| کد خبر: 170346 |

◄ در طرح نوسازی بافت‌فرسوده اختلافی بین رئیس‌جمهوری و وزیر راه وجود ندارد

اختلافی بین رئیس‌جمهوری و وزیر راه و شهرسازی درباره نحوه اجرای طرح نوسازی بافت فرسوده وجود ندارد. محسن هاشمی، رئیس شورای شهر تهران با اعلام این خبر گفت: شهرداری اراضی خود را دراختیار اجرای طرح بازآفرینی شهری قرار می‌دهد.

تین نیوز

اختلافی بین رئیس‌جمهوری و وزیر راه و شهرسازی درباره نحوه اجرای طرح نوسازی بافت فرسوده وجود ندارد.

محسن هاشمی، رئیس شورای شهر تهران با اعلام این خبر گفت: شهرداری اراضی خود را در اختیار اجرای طرح بازآفرینی شهری قرار می‌دهد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایلنا، هاشمی افزود: اینکه طرح نوسازی بافت فرسوده چگونه و با چه روشی به اجرا برسد،‌ اختلاف نیست بلکه نظرات کارشناسی مختلفی در این حوزه وجود دارد. اجرای نوسازی بافت فرسوده یک پدیده کاملاً کارشناسی شده است و کارشناسان هم برای اجرای آن طرح نظرات مختلفی را دارند.   

رئیس شورای شهر تهران ادامه داد: هرگز بحث انبوه‌سازی در بافت فرسوده از سوی دولت مطرح نشده و طرح‌های مختلفی را برای بازآفرینی شهری ارائه داده‌اند که قرار است وزارت راه و شهرسازی و شهرداری تهران درباره آن تصمیم بگیرند اما موضوع انبوه‌سازی و بلندمرتبه‌سازی مطرح نیست.

هاشمی با بیان اینکه دو هزار و 700محله بافت فرسوده در سراسر کشور شناسایی‌شده که سالانه باید در 270 محله بازآفرینی شهری به اجرا درآید،‌ گفت: این طرح تنها شامل کلان‌شهر تهران نمی‌شود و در ارائه طرح‌ها و ایده‌ها باید تمام بافت‌های فرسوده کل کشور را در نظر گرفت.

او درباره کمبود زمین برای اجرای طرح بازآفرینی شهری در تهران گفت: معمولاً در بافت فرسوده از اراضی ذخیره استفاده می‌کنند. شهرداری اراضی در بافت فرسوده تهران دارد که با شروع طرح بازآفرینی شهری از این اراضی استفاده خواهد کرد. معتقدم وزارت راه و شهرسازی با کمک سیستم بانکی و بخش‌خصوصی می‌تواند در این محله‌ها اراضی موردنظر را خریداری کند.    

طرح بازآفرینی شهری توسط عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی برای نوسازی بافت فرسوده و خطرناک شهرها مطرح شد و در دستورکار وزارت راه و شهرسازی قرار گرفت.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.