| کد خبر: 133682 |

کمک بیش از 130 هزار میلیارد ریالی دولت به شهرداری تهران در دولت یازدهم

مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت اقتصاد در بیانیه ای ضمن ابراز تعجب از سخنان چند روز پیش شهردار تهران در یک برنامه خبری در خصوص اینکه هیچ پرداختی از سوی دولت به آن نهاد نشده است فهرستی از پرداخت های انجام شده را منتشر کرد.

تین نیوز

بمرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت اقتصاد در بیانیه ای ضمن ابراز تعجب از سخنان چند روز پیش شهردار تهران در یک برنامه خبری در خصوص اینکه هیچ پرداختی از سوی دولت به آن نهاد نشده است فهرستی از پرداخت های انجام شده را منتشر کرد.

 

 در پی اظهارات تعجب برانگیز و خلاف واقع شهردار تهران در برنامه خبری شبکه 5 سیما مبنی بر اینکه دولت یازدهم یک ریال به شهرداری تهران پرداخت نکرده است مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت اقتصاد با صدور بیانیه ای ضمن ابراز تاسف بابت استمرار ادعاهای خلاف واقع از سوی شهرداری تهران طی سال ها وبه ویژه ماه های اخیر تصریح کرد که طی کمتر از چهار سال از عمر دولت یازدهم بیش از 130 هزار میلیارد ریال پرداختی به شهرداری تهران صورت گرفته است.

در این اطلاعیه آمده است:
بررسی های مستند و مستدل ما نشان می دهد دولت یازدهم طی کمتر از چهار سال پرداخت هایی به میزان بیش از 13 هزار و هفتصد میلیارد تومان، و به طور دقیق 000ر000ر156ر745ر137 ریال، به شهرداری تهران در سرفصل های مختلف از جمله؛ عوارض ارزش افزوده، احداث و تکمیل خطوط مترو، یارانه بلیط حمل و نقل مترو، جرائم راهنمایی و رانندگی، توسعه و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی و کمک های فنی و اعتباری بابت جایگزینی وسایل نقلیه فرسوده از جمله تامین و خرید 2 هزار واگن، تامین ماشین آلات و حمایت های مالی و بهبود حمل و نقل داشته است.



بنظر می رسد طی سال های اخیر و به ویژه در چند ماه گذشته تکرار ادعا های بی اساس و خلاف واقع مدیریت شهرداری تهران برای افکار عمومی ملال آور گردیده است. چرا که پیش از این نیز طی مکاتبات متعدد از شهرداری تهران درخواست شده بود تا اسناد خود مبنی بر طلبکاری از دولت را ارائه و شفاف سازی نماید اما متاسفانه تاکنون هیچ پاسخ شفافی در این خصوص دریافت نکرده ایم.



اکنون انتظار می رود مدیریت شهرداری تهران با فاصله گرفتن از فضاهای انتخاباتی از طرح چند باره ادعاهای بی اساسی مانند عدم کمک مالی دولت به شهرداری خودداری نماید.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی دولت

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.