| کد خبر: 230758 |

حناچی: دوره قبل سالانه تا ۲۵ میلیون متر مربع تراکم‌فروشی شد

شهردار تهران گفت: در دوره قبل در حدود هشت میلیون مترمربع در سال فروش تراکم رخ می‌داد و در برخی سال‌ها این آمار حتی به ۲۵ میلیون مترمربع رسید؛ اما امروز سالانه حدود سه میلیون مترمربع پروانه صادر می‌شود.

تین نیوز

شهردار تهران گفت: در دوره قبل در حدود هشت میلیون مترمربع در سال فروش تراکم رخ می‌داد و در برخی سال‌ها این آمار حتی به ۲۵ میلیون مترمربع رسید؛ اما امروز سالانه حدود سه میلیون مترمربع پروانه صادر می‌شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، پیروز حناچی روز دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: تراکم فروشی در آن دوره به آنچه که در پروانه ساخت تعیین شده بود، محدود نبوده و بسیار بالاتر است.

شهردار تهران اضافه کرد: ما در شرایطی مدیریت شهری پایتخت را آغاز کردیم که در شهرداری تهران بی‌نظمی مطلق حاکم بود و در این مدت تلاش شد به همه موارد و تخلفات رسیدگی کنیم.

وی ادامه داد: تلاشمان عمل متفاوت از دوره قبل و اداره شهر برای شهروندان بود نه اینکه سرمایه‌گذاران مدیریت کنند و در این راه  سعی شد مسیر ۳۰ سال گذشته که ارزش‌های تاریخی تهران را رو به نابودی می‌برد، تغییر دهیم.

شهردار تهران اظهار داشت: شهری که با ۲۵ سرمایه گذار اداره شود عارضه هایی را ایجاد خواهد کرد چنان که در دوره قبل بود اما ما سعی کردیم شهر را برای ۸.۵ میلیون نفر اداره کنیم.

وی یادآورشد: شعارهایمان را در مسیر برنامه هایمان تنظیم کردیم و این است که ما را به هدف نزدیک می کند.

حناچی اظهارداشت: اگر می خواهیم به اهداف بلند مدت دست یابیم، نباید مغایر با برنامه های کلان تهران حرکت کنیم.

شهردار تهران گفت: سعی کردیم به استانداردهای جهانی برسیم چراکه در برخی رده بندی های جهانی رتبه خوبی نداریم که تلاش شد در این دوره اداره شهر، وضعیت یاد شده اصلاح شود.

پیگیر فسادهای کشف شده هستیم

شهردار تهران درباره رقم فسادهای کشف شده و اشخاص درگیر، گفت: ما در مقام اجرا هستیم و باید به گونه ای کار کنیم که منافع شهر حفظ شود. در همین رسیدگی به تخلفات و فساد مالی بخشی از اموال بازگشته است مانند ساختمان روزنانه اطلاعات؛ ضمن آنکه از طریق حقوقی نیز پیگیر هستیم.

وی خاطر نشان کرد: طرح های در دست اجرا مانند باغ راه و میدان هفت تیر پروژه هایی است که قلمرو عمومی تهران را فارغ از منطقه در نظر گرفته است تا بخش عمده ای از تسهیلات شهر به شکل عادلانه در اختیار تمام شهروندان مناطق مختلف پایتخت باشد.

حناچی افزود: بسیاری از گره های اصلی شهر باز شد و قطار ملی به بهره برداری رسید و با کمک دولت در تلاش برای تولید انبوه آن هستیم.

وی با بیان اینکه تولید موتور سیکلت های برقی را باید با جدیت و حمایت دولت پیگیری کنیم، گفت: در زمینه موتورهای دوچرخ بنزینی، اتوبوس برقی و حتی دوچرخه در تلاش برای کاهش آلودگی هوا و ترافیک تهران هستیم.

شهردار تهران درباره مطالبات از دولت بیان کرد: مطالبات ما در حوزه های مختلف است که یارانه حمل و نقل، کمک های اوراق مشارکت و ساخت و سازهای بدون پروانه دستگاه های دولتی از جمله آنها است که فقط رقم ساخت و سازهای بدون پروانه دستگاه ها به ۳۰ هزار میلیارد تومان می رسد.

حناچی اضافه کرد: بخشی از این مطالبات و بدهی را گاه تهاتر می کنیم که تا کنون در حدود پنج هزار میلیارد تومان از این طریق مبادله شده است.

ضرورت مشارکت حداکثری در انتخابات شوراها

حناچی درباره انتخابات پیش روی شواری شهر تهران، گفت: در مورد انتخابات، ایده آل این است که مشارکت حداکثری باشد و به میزان افزایش مشارکت کیفیت انتخاب افراد نیز افزایش می یابد.

شهردار تهران اضافه کرد: افراد متخصص تر می توانند وارد میدان کار شوند و با کم بودن تعداد آرا، افرادی با حداقل رای در شورا حضور می بایند و این به نفع پایتخت نیست.

وی افزود: شورای تلفیقی خیلی بهتر است و تضارب آرا می تواند به افزایش کیفیت مصوبات کمک کند.

حناچی درباره دستمزدها در شهرداری گفت: ما در مورد حقوق و دستمزدی که در شهرداری می دهیم یک حقوق ثابت و یک مزایا داریم و چون مناطق و محل خدمت مهم است عدد ثابتی نیست. پایه حقوق مشکلی ندارد اما واقعی نیست چراکه نوع مدیریت و ماموریت متفاوت است و نمی توان فیش حقوقی را در سامانه شفافیت منتشر کرد.

آخرین وضعیت مختلفان دریافت واکسن کرونا

شهردار تهران در پاسخ به سوالی درباره وضعیت کسانی که در شهرداری تخلف کرده و واکسن کرونا دریافت کرده اند، گفت: در مورد همکاران متخلف در بحث واکسن هنوز حکمی صادر نشده و در حال پیگیری از سوی مسئولان دستگاه قضا است.

وی در بخشی دیگری درباره حریم تهران گفت: در شهرداری همواره درگیر منافع شخصی با عمومی هستیم و بدون حمایت قوه قضاییه ما در این محاکم پیروز نمی شویم و در این دوره قوه قضاییه همکاری خوبی داشته است.

حناچی در پاسخ به سوالی درباره استخراج رمز ارز گفت: در مورد رمز ارزها هر جا که برق باشد امکان استخراج آن وجود دارد اما در مورد استخراج آن از سوی شهرداری پایتخت گزارشی دریافت نکرده ام و اگر موردی باشد به طور قطع با آن برخورد می کنیم.

مردم نمره ۱۶.۵ به شهرداری تهران دادند

شهردار تهران درباره نمره عملکرد شهرداری گفت: من در مورد عملکرد خودم تلاش می کنم از بهشت به جهنم نروم؛ اما دوره مدیریت متفاوتی مبتنی بر تئوری های اجرایی بود.

وی ادامه داد: در این زمینه چند بار از مردم نظرسنجی در حوزه خدمات شهری صورت گرفت که نمره قابل قبولی در حد ۱۶.۵ گرفتیم.

حناچی اضافه کرد: لازم به یادآوری است که خدمات شهری حوزه گسترده ای همچون فضای سبز، میادین میوه و تره بار و پسماند را شامل می شود و من به طور مرتب و مستمر به میادین میوه و تره بار و فروشگاه های شهروند سرکشی می کنم.

وی افزود: شرایطمان سخت ترین شرایط بعد از انقلاب از نظر مالی و وضعیت تحمیلی به واسطه کرونا است و فکر کنم که با شرایط جنگ جهانی اول و دوم قابل مقایسه باشد.

هوشمند کردن شهر در دستور کار شهرداری

حناچی با بیان اینکه هوشمند شدن شهر و شهرداری تهران در دستور کار است، درباره پساب تصفیه خانه "فیروز بهرام" نیز گفت: دست کم ۶ نقطه برای استفاده از پساب این سامانه در فضای سبز مد نظر است که از آن وزیر نیرو به نام سد مجازی نام برده است.

وی درباره معماری ایرانی در ساختار شهرسازی تهران گفت: ضوابط شهرسازی امکان نزدیک شدن به ایده آل‌های معماری ایرانی را کم کرده است و تنها جایی که می توانیم خود را به آن نزدیک کنیم در نما یا احداث شهرک هایی با این هدف است.

من از طریق شورای شهر پاسخگو هستم

شهردار تهران در پاسخ به پرسش خبرنگار ایرنا مبنی بر اینکه خود را در برابر چه کسی پاسخگو می داند و حاضر است در مورد تخلفات شهرداری به طور شفاف و کامل گزارش دهد، گفت: من از طریق شورای شهر پاسخگو هستم و خود را در برابر نمایندگان قانونی مردم پاسخگو می دانم.

حناچی اعلام کرد: گزارشی که در صحن علنی شورای شهر در خصوص تخلفات قرائت شد نیز حاصل همکاری شهرداری با شورای شهر است و بسیاری از مطالبات شورای شهر در خصوص تخلفات که جنبه محرمانه نیز دارد به صورت مکتوب در اختیار آنان قرار می گیرد.

وی اضافه کرد: شهرداری حاضر است تمامی مطالبی که در خصوص تخلفات جنبه محرمانه ندارد و قابل انتشار است، در اختیار رسانه ها قرار دهد.

وی در مورد این موضوع که مهمترین مساله تهران که نیازمند اصلاح است نیز افزود: تراکم بالای جمعیت در یک پهنه جغرافیایی که ۲ درصد  مساحت کشور را در بر می گیرد و ۲۰ درصد صنایع در چنین پهنه ای مستقر شده است، تهران را در این شرایط دشوار قرار داده است که باید با توزیع متوازن امکانات و خدمات در بخش های مختلف مانع از تداوم این وضعیت شد.

درباره ساختمان های ناایمن نگاه امنیتی ندارم

شهردار تهران در مورد نحوه مواجهه مدیریت شهری با موضوع ساختمان های ناایمن مانند پلاسکو نیز گفت: من در مورد این ساختمان ها نگاه امنیتی نداشتم اما ممکن است برخی بگویند که نقاط ضعفمان را در معرض دید قرار ندهیم.

حناچی اظهارداشت: در مقررات ملی ساختمان بر لزوم صدور شناسنامه فنی و ملی برای هر ساختمانی تاکید شده است اما فقط صدور این شناسنامه برای اطمینان از کیفیت یک بنا کافی نیست چون اطلاعات مربوط به میزان رعایت آئین نامه ها را در اختیار مالک قرار می دهد.

وی تاکید کرد: زمانی می توان به شناسنامه فنی و ملکی به عنوان بیان کننده کیفیت ساختمان اتکا کرد که تمام آئین نامه ها در مورد آن ساختمان به طور کامل رعایت شده باشد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.