| کد خبر: 261437 |

بهسازی فرودگاه‌ های مازندران با یک‌هزار و ۸۶۰ میلیارد ریال اعتبار

مدیرکل فرودگاه های مازندران گفت : از سال ۱۴۰۰ تاکنون در بخش عمرانی و بهسازی فرودگاه های این استان در مجموع یکهزار و ۸۶۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

تین نیوز

مدیرکل فرودگاه های مازندران گفت : از سال ۱۴۰۰ تاکنون در بخش عمرانی و بهسازی فرودگاه های این استان در مجموع یکهزار و ۸۶۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، سعدالله وطن خواه با بیان این که این استان سه فرودگاه یکی در ساری و دیگری در نوشهر و سومی در رامسر فعالیت دارد، افزود : در حوزه فناوری اطلاعات طی دو سال فعالیت دولت مردمی سیزدهم ۱۲ و ۱۱ و ۱۲ هزار متر فیبرنوری با احتساب تجهیزات سرور شبکه های مربوط با صرف ۹۰ میلیارد ریال اعتبار به ترتیب در فرودگاه های ساری، نوشهر و رامسر انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد : در حوزه مسافری فرودگاه های استان در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۴۰۰ ۹.۸ دهم درصد رشد داشتیم و در سال ۱۴۰۱ نیز ۴۲۴ هز ار مسافر در حوزه حمل و نقل هوایی استان پذیرش شدند.

وی تصریح کرد : در بخش پروازهای اربعین حسینی و عتبات امسال نیز نسبت به سال گذشته ۳۴درصد رشد داشته است که در ۱۵ سال گذشته رشد قابل توجهی را نشان می دهد.

مدیرکل فرودگاه های استان مازندران ادامه داد : در حوزه حج تمتع نیز سال گذشته ۱۲ پرواز و امسال ۳۸ پرواز ثبت شد که رشد بالای ۷۰ درصدی را نشان می دهد.

وطنخواه یادآور شد : در بخش هوانوردی عمومی یعنی هواپیماهای فوق سبک تفریحی و آموزشی مازندران قطب اول کشور است که ۵۶ درصد پروازهای این بخش در این استان انجام می شود که به لحاظ مقایسه سال ۱۴۰۰ نسبت به سال ۱۴۰۱ رشد ۲۰۰ درصدی را داشتیم که بسیار قابل ملاحظه است.

یک هزار و ۸۶۰ میلیارد ریال صرف بخش عمرانی و بهسازی فرودگاه های مازندران شد

به گفته وی این رشد ۲۰۰ درصدی با توجه به رویکرد مردم در توسعه صنعت گردشگری نقش بسزایی دارد.

وی بیان کرد : طی ۲ سال گذشته در بخش حفاظت فیزیکی فرودگاه های استان در مجموع ۱۷۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شد که نشان از توجه شرکت فرودگاهی نسبت به تامین ایمنی هوایی فرودگاه دارد.

مدیرکل فرودگاه های مازندران اعتبار هزینه شده در بخش آتش نشانی و ایمنی فرودگاه های این استان را ۷۷۰ میلیارد ریال اعلام کرد.

وطنخواه، اعلام مرز هوایی بین المللی فرودگاه رامسر را از دیگر دستاوردهای دولت مردمی سیزدهم برشمرد و گفت : صدور مجوز مرز هوایی یکی از مطالبات مردم منطقه و غرب مازندران بوده که در وزیر راه و سازی در سفر ماه خرداد سال جاری به این منطقه آن را اعلام کرد.

وی گفت : هم اکنون در هفته یک پرواز از مسقط عمان به رامسر انجام می شود که این طبق برنامه ریزی های انجام قرار است این پروازهای به سایر کشورها نیز برقرار بشود.

وی ادامه داد : طی ۲ سال گذشته در دولت مردمی سیزدهم هزار و ۳۶۰ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای دیوار حفاظتی و دیوار بلوار دسترسی ورودی به فرودگاه شهدای ساری هزینه شده است.

مدیر کل فرودگاه های مازندران با اشاره به توجه سازمان هواپیمایی به افزایش امنیت پروازها و ایمنی مسافران گفت: بیش از ۸۷۰ میلیارد ریال طی دو سال گذشته برای افزایش ایمنی پرواز و خرید چهار دستگاه کف ساز، یک دستگاه برف روب و پنج دستگاه خودروی هدایت هواپیما هزینه شد که در مقایسه با ۱۵ سال گذشته کم سابقه بوده است.

در زمان حاضر سه فرودگاه در شهرهای ساری، نوشهر و رامسر استان مازندران فعالیت دارد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.