| کد خبر: 256529 |

◄ فرودگاه گناباد به بهره برداری رسید

فرودگاه گناباد در استان خراسان رضوی با حضور رییس مجلس و وزیر راه و شهرسازی به بهره برداری رسید.

تین نیوز

فرودگاه گناباد قرار است امروز پنجشنبه چهارم خردادماه، همزمان با دهه کرامت و در آستانه ولادت حضرت امام رضا(ع)، به عنوان چهارمین فرودگاه استانِ خراسان رضوی، با حضور محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی، وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران و رئیس سازمان هواپیمایی کشوری و برخی از نمایندگان مجلس و مدیران فرودگاهی افتتاح شود.

مرحله نخست افتتاح و بهره برداری از فرودگاه منطقه ای شهدای گناباد به عنوان سومین فرودگاه استان خراسان رضوی با حضور رییس مجلس و وزیر راه و شهرسازی انجام شد.

به گزارش تین نیوز، صبح امروز و در ساعت ۷.۳۰ دقیقه هواپیمای رئیس مجلس شورای اسلامی به همراه وزیر راه و شهرسازی و هیات همراه به منظور افتتاح فرودگاه شهدای گناباد، وارد این فرودگاه شد و مورد استقبال مردم و مسوولان خراسان رضوی و شهرستان گناباد قرار گرفت.

فرودگاه گناباد تا سال ۱۳۹۰ تحت مالکیت وزارت کشور بود و پس از واگذاری به شرکت فرودگاه ها در ۱۲ سال گذشته تحت عملیات احداث سطوح پروازی ، ترمینال و سایر اماکن فرودگاهی قرار گرفت.

با عملیات موفقیت آمیز وارسی پروازی که روز گذشته در فرودگاه گناباد انجام شد،  این فرودگاه آماده برقراری پرواز شده است که هواپیمای حامل رئیس مجلس و وزیر راه و شهرسازی در فرودگاه گناباد امروز به زمین نشست.

فرودگاه گناباد با هزینه ای بالغ بر شش هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال در مساحتی حدود ۳۸۰ هکتار توسط شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران احداث شده است.

در مراسم بهره برداری از فرودگاه گناباد محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی، حمید رضا سیدی معاون وزیر و مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران، محمد محمدی بخش معاون وزیر و رئیس سازمان هواپیمایی کشوری ، نمایندگان مجلس و مدیران فرودگاهی و  سرکنسولهای کشورهای افغانستان، پاکستان، ترکمنستان و ترکیه در مشهد و دیگر مسئولان حضور دارند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 0 0

    با توجه به اینکه این منطقه , یک منطقه کم جمعیت است و تمام شهرها و مناطق اطراف را هم جمع بزنید بالاتر از 500 هزار نفر نمی شود (خود گناباد 40 هزار نفر یعنی کمتر از نصف جمعیت پرند) که بعید است درصد زیادی از این مردم هم توانایی اقتصادی خرید بلیط هواپیما داشته باشند که خرید بلیط هواپیما برای اکثر مردم دیگر سخت شده گردشگری خاصی هم ندارد صنایع و کشاورزی دامداری خیلی آنچنانی و گسترده هم ندارد به نظر نمی رسه احداث چنین فرودگاهی دلایل اقتصادی داشته باشد روی نقشه نگاه کنید سبزوار در حدود 250 کیلومتری غرب مشهد فرودگاه دارد اما بیرجند در 500 کیلومتری جنوب مشهد است و خیلی دوره حالا در میانه این مسیر , فرودگاه گناباد را در 270 کیلومتری جنوب مشهد داریم گویا یک گپی این وسط حالا پر شده در کل , شرق کشور , تعداد فرودگاه های نظامی و غیرنظامی بلحاظ مسائل مختلف به تعدادی که باید نیست شاید به چیزی فکر شده که احداث این فرودگاه یکجا عصای دست باشد البته این ها صرفا حدس و گمان است شاید هم این فرودگاه باعث توسعه منطقه شده توسعه صنعت , توریسم , کشاورزی دامداری و ... را در ادامه برای منطقه داشته باشد شاید هم ما نمی دانیم این منطقه چه ظرفیت ها و توانایی های اقتصادی برای امروز دارد و برای فردا چه پتانسیل هایی خواهد داشت .