| کد خبر: 268362 |

تاکسی برقی ۱.۵ میلیارد تومانی توجیه ندارد

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک مجمع شهرداران کلانشهرهای ایران در خصوص برقی سازی ناوگان حمل و نقل عمومی گفت: ناوگان فعلی حمل و نقل عمومی فرسوده است و باید ابتدا این ناوگان سر حال نگهداشته شود و سپس به سمت تامین اتوبوس های برقی برویم.

تین نیوز

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک مجمع شهرداران کلانشهرهای ایران در خصوص برقی سازی ناوگان حمل و نقل عمومی گفت: ناوگان فعلی حمل و نقل عمومی فرسوده است و باید ابتدا این ناوگان سر حال نگهداشته شود و سپس به سمت تامین اتوبوس های برقی برویم.

سند جامع برقی‌ سازی ناوگان شهری تدوین می‌ شود


پوریا محمدیان یزدی در کمیسیون سی و چهارمین نشست کمیسیون حمل و نقل و ترافیک مجمع شهرداران کلانشهرهای ایران که روز ۲۶ بهمن ماه در اهواز برگزار شد، با اشاره به وضعیت تصادفات اظهار کرد: وضعیت ما در بحث حوادث رانندگی جالب نیست. تلفات در محورهای درون شهری و برون شهری بالا رفته است، اما تلفات ناشی از تصادفات درون شهری شتاب عجیبی گرفته و این مساله، یک چالش جدی است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، وی با اشاره به وضعیت تلفات حوادث ترافیکی شهری بیان کرد: بر اساس گزارشی که داده شده، ۲۵ درصد تلفات شهری در نقاط حادثه خیز رخ می دهد که باید ببینیم این آمار صحت دارد یا نه.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک مجمع شهرداران کلانشهرهای ایران در خصوص وضعیت حمل و نقل عمومی و مطرح شدن تامین ناوگان برقی گفت: هنوز در تامین ناوگان دیزل ۸ تا ۹ میلیارد تومانی گیر هستیم اما دنبال تامین اتوبوس برقی با قیمت حدود ۱۶ میلیارد تومان هستیم و آن را مطالبه می کنیم.

وی افزود: هنوز وضعیت یارانه اتوبوس ها مشخص نشده است و به دلیل مشخص نبودن تامین منابع مالی، شهرداری ها در تامین اتوبوس ها دست به عصا حرکت می کنند.

محمدیان یزدی گفت: ناوگان فعلی حمل و نقل عمومی فرسوده است و باید ابتدا این ناوگان سر حال نگهداشته شود و سپس به سمت تامین اتوبوس های برقی برویم. از سوی دیگر تعرفه های اتوبوس ها نیز پایین است و تعادل قیمت نداریم.

وی عنوان کرد: خرید تاکسی برقی یک و نیم میلیارد تومانی مطرح شده است اما اگر شامل یارانه نباشد و قیمت آن به سمند حدود ۴۵۰ میلیون تومانی نرسد، تامین آن توجیه ندارد.

رئیس  کمیسیون حمل و نقل و ترافیک مجمع شهرداران کلانشهرهای ایران گفت: مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی مکاتبه ای با شهرداری ها در خصوص برقی سازی ناوگان حمل و نقل عمومی داشت در حالی که خود این موضوع جای بحث دارد.

وی افزود: ادغام سازمان ها، تغییر شناسه ها و اجرای قانون هوای پاک نیز برخی از دیگر مباحث موجود در شهرداری ها است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.