| کد خبر: 157497 |

◄ تصمیم‌گیری برای آلودگی هوای تهران بدون حضور نماینده کنترل کیفیت هوا

کمیته اضطرار آلودگی روز گذشته برای بار دوم در یک هفته تشکیل جلسه داد و مدارس ابتدایی و پیش دبستانی‌های شهر تهران را برای دومین روز تعطیل اعلام کرد اما، در این جلسه تصمیم دیگری نیز گرفته سد و در آن ممنوعیت ورود کامیون‌ها به شهر تا پایان هفته به تصویب رسید.

تین نیوز

کمیته اضطرار آلودگی هوا روز گذشته برای بار دوم در یک هفته تشکیل جلسه داد و مدارس ابتدایی و پیش‌دبستانی‌های شهر تهران را برای دومین روز تعطیل اعلام کرد اما در این جلسه تصمیم دیگری نیز گرفته سد و در آن ممنوعیت ورود کامیون‌ها به شهر تا پایان هفته به تصویب رسید.

به گزارش تین‌نیوز، در این مصوبه آمده است علاوه بر تصمیم به تعطیلی تمامی مقاطع مدارس استان تهران به جز سه شهر پردیس، دماوند و فیروزکوه و سایر محدودیت‌های تردد، مقرر شد تمام واحدهای تولیدی شن و ماسه، آسفالت و بتن تا پایان هفته تعطیل شوند که مسئولان محیط‌زیست بر این موضوع باید نظارت کنند.

این ممنوعیت درحالی اعمال می‌شود که ماه‌ها پیش معاون رئیس جمهور در سازمان حفاظت محیط‌زیست تردد کامیون‌ها در شب را عامل نزدیک به 50 درصد آلودگی هوای تهران دانسته بود و خواسته بود در این‌باره تدابیری اندیشیده شود.

در ادوار گذشته رسم بر این بود که از دستگاه‌های دخیل در کیفیت هوا به جلسات اضطرار و آلودگی هوا دعوت می‌سدند؛ اخیراً شرکت کنترل کیفیت هوا  به این جلسات دعوت نشده و نظرات این سازمان در تصمیم‌گیری‌های کارشناسی دخالت داده نمی‌شود.

قائم‌مقام شرکت کنترل کیفیت هوای شهرداری تهران با اشاره به این‌که دعوت از سازمان‌ها به منظور شرکت در جلسه اضطرار و آلودگی هوا از سوی استانداری انجام می‌شود، گفت: به دلیل عدم دعوت از شرکت کنترل کیفیت هوای شهرداری تهران به این جلسه، از جزئیات آن خبری در دست نیست و این‌که حضور کامیون‌ها برای چه مدتی مدتی در تهران محدود شده است را نیز باید از استانداری و پلیس راهور جویا شد.

پلیس راهور ناجا اما در این ارتباط به تین‌نیوز گفت: براساس تصمیم پلیس راهنمائی و رانندگی تهران تردد کامیون‌‌ها به مدت 72 ساعت با ممنوعیت همراه شده است.

براساس این گزارش معاون عمرانی استانداری تهران از مردم خواسته تا در جهت کمک به کاهش آلودگی هوای تهران در روز دوشنبه (۲۷ آذرماه) دو ساعت زودتر مراکز کاری تعطیل شوند تا کمکی به کاهش آلودگی هوا در این کلان‌شهر باشد .

در اطلاع‌رسانی‌های غیررسمی گفته می‌شود آلودگی هوای تهران به درجه 180 رسیده است اما هم‌اکنون وب‌سایت شرکت کنترل کیفیت هوا، درجه آلودگی را پایین‌تر و در عدد 142 نشان می‌دهد.

 در درجه 160 تعطیلی مدارس و ادارات دستور دولت‌هاست،  در درجه 170 تخلیه شهرها و منع رفت‌وآمد و درجه 180 هشدار شیمیایی است؛ کارشناسان می‌گویند در این درجه فضایی مانند دوازده سال بعد از حادثه چرنوبیل حاکم می‌شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.