی ترافیک کشور گفت: در دنیا بسیاری از موضوعات ترافیکی در حال توسعه است اما ما هنوز فکر می کنیم این موارد، فانتزی و بی اهمیت هستند در حالی که در رفتار ترافیک به ویژه بافت متراکم شهری بسیار اثر دارند و از نظر کاهش آلایندگی و اقتصادی هم بسیار مهم هستند.

وی با بیان اینکه باید پروژه های بزرگ با مدل اقتصادی جدید پیگیری شوند، افزود: ۲۰ هزار دستگاه اسکوتر برقی، دوچرخه برقی و موتورسیکلت برقی را به صورت خرید خدمت به مناقصه گذاشته ایم و در حال عقد قرارداد هستیم. فعالیت این دستگاه ها این گونه است که به ازای جابه جایی مسافر، خرید خدمت را انجام می دهیم و عددی که ما باید هزینه کنیم نسبت به رقم خرید اتوبوس و واگن بسیار کم است.

شفیعی گفت: ما نباید از رویکردهای جدید دنیا فاصله بگیریم اما احساس می کنیم خیلی فاصله گرفته ایم؛ در دنیا اتفاق هایی در حال رخ دادن است که باید به آن نزدیک شویم.

وی افزود: نحوه فرهنگ سازی در حوزه ترافیک تغییر کرده است؛ به طور مثال می توان بازی هایی برای رده سنی نوجوان یا پایین تر با محتوای  فرهنگ ترافیک ساخت و کسانی که امتیاز کسب می کنند جوایز واقعی بگیرند نه مجازی.

دبیر شورای عالی ترافیک کشور گفت: در حوزه ترافیک، قیمت گذاری عوارض باید متفاوت و با استفاده از  GIS انجام شود. در این راستا علاوه بر مدت و طول پیمایش، باید وضعیت آلودگی هوا نیز مد نظر قرار گرفته شود و هرچه آلودگی هوا در یک مسیر بیشتر باشد، عوارض هم بیشتر باشد. عدد فرمولی که برای کاربر تعیین می شود نباید ثابت باشد بنابراین کسانی که از معابر شهر استفاده تجاری می کنند باید عوارض بیشتری پرداخت کنند و از عموم مردم که در این محدوده، خودروی خود را پارک می کنند و عارضه ایجاد نمی کنند، باید عوارض کمتری گرفته شود؛ با این کار به سمت عدالت، اقتصاد و بهبود محیط زیست حرکت می کنیم.

وی بیان کرد: باید بازار، درآمد و متقاضی استفاده از موتورسیکلت برقی بیشتر باشد و در این راستا باید حمایت کنیم؛ با این حمایت، خرید موتور برقی برای راننده توجیه اقتصادی پیدا می کند و در نتیجه راننده ها به سمت تامین موتور برقی می روند.

شفیعی با اشاره به دریافت عوارض از جابه جایی بار گفت: تقریبا هیچکس به سمت ظرفیت قانون درآمد پایدار برای جابه جایی بار نرفته است در حالی که آمادگی عقد قرارداد با شهرداری وجود دارد. گرفتن عوارض شهرداری از این محل، یک قانون است و ما آماده فعال شدن این ظرفیت هستیم. 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.