| کد خبر: 265642 |

عامل اصلی کاهش پروازهای فرودگاه کرمانشاه چیست؟

مدیرکل فرودگاه کرمانشاه معتقد است، اگرچه عملیات بهسازی باند فرودگاه کرمانشاه در کاهش پروازهای این فرودگاه بی تاثیر نبوده، اما کاهش قابل توجه پروازها طی چند وقت اخیر عمدتا مربوط به کمبود ناوگان است.

تین نیوز

مدیرکل فرودگاه کرمانشاه معتقد است، اگرچه عملیات بهسازی باند فرودگاه کرمانشاه در کاهش پروازهای این فرودگاه بی تاثیر نبوده، اما کاهش قابل توجه پروازها طی چند وقت اخیر عمدتا مربوط به کمبود ناوگان است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، مجتبی بیاتی با اشاره به کاهش پروازهای فرودگاه کرمانشاه، اظهار کرد: این موضوع دو عامل دارد و قطعا پروژه بهسازی باند فرودگاه کرمانشاه در آن بی تاثیر نبوده است، زیرا بهسازی باند اصلی و استفاده از "تاکسی وی" به عنوان باند موقت، دو محدودیت برای ما ایجاد کرده که شامل پرواز در شب و پرواز هواپیماهای پهن پیکر است، اما برای نشست و برخاست هواپیماهای با بدنه متوسط هیچ مشکلی نداریم و امکان ۴۰ تا ۵۰ نشست و برخاست در روز را هم داریم.

مدیرکل فرودگاه کرمانشاه عامل دیگری که خصوصا طی چند وقت اخیر به کاهش پروازهای فرودگاه کرمانشاه دامن زده را کاهش ناوگان شرکت های هوایپیمایی دانست و خاطرنشان کرد: این موضوع تنها مختص به فرودگاه کرمانشاه نیست.

بیاتی از پیگیری های مکرر برای افزایش پروازهای فرودگاه کرمانشاه خبر داد و عنوان کرد: این پیگیری با همراهی مدیران ارشد استان و نمایندگان مجلس انجام و جلسات متعددی نیز برگزار شده و امیدواریم به نتیجه برسد.

وی تاکید کرد: فرودگاه کرمانشاه آمادگی کافی برای افزایش پروازها را دارد و برای نشست و برخاست هواپیماهای کوچک و متوسط مشکلی نداریم.

مدیرکل فرودگاه کرمانشاه تعداد کنونی پروازهای این فرودگاه را ۲۰ نشست و برخاست در هفته اعلام کرد که به مقاصد تهران و عسلویه انجام می شود.

پیشرفت ۳۱ درصدی عملیات بهسازی باند فرودگاه

بیاتی اشاره ای هم به آخرین وضعیت پروژه بهسازی باند فرودگاه کرمانشاه داشت که بعد از چند دهه انجام شد و عنوان کرد: باند فرودگاه کرمانشاه سال ۱۳۵۰ به بهره برداری رسیده، اما در این سال ها با وجود آنکه به صورت مستمر مورد استفاده بوده، اما بهسازی نشده است.

وی با بیان این که پیشرفت کنونی بهسازی باند فرودگاه ۳۱ درصد است و کار با تمام توان پیش می رود، گفت: زمان پایان طرح به عوامل مختلفی خصوصا شرایط جوی بستگی دارد.

به گفته مدیرکل فرودگاه کرمانشاه، اکنون مراحل آسفالت کار در حال انجام است که به میزان زیادی به شرایط جوی بستگی دارد.

بیاتی با بیان این که پروژه بهسازی باند فرودگاه کرمانشاه مشکلی برای تامین اعتبار ندارد و منابع آن از محل سفر رئیس جمهور و شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی کشور تامین می شود، افزود: اگرچه برآرد اولیه برای بهسازی باند ۴۶۰ میلیارد تومان بوده، اما امکان افزایش آن وجود دارد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 0 0

    با عرض ادب.بعضی وقتها سکوت جایز نیست. با یک جستجوی ساده در گوگل و ویکی پدیا و مراجعه به متن همین خبر نتایج جالبی به دست می آید.
    &احداث فرودگاه کرمانشاه در اواخر دهه چهل آغاز و در زمانی کمتر از سه سال بهره برداری شد.
    & آغاز بهسازی باند کرمانشاه در سال ۱۳۹۶ است و هنوز تمام نشده است.یعنی بزودی به سالروز تولد هفتمین سال بهسازی باند می رسیم.
    & مدیر کل فرودگاه گزارش می دهند که پروژه بهسازی باند ۳۱ درصد پیشرفت داشته است.یعنی پروژه که از سال ۱۳۹۶ آغاز شده سالی کمتر از ۵ درصد پیش می رود.پس به نظر می رسد خیلی تا اتمام کار باقی مانده است.
    & به بقیه متن خبر مته به خشخاش نمی گذارم.
    لطفا متخصصین بفرمایند این وضعیت طبیعی است یا کار اشکال دارد؟

  • ناشناس 0 0

    این نشان‌دهنده این است که فقط پول داشتن منتهی به توسعه نمی شود.مدیریت پروژه و دلسوزی مدیران و وجود ساختار و سازماندهی هم اهمیت دارد.