| کد خبر: 263535 |

تاکید بر اطلاع رسانی صحیح و به موقع در عملیات زمستانی شرکت فرودگاه ها

آب و هوای نامساعد زمستانی می تواند موجب تاخیر یا لغو پروازها شود.

تین نیوز

جلسه ویژه روابط عمومی با حضور ویدیو کنفرانسی مسئولان روابط عمومی فرودگاه های کشور و کارشناسان ستادی برگزار شد و مدیر روابط عمومی شرکت فرودگاه ها در این جلسه با اشاره به اقدامات پیشین، هنگام و پس از بحران از تدوین دستور العمل عملیاتی در این زمینه خبر داد و گفت: این دستورالعمل مبنای اقدامات ما در زمان بروز بحران هایی چون برف و یخبندان، مه گرفتگی بارندگی، سیل و ... خواهد بود.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، پیرو تاکید معاون وزیر و مدیرعامل شرکت فرودگاه ها مبنی بر اطلاع رسانی صحیح و به موقع در عملیات زمستانی، صبح امروز شنبه ششم آبان ماه جلسه ویژه روابط عمومی با حضور ویدیو کنفرانسی مسئولان روابط عمومی فرودگاه های کشور و کارشناسان ستادی برگزار شد.

رضا کارگر مدیر روابط عمومی شرکت فرودگاه ها در این جلسه با اشاره به اقدامات پیشین، هنگام و پس از بحران از تدوین دستورالعمل عملیاتی در این زمینه خبر داد و گفت: این دستورالعمل مبنای اقدامات ما در زمان بروز بحران هایی چون برف و یخبندان، مه گرفتگی بارندگی، سیل و ... خواهد بود. 

وی مقوله ارتباطات بحران را مورد توجه قرار داد و گفت: نحوه اطلاع رسانی در عملیات اربعین باید الگوی عملیات زمستانی باشد تا شاهد بحران های به مراتب کمتری در فرودگاه های کشور باشیم.

کارگر،  اقناع مخاطبان از طریق اطلاع رسانی درباره وقایع زمستانی در فرودگاه ها را بسیار ضروری دانست و گفت: در حقیقت باید فرهنگسازی لازم صورت بگیرد تا مردم بدانند که آب و هوای نامساعد زمستانی می تواند موجب تاخیر یا لغو پروازها شود اما با همین شرایط هم فرودگاه ها باتمام توان اقدامات مربوط به عملیات زمستانی را انجام می دهند.

وی در ادامه خواستار اطلاع رسانی صحیح به مدیران استانی، شهری و تمامی دستگاه های مربوطه توسط مسئولان روابط عمومی فرودگاه ها شد و گفت: باید در زمینه علل تاخیرات زمستانی و اینکه اساسا چگونه یک فرودگاه غیر عملیاتی می شود و نیز اقدامات صورت گرفته در فرودگاه ها در حوزه عملیات زمستانی به مدیران، شهری و دستگاه های درگیر اطلاع رسانی دقیق انجام شود.

مدیر روابط عمومی شرکت فرودگاه ها ضمن تاکید بر تعامل با رسانه های رسمی بر لزوم شناسایی افراد موثر در فضای مجازی گفت: روابط عمومی ها با دعوت از چهره های اجتماعی تاثیرگذار در استان خود و نیز تبیین اقدامات فرودگاه در حوزه عملیات زمستانی از بازوی قدرتمند شبکه های اجتماعی در فصل زمستان و مقابله با بحران های احتمالی استفاده کنند.

کارگر با اشاره به اهمیت افزایش ارتباط بین روابط عمومی فرودگاه ها با سایر بخش ها به ویژه عملیات فرودگاهی و هوانوردی، گفت: روابط عمومی باید مرجع و نخستین انعکاس دهنده اخبار باشد، زیرا اگر چنین اتفاقی رخ ندهد شاهد بروز شایعات و ایجاد بی نظمی در فرودگاه ها خواهیم بود.

وی با اشاره به آتش سوزی اخیر در انبار سازمان هواپیمایی کشوری مستقر در محوطه شرکت فرودگاه ها، گفت: اگر کارشناسان روابط عمومی به موقع در محل حادثه حضور پیدا نمی کردند و اخبار مربوطه برای نخستین بار توسط روابط عمومی منتشر نمی شد، نه تنها ابتکار عمل به دست رسانه های معاند می افتاد بلکه تمام زحمات نیروهای آتش نشانی در این عملیات موفق نیز مسکوت می ماند.

مدیر روابط عمومی شرکت فرودگاه ها بر افزایش همکاری با رسانه ها تاکید کرد و گفت: مسئولان روابط عمومی فرودگاه ها از هم اکنون به دنبال برگزاری نشست های خبری و تبیین دقیق عملیات زمستانی برای اصحاب رسانه باشند، این درحالی است که تهیه گزارش تصویری از این عملیات یکی از مهم ترین دغدغه ها است، زیرا هیچ چیز مانند تصویر خوب نمی تواند در تاریخ ثبت شود.

کارگر با یادآوری فرمایشات مقام معظم رهبری، خاطرنشان کرد: اطلاع رسانی باید به صورت هنرمندانه انجام شود، این که مدیران در تلویزیون ارائه گزارش دهند کافی نیست، بلکه از همین حالا باید برای اطلاع رسانی هنرمندانه اقدامات زمستانی تدابیر لازم اتخاذ شود.

به گزارش روابط عمومی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران، وی به نقش روابط عمومی در تصمیم سازی توسط مدیران ارشد شرکت فرودگاه ها اشاره کرد و گفت: روابط عمومی با نگاه مطالبه گری باید نیازهایی نظیر تجهیزات کمک ناوبری را مستندسازی کند، این مستندسازی محدود به ارائه گزارش به مردم و رسانه ها نیست بلکه با اقدامات این چنینی می توان در تصمیم سازی مدیران ارشد درخصوص عملیات زمستانی تاثیرگذار بود.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.