بازدید سایت : ۷۲۲۷۵
افتتاح فرودگاه های نیمه تمام کشور بعد از ۲۷ سال اجرایی شد

ترمینال مدرن در فرودگاه مهرآباد با تامین ۳۰ همت منابع احداث می شود

مدیرعامل شرکت فرودگاه ها گفت: درآمد شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی کشور رشد چشم گیری داشته است.

تین نیوز |

مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی کشور با اشاره به سودآوری ۸.۵ همتی این شرکت در سال ۱۴۰۲ از تکمیل ۲ فرودگاه سقز و گناباد طی دولت سیزدهم که چندین سال نیمه کاره مانده بودند، خبر داد و گفت: تدوین یک اطلس سرمایه گذاری با شناسایی و معرفی ۲۰۰ فرصت سرمایه گذاری در فرودگاه های کشور نهایی شده است.

ورود ١٠٠ فروند هواپیما و هلیکوپتر به ناوگان هوایی کشور

درخواست از سران قوا برای ورود به مسأله تعیین نرخ بلیت هواپیما

شرکت های هواپیمایی حق گران فروشی ندارند

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ، رضا نخجوانی، مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی کشور در نشست خبری عملکرد وزارت راه و شهرسازی در دولت سیزدهم که صبح امروز سه شنبه ۱۹ تیرماه در ساختمان دادمان برگزار شد، گفت: موفقیت های ایجاد شده در حوزه هوایی، حاصل تلاش همه دست اندرکاران صنعت هوایی است.

تکمیل ۲ فرودگاه نیمه کاره سقز و گناباد در دولت سیزدهم

وی در ادامه گفت: ۲ فرودگاه داشتیم که تا کنون نیمه کاره مانده بود و در دولت سیزدهم، فرودگاه سقز و فرودگاه گناباد که سابقه ۳۰ ساله دارد، به همت شرکت فرودگاه ها و رئیس جمهور شهید تکمیل شد و به مرحله بهره برداری رسید.

نخجوانی ادامه داد: از نظر اقتصادی عملکرد شرکت فرودگاه ها نشان می دهد که این شرکت، یکی از ۱۰ شرکت اصلی سودآور دولتی در کشور است.

وی افزود: در سال ۱۴۰۲ حدود ۸.۵ همت سودآوری برای شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی کشور به ثبت رسید که این بیشترین سود کسب شده در تاریخ این شرکت به شمار می رود.

مدیرعامل شرکت فرودگاه ها ادامه داد: اکنون در مرحله تهیه اسناد مناقصه ایم که یک ترمینال مدرن برای فرودگاه مهرآباد با منابع داخلی شرکت فرودگاه ها که برابر با ۳۰ همت است، احداث شود.

نخجوانی گفت: محل اجرای این پروژه در زمین های متعلق به ارتش بود که با مساعدت فرماندهی کل ارتش و فرمانده نیروی هوایی کار به مرحله نهایی رسیده است و آماده امضای تفاهم نامه است که عملیات اجرایی این پروژه در فرودگاه مهرآباد که بزرگ ترین پروژه فرودگاهی کشور خواهد بود، آغاز شود.

وی در ادامه با اشاره به ایجاد کمیته حفاظتی امنیتی صنعت هوایی اشاره کرد و گفت: هم اکنون حدود ۵ هزار نیروی پلیس فرودگاه ها و ۵ هزار نفر پرسنل سپاه حفاظت هوایی در کنار کارکنان وزارت اطلاعات و حراست کل کشور در فرودگاه ها انجام وظیفه می کنند تا امنیت فرودگاه ها را تامین کنند.

نخجوانی با اشاره به تامین ایمنی در بخش های ناوبری هوایی، تجهیزات، آموزش و گواهی های هوایی توسط شرکت فرودگاه ها، اظهار کرد: اکنون روزانه حدود ۹۵۰ پرواز عبوری از کشور توسط شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی کشور، ناوبری می شوند.

مدیرعامل شرکت فرودگاه ها ادامه داد: حدود ۱۰ نظام نامه برای فرودگاه های کشور ایجاد شده و برای اخذ گواهینامه فرودگاهی در اختیار سازمان هواپیمایی قرار گرفته و از این تعداد گواهینامه فرودگاهی ۳ فرودگاه تا کنون اخذ شده است.

وی همچنین در خصوص ارتباطات بین المللی شرکت فرودگاه ها نیز توضیح داد: ارتباط تنگاتنگی با ACI ایجاد شده است که از این طریق آخرین دانش روز دنیا وارد بخش هوایی کشور می شود. علاوه بر این همکاری مطلوبی نیز با سازمان ایکائو ایجاد شده است.

معرفی ۲۰۰ فرصت سرمایه گذاری آماده انعقاد قرارداد در فرودگاه های کشور

مدیرعامل شرکت فرودگاه ها در خصوص برنامه های آتی این شرکت نیز تصریح کرد: اطلس سرمایه گذاری در مجموعه فرودگاه های کشور طراحی شده و آماده رونمایی است که در آن بیش از ۲۰۰ پروژه که آماده سرمایه گذاری و انعقاد قرارداد است، معرفی می شود.

وی همچنین با اشاره به فعالیت مرکز توسعه نوآوری شرکت فرودگاه ها که هوشمند سازی فرودگاه ها را در دستور کار دارد، گفت: در آینده نزدیک و در راستای هوشمندسازی خدمات فرودگاهی، نرم افزاری رونمایی خواهد شد که نقطه ای اساسی در تحول خدمات فرودگاهی کشور است و با استفاده از آن مسافران می توانند همه خدمات فرودگاهی را با برنامه ریزی از خانه خود و بدون معطلی به انجام برسانند که با این اقدام می توان فرودگاه های کشور را به نسل ۳ و ۴ ارتقا می دهد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • دادخواه پاسخ

    با احترام برای کاپیتان نخجوانی ،اولا شرکت فرودگاهها سودی نداده است ، تمامی فرودگاههایش ضرر داده اند و اخذ وجوه از پروازهای عبوری سود نیست. اگر مابه التفاوت هزینه های شرکت فرودگاهها از درآمدهای فرودگاهها و پروازهای عبوری کسر گردد ، عدد منفی است. مهرآباد نیاز به پایانه جدید و توسعه ندارد ،چون از نظر زیست محیطی و ایمنی هوانوردی فرودگاهی مردود است و بهتر است فعالیتهایش برای پروازهای بالای ۳۰ دقیفه به فرودگاه امام با اضافه شدن یک پایانه ۸۰۰۰۰ متر مربعی منتقل شود. در ضمن براساس اعلام کاپیتان ، نیازی به ۳۰ همت برای ساخت پایانه جدید نیست، یک متر مربع پایانه داخلی ۳۰۰ میلیون تومان نیاز ندارد !!!!! با هشت همت میتوان یک پایانه ۸۰۰۰۰ مترمربعی مطلوب ساخت. امید است عزیزان دولتی و بخش خصوصی در برآورد هزینه عملیات دقت نموده و منابع قلیل ملی را هدر ندهند و روزی از متخصصین حرفه ای فرودگاهسازی مدرن برای احداث فرودگاه در کشور بهره ببرند. دولت جدید آقای پزشکیان نیاز به بازنگری بنیادین ساختاری شرکت فرودگاهها دارد تا این شرکت دولتی ضرر ده باری بر دوش خزانه ملی نباشد.