| کد خبر: 25495 |

معاون آموزش حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در گفتگو با تین نیوز خبر داد:

◄ طرح اهدای دوچرخه به دانش آموزان از سوی شهرداری تهران

تین نیوز | معاون آموزشی معاونت حمل و نقل و ترافیک حمل ونقل وترافیک گفت: اساسا برای توسعه فرهنگ دوچرخه سواری در کشور بویژه در شهر تهران مشکلات اجتماعی و ساختاری وجود دارد.

شهرام جباری زادگان در گفتگو با خبرنگار تین نیوز افزود: به لحاظ برخی ملاحظات سنتی و اسلامی زنان که 50 درصد مردم جامعه را تشکیل می دهند نمی توانند در کشور ما از دوچرخه استفاده کنند.

وی با بیان اینکه تهران به دلیل شرایط اقلیمی مناسب سفرهای طولانی به وسیله دوچرخه نیست، تصریح کرد: با توجه به ساختار فنی شهر تهران عدم استفاده از دوچرخه قطعا از توجیه منطقی برخوردارنیست.

وی با بیان اینکه استفاده از دوچرخه در گذشته نه چندان دور در کشور ما از جایگاه خاصی برخوردار بود، افزود: شرایط اقلیمی تهران از گذشته تا به امروز جز اندکی تغییر را شاهد نبوده و دلیل خودداری استفاده از دوچرخه تنها افزایش خودرو و راحتی استفاده از آن است کما اینکه در گذشته این وسیله نقلیه مناسب با شرایط محیط زیست، وسیله ای برای امرار معاش بود.  

معاون آموزش معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به سیاست مدیریت شهری در اشاعه فرهنگ استفاده از دوچرخه اظهار داشت: به همین منظور خانه های دوچرخه در مناطق مختلف تهران برای استفاده شهروندان با روش تحویل در مبدا و تحویل در مقصد راه اندازی شده که گویای اهتمام این سازمان در امر فرهنگ سازی دوچرخه سواری در کلانشهر تهران است.

جباری زادگان در پاسخ به پرسش خبر نگار تین نیوز درباره جایگزینی دوچرخه با سرویس مدارس در برخی مقاطع تحصیلی در شهر تهران گفت: با توجه به قرار گرفتن بخش عمده سال تحصیلی در فصول سرد سال و بحث ایمنی دانش آموزان مقاطع دبستان و راهنمایی، قطعا بهره گیری از این وسیله نقلیه با اشکالاتی همراه خواهد شد. 

این مقام مسئول از طرح اهدای دوچرخه به دانش آموزان منطقه 20 شهرداری تهران در آینده نزدیک خبر داد و تاکید کرد: دوچرخه ها به این منظور در اختیار دانش آموزان این منطقه قرار می گیرد که مسیر خانه تا مدرسه را هر روزه با این وسیله نقلیه طی  نمایند و یادآور می شود ساختار فیزیکی دوچرخه ها به گونه ایست که مناسب جابجایی وسایل دانش آموزان خواهد بود.     

جباری زادگان گفت: در صورت موفقیت در این طرح آنرا به مناطق دیگر تعمیم خواهیم داد زیرا با وجود سختی های خاص فرهنگ سازی، امید می رود این کار در میان دانش آموزان به عنوان آینده سازان کشور از بازدهی بسیار مطلوبی برخوردار شود.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.