| کد خبر: 247705 |

راهکار کوتاه‌ مدت برای توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی در مناطق غربی تهران

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران گفت: برای رفع نیازهای مناطق غربی تهران در زمینه حمل و نقل باید توسعه شبکه اتوبوسرانی مورد توجه قرار بگیرد.

تین نیوز

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران گفت: برای رفع نیازهای مناطق غربی تهران در زمینه حمل و نقل باید توسعه شبکه اتوبوسرانی مورد توجه قرار بگیرد.

به گزارش تین نیوز، سید  جعفر تشکری هاشمی  با بیان اینکه در مسیر مناطق غرب و جنوب غرب تهران همچون منطقه ۵، ۱۸، ۲۱ و ۲۲ زیرساخت های حمل و نقل عمومی از گذشته ضعیف است، اظهار کرد: در بحث ریلی پیش بینی هایی در این خصوص شده اما تا طرح جامع ریلی به مرحله نهایی برسد ممکن است سال های طولانی را پیش رو داشته باشیم؛ بنابراین شاید کوتاه ترین راه حل، استفاده از شبکه اتوبوسرانی و در صورت لزوم ایجاد خطوط ویژه اتوبوسرانی باشد تا این اتوبوس ها در ترافیک معابر شهری معطل نشوند.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه برای رفع نیازهای این مناطق جهت تسهیل در تردد، توسعه شبکه اتوبوسرانی توصیه می شود، خاطرنشان کرد: درخصوص ناوگان اتوبوسرانی شاید کمتر از ۳۰ درصد از چیزی که باید باشد را در اختیار داریم؛ لذا توسعه در مناطق غربی با ناوگان فعلی بعید به نظر می رسد.

وی همچنین تصریح کرد: باید با تلاش مدیران شهری سایر خطوط فعلی تقویت شود و بتوانیم تعداد دستگاه های ناوگان را به ۶ تا ۷ هزار اتوبوس برسانیم؛ طبیعتاً اگر به این سقف برسیم پوشش مناطق غرب تهران امری ممکن و شدنی خواهد بود.

تشکری هاشمی با تأکید بر اینکه برنامه کوتاه مدت و میان مدت برای غرب تهران استفاده از شبکه اتوبوسرانی است، یادآور شد: باید اتوبوس بخریم و اتوبوس های موجود بازسازی شود که امیدواریم شهرداری به این مهم دست یابد و خریدها و تعمیرات صورت بگیرد تا شهروندان غرب تهران و نقاطی که از کمبود امکانات رنج می برند، از این شرایط رهایی یابند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: شهر

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.