| کد خبر: 247835 |

ضرورت صدور مجوز واردات اتوبوس شهری در کنار تولیدات داخلی

مراسم رونمایی از ۲۰۰دستگاه اتوبوس، ۶۳ دستگاه مینی‌بوس و ۱۰۰ دستگاه تاکسی آغاز شد.

تین نیوز

مراسم رونمایی از ۲۰۰دستگاه اتوبوس، ۶۳ دستگاه مینی بوس و ۱۰۰ دستگاه تاکسی آغاز شد.

به گزارش تین، مراسم رونمایی از ۲۰۰دستگاه اتوبوس، ۶۳ دستگاه مینی بوس و ۱۰۰ دستگاه تاکسی امروز با حضور شهردار پایتخت و  برخی از اعضای شورای شهر تهران آغاز شد.

در ابتدای این مراسم جلال بهرامی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران اظهار کرد: از مسؤولین درخواست داریم در عین توجه به خرید اتوبوس از شرکت های تولیدکننده داخلی به موضوع ضعف کسری تعداد اتوبوس ها توجه کنند و با صدور اجازه واردات سطح خدمات در حوزه حمل و نقل عمومی افزایش یابد.

وی بیان داشت: رفع مشکلات حمل و نقل عمومی در اولویت مان قرار دارد و باید تنوع پذیری در حوزه حمل و نقل مدنظر قرار گیرد.

وی افزود: بر اساس بررسی های انجام شده حدود 70 درصد ترددهای روزانه شهروندان توسط خودروهای شخصی انجام می گیرد و باید با توسعه حمل و نقل عمومی این آمار را کاهش دهیم.

معاون شهردار تهران بیان داشت: در نظم بخشی شهری در پایتخت کم کار شده و باید برای ترددهای روزانه جهت اینکه شهروندان در هیچ مکان و در هیچ لحظه در ترافیک نمانند نظم دهی ها بیشتر شود و با پلیس راهور نشستی را برگزار کردیم و ان شاءالله کارها به خوبی پیش خواهد رفت.

در ادامه مراسم مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران گفت: 80 درصد هزینه اتوبوس ها را وزارت کشور قبول کرده و ضمن سپاسگزاری درخواست داریم ان شاءالله این همکاری ها ادامه یابد و میزان خریدها در تامین اتوبوس بیشتر شود.

وی با اشاره به اضافه شدن 200 اتوبوس طی روز جاری به حمل و نقل عمومی گفت: مطابق طرح جامع ترافیک پایتخت 8 هزار اتوبوس کمبود دارد که باید برنامه ریزی ها هر چه بیشتر در جهت رفع این مشکل صورت گیرد.

وی گفت: 550 اتوبوس بازسازی شده و امروز هم 200 اتوبوس به ناوگان افزوده شد و تعداد دیگری اتوبوس نیز تا آبان به ناوگان افزوده می شود.

رئیس شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: از یکسو گفته می شود اتومبیل های شخصی عامل آلودگی هوا است و از طرف دیگر کمبود در حمل و نقل عمومی وجود دارد لذا با توسعه حمل و نقل عمومی علاوه بر افزایش سطح خدمات به مردم می توان در جهت کاهش آلودگی هوا گام های مؤثری را برداشت.

در ادامه برنامه مهدی جمالی نژاد رئیس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور اظهار داشت: در طول سه دهه گذشته در حوزه شهری اقدامات بزرگی صورت گرفته و این اقدامات در حوزه های مختلف مانند حمل و نقل عمومی، توسعه فضای سبز، بهبود وضعیت چهره شهر و .... بوده است.

وی ادامه داد:  طی سه سال گذشته که بنده عهده دار این سمت در وزارت کشور هستم با چالش هایی روبه رو بوده ایم که در برخی از آنها موفق نشده ایم به طور مثال پس از سهمیه بندی بنزین شهروندان به سمت استفاده از حمل و نقل عمومی آمدند و در این مدت هر چه تلاش شد یک دستگاه اتوبوس اضافه کنیم محقق نشد.

رئیس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور گفت: دومین چالش موضوع کرونا بود و در این دوران هم اتفاقی برای حمل و نقل عمومی نیفتاد البته از زمانی که سردار وحیدی وارد وزارت کشور شد اعلام کرد با تمام توان داخلی شروع به کار شود و در این مدت همه دست به دست هم دادند تا روزنه امیدی در حوزه حمل و نقل عمومی باز شود.

جمالی نژاد خاطرنشان کرد: هفته گذشته در شورای ترافیک شهردار تهران علاوه بر پیگیری موضوعات شهرداری موضوعاتی مانند کودکان کار و و معضلات اجتماعی را مدنظر قرار داد و خالصانه ایشان مسائل را دنبال می کند.

وی گفت: اقدامات شهردار تهران حکایت از این دارد که برنامه های خوبی در دست اجرا است و شهرداری پایتخت در بسیاری از مسائل حتی کمک دستگاه های دیگر آمده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری فارس

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.