◄ اختلال مقطعی برخی مانیتورهای اطلاعرسانی ترمینال ۲ مهرآباد برطرف شده است
در پی انتشار خبری با عنوان «سرگردانی مسافران در فرودگاه مهرآباد به دلیل خرابی مانیتورها»، روابط عمومی این فرودگاه با ارسال جوابیه ای به این خبر واکنش نشان داد.
روابط عمومی فرودگاه بین المللی مهرآباد در این جوابیه آورده است: در پی انتشار مطلبی با عنوان «سرگردانی مسافران در فرودگاه مهرآباد به دلیل خرابی مانیتورها»، به آگاهی می رساند پروژه تغییر، نصب و راه اندازی سامانه جدید اعلان پرواز (FIDS) در فرودگاه بین المللی مهرآباد با هدف رفع نواقص و محدودیت های سامانه قبلی، ارتقای الزامات امنیت سایبری، توسعه یکپارچگی با سایر سامانه های فرودگاهی و هوانوردی و بهبود خدمات پشتیبانی به اجرا درآمده و به تازگی وارد فاز بهره برداری عملیاتی شده است.
این پروژه با توجه به حجم بالای ترافیک پروازی مهرآباد، به صورت مرحله ای، ترمینال به ترمینال طی یک بازه ده روزه و با ارزیابی دقیق ریسک و مدیریت برنامه ریزی شده تغییر اجرا گردیده و تلاش شده است فرآیند جایگزینی سامانه با حداقل قطعی و به صورت کنترل شده انجام پذیرد.اختلال مقطعی مشاهده شده در برخی مانیتورهای اطلاع رسانی ترمینال ۲، در بازه آغازین بهره برداری و در جریان فرآیند پایش، بهینه سازی و تثبیت عملکرد سامانه جدید رخ داده که در کوتاه ترین زمان ممکن توسط تیم های فنی شناسایی و برطرف شده است.
فرودگاه بین المللی مهرآباد ضمن قدردانی از صبوری مسافران گرامی، تأکید می کند ارتقای کیفیت اطلاع رسانی، افزایش پایداری سامانه ها و بهبود تجربه سفر مسافران از اولویت های اصلی این فرودگاه بوده و اقدامات اصلاحی و کنترلی لازم برای پیشگیری از تکرار چنین مواردی به صورت مستمر در حال انجام است.