| کد خبر: 14190 |

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر تهران در گفتگو با تین‌نیوز مطرح کرد:

◄ مقایسه قیر و بتن در روکش آسفالت معابر تهران

تین نیوز | رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران گفت: رویکرد مدیریت شهری در روکش آسفالت معابر شهر تهران، استفاده از قیر در مقابل روش بتن غلطکی یا رویه بتنی است.

احمد دنیا مالی در گفتگو با خبرنگار تین نیوز، با اشاره به رویه بتنی یا بتن غلطکی و روکش آسفالت با استفاده از قیر اظهار داشت: استفاده از بتن یا قیر در روکش آسفالت معابر به شرایط آن کشور در تامین این دو ماده اولیه بر می گردد و رویکرد مدیریت شهری در روکش آسفالت معابر شهر تهران همان استفاده از قیر است.

وی افزود: همان کشورهای استفاده کننده از بتن غلطکی به دلیل حالت الاستیسیته (کشسانی) بهتر در قیر به تدریج به استفاده از این ماده نفتی در روکش روی آورده اند.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران با اشاره به روش های ترکیبی در روکش معابر شهری بیان داشت: برای زیرسازی معابر با لایه های سست مانند محور شهید بابایی از بتن با ترکیب آهکی استفاده شد که بسیار نتیجه بخش بود.

دنیامالی تصریح کرد: وقتی لایه اول در بتن دچار مشکل شود مشکلات خاصی پیدا می کند اما قیر چنین مشکلاتی را ندارد.

وی با توجه به آزادسازی قیمت قیر تاکید کرد: کیفیت آسفالت باید بر اساس بار محوری و  تردد روزانه سنجیده شود نه اینکه یک روکش آسفالت چند سال عمر می کند.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورا در ادامه گفت: هر چه در کیفیت آسفالت توجه بیشتری شود صرفه جویی اقتصادی بیشتری برای شهر پدید می آید، از طرفی مردم شهر کمتر با بسته شدن بزرگراه ها، خیابان ها و ترافیک روبرو می شوند.

دنیامالی در پایان خاطرنشان کرد: بسیاری از کارشناسان در بسیاری از بررسی خود ایران را کشوری با قابلیت تولید قیر می دانند و نیازی به استفاده از بتن در روکش آسفالت را صلاح نمی بینند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.