| کد خبر: 246843 |

تعداد اتوبوس های فعال و غیرفعال تهران چقدر است؟

براساس آمار تعداد اتوبوس های فعال، حداکثر تعداد ناوگان فعال در سال ۸۶ معادل ۴۹۶۸ دستگاه بود که در پایان دوره سال ۱۳۹۶ به ۳۴۳۵ دستگاه تنزل یافت و در ابتدای دوره مدیریت شهری فعلی این تعداد به ۲۱۶۵ دستگاه رسیده است.

تین نیوز

براساس آمار تعداد اتوبوس های فعال، حداکثر تعداد ناوگان فعال در سال ۸۶ معادل ۴۹۶۸ دستگاه بود که در پایان دوره سال ۱۳۹۶ به ۳۴۳۵ دستگاه تنزل یافت و در ابتدای دوره مدیریت شهری فعلی این تعداد به ۲۱۶۵ دستگاه رسیده است.

به گزارش تین نیوز، روابط عمومی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران درخصوص مطالب منتشر شده از طرف یکی از اعضای شورای اسلامی شهر، آمار ارائه شده از سوی شهردار تهران در صحن علنی شورا درخصوص تعداد اتوبوس های فعال را تأیید کرد. 

در متن این اطلاعیه آمده است: «پس از ارائه آمار اتوبوس های فعال تهران در دوره های مختلف از سوی علیرضا زاکانی شهردار تهران در صحن علنی شورا در تاریخ ۱۵ شهریور ماه، رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی با رد آمار ارائه شده، اعداد متفاوتی را منتشر کرد اما بررسی آمار رسمی تعداد اتوبوس های فعال و غیرفعال تهران از سال ۸۵ تاکنون نشان می دهد ارقام اعلامی شهردار کاملا دقیق و منطبق بر واقعیت بوده است.

براساس سوابق آمار تعداد اتوبوس های فعال (ستون نارنجی در نمودار)، حداکثر تعداد ناوگان فعال در سال ۸۶ معادل ۴۹۶۸ دستگاه بوده که در پایان دوره سال ۱۳۹۶ به  ۳۴۳۵ دستگاه تنزل یافته و در ابتدای دوره مدیریت شهری فعلی این تعداد به ۲۱۶۵ دستگاه رسیده است. 

آمار اتوبوس

این نمودار به طور شفاف وضعیت اتوبوس های فعال و کل ناوگان موجود درون شهری تهران از سال ۱۳۸۵ تا سال۱۴۰۰ را برای اطلاع شهروندان عزیز نشان می دهد.

شایان ذکر است تعداد ناوگان فعال شرایط فعلی برخلاف عدد اعلامی (۱۹۰۰دستگاه) از طرف این عضو شورای شهر، در حدود ۲۳۰۰ دستگاه است.

در پایان این معاونت به عنوان مرجع تخصصی مدیریت شهری در موضوع حمل و نقل و ترافیک تهران، همواره آمادگی ارائه هرگونه آمار، اطلاعات و گزارش ها درخواستی اعضای شورای اسلامی شهر را داشته است».

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری فارس

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.