| کد خبر: 268361 |

سند جامع برقی‌ سازی ناوگان شهری تدوین می‌ شود

دبیرکل مجمع شهرداران کلانشهرهای ایران با بیان اینکه بار خدمات مراکز تجاری در حال سرایت به کوچه و پس کوچه ها است، گفت: حوزه حمل و نقل و ترافیک و شهرسازی باید با هم توافق کنند تا بتوانیم در شهرها مراکز تجاری را از درون محل زندگی جدا کنیم و زون های اختصاصی داشته باشیم و این موضوع به کاهش ترافیک کمک می کند.

تین نیوز

دبیرکل مجمع شهرداران کلانشهرهای ایران با بیان اینکه بار خدمات مراکز تجاری در حال سرایت به کوچه و پس کوچه ها است، گفت: حوزه حمل و نقل و ترافیک و شهرسازی باید با هم توافق کنند تا بتوانیم در شهرها مراکز تجاری را از درون محل زندگی جدا کنیم و زون های اختصاصی داشته باشیم و این موضوع به کاهش ترافیک کمک می کند.

احسان متولیان در سی و چهارمین نشست کمیسیون حمل و نقل و ترافیک مجمع شهرداران کلانشهرهای ایران که روز ۲۶ بهمن ماه در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: در کلانشهرها عقب افتادگی عمده ای در حوزه حمل و نقل و ترافیک وجود داشت که از دو سال و نیم گذشته تلاش برای جبران آن در حال انجام است اما در شهرداری ها با ایده آل مدنظر بسیار فاصله داریم.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، متولیان با اشاره به موضوع برقی سازی ناوگان حمل و نقل عمومی شهری گفت: مقرر شده است سند جامع برقی سازی حمل و نقل عمومی با کمک شهرداری ها تدوین و سپس ابلاغ شود.

وی عنوان کرد: وزارت صمت تمام قد پای کار این موضوع آمده است. استفاده از ناوگان برقی در حمل و نقل عمومی، راه نجات در حوزه کاهش آلودگی، کاهش مصرف سوخت و نجات از ناترازی انرژی است که هر سال بودجه گزافی به دولت تحمیل می کند اما باید ببینیم قرار است چگونه با وزارت صمت به توافق برسیم.

دبیرکل مجمع شهرداران کلانشهرهای ایران تصریح کرد: هنوز هیچ کدام از شهرداری ها پای کار نیامده است تا مقتضیات موضوع را قبول و زیرساخت ها را آماده کند و این سند هم هنوز تنظیم نشده است.

وی با اشاره به چالش ها در حوزه شهرسازی بیان کرد: معضلی در شهرها رخ داده و بار خدمات مراکز تجاری در حال سرایت به کوچه و پس کوچه ها است که در این خصوص، حوزه حمل و نقل و ترافیک و شهرسازی باید با هم توافق کنند تا بتوانیم در شهرها، مراکز تجاری را از درون محل زندگی جدا کنیم و زون های اختصاصی داشته باشیم و این موضوع به کاهش ترافیک کمک می کند. به دلیل بی تدبیری در شهرسازی در سال های گذشته و نبود نظارت خوب در حوزه حمل و نقل و ترافیک، این مشکل در شهرها رخ داده است و باید فکری برای آن بیندیشیم.

متولیان با اشاره به اینکه شهرداری تهران در حوزه قراردادها با شهرداری های دیگر تفاوت دارد، گفت: دیگر شهرداری ها باید از فرصت وزارت کشور برای خرید متمرکز، قرارداد بستن با چین و دیگر قراردادها استفاده کنند، در غیر این صورت شهرداری ها آسیب می بینند.

وی افزود: خودروسازها به قدری گردن کلفت هستند که می توانند به شهرداری صدمه بزنند. چینی ها هم حاضر نیستند تنها با یک شهرداری قرارداد ببندد و برایشان به صرفه نیست، بنابراین باید به این نکات توجه شود. در این راستا باید به اتحاد و یکپارچگی برسیم زیرا اگر شهرداری ها خود به تنهایی جلو بروند، توفیق حاصل نمی شود. 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.