| کد خبر: 188756 |

معاون اقتصادی شهرداری تهران:

◄ 500 میلیارد تومان از مطالبات پیمانکاران شهرداری تسویه شد

معاون اقتصادی شهرداری تهران از پرداخت 500 میلیارد تومان از مطالبات پیمانکاران خبر داد.

تین نیوز

معاون اقتصادی شهرداری تهران از پرداخت 500 میلیارد تومان از مطالبات پیمانکاران خبر داد.

به گزارش خبرنگار تین نیوز، عبدالحمید امامی از پرداخت 500 میلیارد تومان از مطالبات پیمانکاران خبر داد و افزود: تنها 400 میلیارد تومان برای پرداخت‌های آخر سال در شهرداری در سال 97 هزینه شده است.

معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران به موضوع تاکسی اینترنتی شهرداری اشاره کرد و گفت: با توجه به این‌که در حال حاضر تعداد قابل‌توجهی خودرو در شهرداری تهران مشغول به کار هستند و برخی از خودروها در روز تنها یک یا دو بار در سطح شهر تردد می‌کنند به همین دلیل برنامه‌ای برای راه‌اندازی تاکسی اینترنتی یا اسنپ در شهرداری پیش‌بینی‌شده است تا با استفاده از این سیستم کارمندان شهرداری در سطح جابه‌جا شوند و با این کار از میزان بار مالی شهرداری در بخش کاسته شود.

امامی بابیان این مطلب که از زمان حضور در شهرداری تلاش کرده‌ایم که اعتماد عمومی مردم را جلب کنیم و طبیعتاً برای این کار باید برنامه‌ریزی مناسبی فراهم شود، افزود: فراهم کردن منابع مالی پایدار یکی دیگر از سیاست‌های شهرداری تهران محسوب می‌شود علاوه بر آن موضوع کاهش هزینه‌ها یا بهینه هزینه کردن درآمدها یکی دیگر از سیاست‌های معاونت مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران محسوب می‌شود.

امامی ادامه داد: طی سال گذشته طرح‌های خوبی از سوی شهرداری اجرا شد که می‌توان به اجرای طرح ترافیک سال 97 اشاره کرد که این طرح تاثیر بسزایی را در کاهش آلودگی هوا داشته است.

وی در ارتباط با برنامه‌ریزی شهرداری تهران و حوزه مالی این نهاد برای اخذ وصول بدهی‌های شهروندان تصریح کرد: در سال گذشته تخفیفی برای عوارض پسماند در نظر گرفته نشد و درواقع همه موظف شدند که طبق تعرفه مصوب پرداخت کنند.

معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران، در ادامه سخنان خود، ابراز داشت: یکی دیگر از سیاست‌های شهرداری در این دوره این است که اختلافات درونی را به سطح شهر نکشانیم و بتوانیم خدمت‌رسانی مناسبی را به مردم داشته باشیم تا مردم قادر باشند، شهری سالم و با آرامش را داشته باشند و در همین زمینه برنامه‌ریزی مدونی صورت گرفته است. تعامل و همکاری با دستگاه‌های مختلف یکی دیگر از سیاست‌های این معاونت محسوب می‌شود تا ما بتوانیم علاوه برافزایش درآمدها، درآمدهای جدیدی را نیز برای شهرداری تهران داشته باشیم.

به گفته امامی، کاهش هزینه‌های غیرضروری و انضباط مالی یکی دیگر از سیاست‌های معاونت مالی و اقتصادی شهری شهرداری تهران محسوب می‌شود و از ابتدای سال جاری براساس برنامه تنظیم‌شده تلاش ویژه‌ای در حوزه انضباط مالی و بر اساس ساختارهای پیش‌بینی‌شده عمل خواهیم کرد.

وی به پرداخت برخی از بدهی‌های شهرداری تهران به پیمانکاران اشاره کرد و گفت: سال گذشته مبلغ قابل‌توجهی بدون تنش و استرس فراهم کردیم و در پایان اسفند سال گذشته بخشی از بدهی‌های شهرداری تهران به پیمانکاران پرداخت شد. بر همین اساس عملکرد سال گذشته شهرداری تهران در بخش بودجه نقد 106 درصد و در بخش بودجه غیر نقد 54 درصد محقق شده است و در سال جاری با توجه به افزایش 7 درصدی بودجه شهرداری تهران قطعا عملکرد بهتری را نسبت به سال گذشته خواهیم داشت.

وی در ارتباط با لایحه مالیات بر ارزش‌افزوده گفت: این موضوع هم‌اکنون در مجلس در دست بررسی قرار دارد و با توجه به استقرار شهرداری تهران در پایتخت و با توجه به این‌که شهرداری تهران جلودار کلان‌شهرها است باقدرت کامل در جلسات مربوط به این لایحه شرکت کرده است و‌ آخرین جلسه نیز مربوط می‌شود به حضور هاشمی رئیس شورای شهر تهران، حناچی شهردار تهران و مرتضی الویری رئیس شورای عالی استان‌ها با نمایندگان مجلس که تا به امروز توانسته‌ایم نتایج خوبی را در پی این جلسات داشته باشیم و انشاءالله شرایط بهتری را در آینده خواهیم داشت.

معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران به بدهی‌ها و مطالبات دولت به شهرداری تهران اشاره کرد و گفت: در این زمینه نیز سیاست قابل قبولی را در دست گرفته‌ایم و با تعامل صورت گرفته در سال گذشته 3 هزار میلیارد تومان از طلب‌های شهرداری را با دولت تهاتر کردیم و این در حالی بود که با توجه به اینکه سال گذشته شهرداری بدهی‌های سنگینی را به بانک‌ها داشت و سیستم بانکی تسهیلاتی را به شهرداری نمی‌داد این فرآیند نیز اصلاح‌شده و با توجه به شرایط، شهرداری می‌تواند تسهیلات بانکی را نیز از بانک‌ها اخذ کند. بر اساس آخرین آمار حدود 17 هزار میلیارد تومان شهرداری تهران از دولت و شرکت‌های وابسته به دولت طلب دارد.

امامی در ادامه به موضوع شهر آفتاب و تبدیل‌شدن آن به منطقه آزاد تجاری این مجموعه پرداخت و افزود: این مجموعه باهدف ارائه خدمات در حوزه نمایشگاهی در دوره گذشته ایجادشده است اما همان‌طور که در نظر مدیران وقت شهرداری بود قرار بر این بود که نمایشگاه‌های پرحجم و پرترافیک در شهر آفتاب برگزار شود اما متاسفانه زیرساخت‌های آن انجام‌نشده است که این موضوع نیز موردتوجه مدیریت شهری در این دوره قرارگرفته است.

معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران در ادامه به برگزاری نمایشگاه‌های پرحجم و ترافیک در شهر آفتاب اشاره کرد و گفت: بنا داریم ترکیبی را با همکاری نمایشگاه بین‌المللی (سئول) داشته باشیم و درواقع نمایشگاه‌های کوچک را در مرکز شهر و نمایشگاه‌های پرحجم و پرترافیک را در مجموعه شهر آفتاب برگزار کنیم. مساحت نمایشگاه شهر آفتاب 11 هزار مترمربع است اما زیرساخت‌های آن کامل نشده است و برنامه‌ریزی برای این موضوع در دستور کار قرارگرفته است ضمن این‌که سرمایه‌گذاری و توسعه آن‌یکی از راه‌های درآمدی در شهر آفتاب است.

وی با اشاره به منطقه ویژه اقتصادی در شهر آفتاب گفت: البته این موضوع در دوران قبل از انقلاب نیز مطرح بود به‌طوری‌که بر اساس برنامه قرار بر این بود که در مجاورت فرودگاه منطقه‌ای ویژه اقتصادی در نظر گرفته شود که البته در آن زمان این پروژه متوقف و به بعد از انقلاب موکول شد که در همین زمینه طرح‌ها و پروژه‌های موردنظر در دستور کار قرار دارند و اگر دولت این آمادگی را داشته باشد که محوطه فرودگاه را به شهر آفتاب نزدیک کند قطعا ما می‌توانیم از این ظرفیت برای منطقه ویژه اقتصادی استفاده کنیم.

امامی در ادامه با اشاره به موضوع املاک و بازپس‌گیری آن‌ها از برخی از سازمان‌ها، ارگان‌ها و اشخاص گفت: موضوع املاک که در اختیار سازمان‌ها و افراد است موضوعی است که موردتوجه مدیریت شهری قرارگرفته است و تعدادی از این املاک‌ها که در اختیار سازمان‌هاست که به‌خوبی بهره‌برداری می‌شود ضمن اینکه بازپس‌گیری برخی از املاک که در اختیار برخی افراد است در دستور کار قرارگرفته است.

وی افزود: در همین زمینه لیستی از املاکی که در اختیار برخی از افراد قرارگرفته است در دستور کار است و تا به امروز حدود 80 فقره از این املاک پس گرفته‌شده و این در حالی است که برخی از این افراد خانه‌ها را به‌راحتی تخلیه نمی‌کنند.

امامی با اشاره به راه‌اندازی تالار معاملات برای شهرداری تهران، تصریح کرد: البته این موضوع را نمی‌توان مثل تالار بورس تلقی کرد اما امیدواریم که امسال این موضوع عملیاتی شود.

وی در ادامه به بدهی‌های شهرداری تهران به تامین اجتماعی اشاره کرد و گفت: در این زمینه نیز اختلاف‌نظری بین مسئولان تامین اجتماعی و معاونت مالی شهرداری تهران بود چراکه آن‌ها اعتقاد داشتند که شهرداری مبلغ 560 میلیارد تومان به تامین اجتماعی بدهکار است که درنهایت ما تأکید داشتیم که این بدهی حدود 200 میلیارد تومان است که هم‌اکنون فرآیند پرداخت بدهی‌های شهرداری تهران به تأمین اجتماعی به‌صورت اقساطی در دستور کار قرارگرفته است.

به گفته معاون اقتصادی شهردار تهران، یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های شهرداری تهران پیمانکاران هستند و با توجه به مشکلات مالی آن‌ها باید تمهیداتی برای رفع مشکلات آن‌ها در نظر گرفته شود و این در حالی است که در سال گذشته تعداد قابل‌توجهی از آن‌ها با حضور در مقابل ساختمان شورای شهر و شهرداری تهران نسبت به عدم پرداخت مطالبات خود تجمع می‌کردند که در همین زمینه جلساتی را با آن‌ها برگزار کردیم و امیدواریم بتوانیم بر اساس برنامه‌ریزی انجام‌شده بدهی‌های آن‌ها را نیز پرداخت کنیم.

امامی افزود: یکی از منابع درآمدی شهرداری تهران بخش حاصل درآمد از کمیسیون ماده 100 است که امیدواریم با تمهیدات مراجع قضایی این درآمدها و منابع هر چه زودتر در اختیار شهرداری قرار بگیرد تا بتوانیم بخشی از بدهی‌های خود را پرداخت کنیم که البته یکی دیگر از راه‌های پرداخت بدهی و همچنین تأمین منابع موضوع املاک شهرداری تهران است.

وی گفت: با توجه به لغو مصوبه برج باغ‌ها و با توجه به تدابیر شهرداری تهران برای جلوگیری از ساخت‌وسازهای غیرمجاز ازجمله اطلس مال قاعدتا درآمدهای شهرداری کاهش پیداکرده و باید به سمت درآمدهای پایدار حرکت کنیم.

معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران در ادامه با اشاره به حواشی پیش‌آمده در ارتباط با فروشگاه شهروند گفت: این موضوع را شب گذشته از طریق اخبار متوجه شدم که در آن به برخی از مشکلات شهروند در بحث گران‌فروشی و سایر موارد اشاره‌کرده بود که در همین زمینه نیز بنده تاکید کردم که بازرسی ویژه‌ای در این زمینه انجام شود و درصورتی‌که مشخص شود که مسئولان شهروند در ارتباط با موضوع اشاره‌شده تخلف داشته‌اند با آن‌ها برخورد جدی خواهد شد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.