| کد خبر: 170885 |

◄ نوسازی چهار هزار پلاک در تهران

چهار هزار پلاک در منطقه هفت‌تهران نوسازی شد.

تین نیوز

 معاون شهرسازی و معماری منطقه هفت، با اشاره به وجود 13هزار پلاک در محدوده بافت‌فرسوده این منطقه گفت: از این تعداد تاکنون چهار هزار پلاک نوسازی شده است.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از روابط‌عمومی شهرداری منطقه هفت، مهرداد خودی افزود: میزان رشد نوسازی در بافت‌فرسوده منطقه در شش ماهه نخست سال 96، شش ماهه دوم سال 96 و در چهارماهه نخست امسال به ترتیب 7- 1.1 و دو درصد رشد داشته است.

وی اظهار داشت: به‌منظور مشارکت داوطلبانه شهروندان برای احیا و نوسازی بافت‌های فرسوده در محلات چهارده‌گانه سطح منطقه امتیازات و تسهیلات ویژه‌ای در قالب بسته‌های تشویقی به شهروندان ارائه می‌شود.

به گفته وی معاون شهرسازی و معماری منطقه هفت، بازدید کارشناسی از محلات دارای بافت‌فرسوده و شناسایی املاک نوسازی نشده‌، اطلاع‌رسانی پلاک به پلاک مشوق‌های موجود به مالکان، معرفی مناسب‌ترین الگوی تجمیع به مالکان، محاسبه ارزش سهم مالکان در صورت ساخت‌وساز انفرادی و تجمیعی و ارایه طراحی نما با هویت معماری ایرانی- اسلامی ازجمله خدماتی است که به‌صورت رایگان به ساکنان بافت‌فرسوده ارائه می‌شود.

براساس این گزارش ساکنان این منطقه می‌توانند با مراجعه به دفاتر سه‌گانه خدمات نوسازی از خدمات مشاوره‌ای رایگان بهره‌مند شده و از چگونگی استفاده از بسته‌های تشویقی و تسهیلات ارایه‌شده مطلع شوند.

 براساس اعلام سید محمدعلی افشانی شهردار تهران سه هزار و 268 هکتار از مساحت تهران در 175 محله را بافت‌فرسوده تشکیل می‌دهد که این میزان شامل پنج درصد مساحت شهر تهران است و 15‌درصد جمعیت را در خود جای‌داده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.