| کد خبر: 81924 |

رشد ۵ درصدی پروازها و ۴ درصدی جابجایی مسافران در ۱۱ ماهه امسال / اعزام و پذیرش ۴۵ میلیون مسافر از طریق ۳۶۸ هزار پرواز

تین نیوز | میلیون و ۹۲۵ هزار و ۱۸۶ مسافر از طریق ۳۶۸ هزار و ۷۰۷ پرواز داخلی و خارجی در ۱۱ ماهه سال جاری اعزام و پذیرش شدند که از افزایش ۵ درصدی تعداد پروازها و ۴ درصدی تعداد مسافران در این مدت نسبت به مدت مشابه سال گذشته حکایت دارد.
 

طی یازده ماه سال جاری ۴۴ میلیون و ۹۲۵ هزار و ۱۸۶ مسافر با ۳۶۸ هزار و ۷۰۷ پرواز داخلی و خارجی از طریق ۵۳ فرودگاه کشور اعزام و پذیرش شدند که این میزان در یازده ماه سال گذشته شامل جابجایی ۴۳ میلیون و ۲۱۵ هزار و ۵۱۷ مسافر از طریق ۳۵۰ هزار و ۶۱۳ پرواز بود. تعداد پروازهای یازده ماه سال جاری نسبت به یازده ماه سال گذشته ۵ درصد و تعداد جابجایی مسافران نیز از ابتدای فروردین ماه تا پایان بهمن‌ماه نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴ درصد رشد داشته است.

اما از بین ۵۳ فرودگاه کشور، ۴۸ فرودگاه تحت مالکیت شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران و ۵ فرودگاه کیش، عسلویه، چابهار، قشم و ماهشهر نیز به صورت اختصاصی و تحت مالیکت سایر دستگاه‌ها با نظارت شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران اداره می‌شوند.

در ۴۸ فرودگاه تحت مالکیت شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران طی یازده ماه سال جاری ۴۱ میلیون و ۵۹ هزار و ۷۱ مسافر با ۳۳۴ هزار و ۲۷۴ پرواز داخلی و خارجی اعزام و پذیرش شدند در حالیکه در یازده ماه سال گذشته ۳۹ میلیون و ۵۱۸ هزار و ۳۶۷ مسافر با ۳۱۷ هزار و ۱۹۷ پرواز در بین این ۴۸ فرودگاه جابجا شدند که این آمار از رشد ۵ درصدی در تعداد پروازها و رشد ۴ درصدی در بخش اعزام و پذیرش مسافران نسبت به یازده ماه سال گذشته حکایت دارد.

اما میزان رشد پروازها از طریق ۵ فرودگاه کیش، عسلویه، چابهار، قشم و ماهشهر در یازده ماه سال جاری نسبت به یازده ماه سال گذشته ۳ درصد و میزان جابجایی مسافران از طریق ۵ فرودگاه مذکور طی مدت فروردین ماه تا پایان بهمن‌ماه نسبت به یازده ماه سال گذشته ۵ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

نمودار روند اعزام و پذیرش مسافران به تفکیک هر ماه در سال ۹۴ و مقایسه آن نسبت به سال ۹۳
 
                     
 نمودار روند تعداد نشست و برخاست‌ها به تفکیک هر ماه در سال ۹۴ و مقایسه آن نسبت به سال ۹۳
                       
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.