| کد خبر: 266768 |

رشد ۱۴ درصدی پروازهای بین‌ المللی در هشت ماهه سال ۱۴۰۲

مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران از رشد ۱۴ درصدی پروازهای بین المللی در هشت ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه خبر داد.

تین نیوز

مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران از رشد ۱۴ درصدی پروازهای بین المللی در هشت ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، رضا نخجوانی معاون وزیر و مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران از رشد ۱۴ درصدی پروازهای بین المللی در هشت ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه خبر داد و گفت: سال قبل ۱۶ هزار و ۱۷۷ پرواز بین المللی اعم از پروازهای خارجی، عتبات و حج برقرار شده بود و این آمار در هشت ماه نخست امسال به عدد ۱۸ هزار و ۴۷۴ سورتی پرواز رسیده است.

مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران با اشاره به اعلام گروه آمار و اطلاعات هوانوردی شرکت فرودگاه ها گفت: در اعزام و پذیرش مسافر بین المللی نیز امسال آمار دو میلیون و ۱۶۸ هزار و ۶۸۴ مسافر ثبت شده است که نسبت به آمار یک میلیون و ۹۹۱ هزار و ۴۶۸ مسافر هشت ماه نخست سال گذشته، از رشد ۹ درصدی حکایت دارد.

وی با بیان اینکه فرودگاه های مشهد، شیراز و تبریز بیشترین پرواز را به مقاصد خارجی ثبت کرده اند، گفت: فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد با هشت هزار و ۵۹۲ نشست و برخاست، فرودگاه آیت الله دستغیب شیراز با سه هزار و ۴۸۶ نشست و برخاست و فرودگاه شهید مدنی تبریز با هزار و ۷۲۰ نشست و برخاست، رتبه های اول تا سوم فرودگاه های کشور را از حیث برقراری پرواز به کشورهای خارجی از آن خود کرده اند.

گفتنی است؛ در هشت ماه نخست سال جاری ۲۲ میلیون و ۷۱ هزار و ۸۶۰ مسافر اعزام و پذیرش و ۱۹۲ هزار و ۲۵۰ نشست و برخاست صورت گرفته است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 0 0

    چرا آمار رشد را با سال‌های ۹۵، ۹۶، ۹۷ مقایسه نمی‌کنید؟ با حدف امثال عابدزاده و مهابادی، سال‌ها است که کسی نتوانسته به رکوردهای آنها دست پیدا کند. شماها که کار بلد نیستید، درواقع موقعیت را غصب کرده اید و به کشور و مردم لطمه میبینید.

  • ناشناس 0 0

    از خلبان جماعت چیزی در نمی‌آد. بیشتر وقتشان در پرواز و سیمیلاتور هستند.

  • ناشناس 0 0

    آن دوران منحصر به فرد و تاریخی و طلایی گذشته و تکرار نمی‌شود. یادش به خیر