| کد خبر: 255876 |

شرکت های دانش بنیان رضایت خاطر مسافران را فراهم می کنند

در دوازدهمین نمایشگاه بین المللی نوآوری و فناوری (اینوتکس)، دو شرکت دانش بینیان در فرودگاه بین المللی امام خمینی(ره)، معرفی شدند.

تین نیوز

 در دوازدهمین نمایشگاه بین المللی نوآوری و فناوری (اینوتکس)،  دو شرکت دانش بینیان در فرودگاه بین المللی امام خمینی(ره)، که با ارائه خدمات خود تسهیل در امور مسافران و ایرلاین ها را فراهم می سازند، معرفی شدند.

سازمان ها و شرکت های تابعه وزارت راه و شهرسازی در نمایشگاه اینوتکس با هدف افزایش مشارکت بین شرکت های دانش بنیان و فناور داخلی و خارجی حضور دارند.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه وزارت راه و شهرسازی، یک مجموعه دانش بنیان تحت عنوان شرکت پیشگامان آسیا محصول سیستم نوبت دهی و تاکسی اینترنتی فرودگاهی را برای اولین بار در سطح کشور در شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) تولید و بهره برداری کرده است که این سیستم مبتنی بر سیستم های مکان محور بوده و باعث ایجاد سهولت و شفافیت در استفاده از خدمات حمل و نقل زمینی شهر فرودگاهی شده است.

 مسافرین از روش های مختلف مانند وب کیوسک، کانتر، اپلیکیشن موبایلی و سایت امکان رزرو و درخواست تاکسی خود را می توانند در سریع ترین زمان با قیمت مشخص و مناسب دریافت می کنند.

دیگر شرکت دانش بنیان تحت عنوان آروین آروند تاو با توجه به نیاز فرودگاه های ایران در ترمینال های مسافری توانست اولین و تنها سیستم بومی مدیریت پذیرش مسافر و اشتراک گذاری منابع سخت افزاری فرودگاهی با نام Arvin CUPPS را  تولید کند.

این محصول که  بر اساس ارزیابی شرکت ها و مؤسسات دانش بنیان و توسط معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری در تاریخ ۰۵/۰۷/۱۳۹۹ به عنوان محصول دانش بنیان شناخته شده است، در کارنامه این محصول ۱۱ پرواز LIVE در فرودگاه مهرآباد در سال ۱۳۹۹ به عنوان تست پایلوت وجود دارد که به مدت ۱۰ روز بدون خطا در پذیرش مسافر و با نظارت شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران با موفقیت انجام شده است.

در مدت فعالیت سامانه Arvin CUPPS در فرودگاه امام خمینی(ره)، ارائه خدمات این شرکت موجب رضایتمندی ایرلاین های خارجی موجود مانند هواپیمایی قطر، ترکیش، فلای دبی، آذربایجان، کویت، ایرفلوت، امارات، نوردویند، ایرعربیا، پگاسوس، آنادولوجت و... شده است.

همچنین سامانه Arvin CUPPS در حال حاضر پذیرش بیش از یک میلیون مسافر و بار مسافر را بدون خطا در کارنامه خود دارد. این محصول دانش بنیان فرودگاهی با رعایت توصیه استاندارد(IATA CUPPS ۱.۰۳) خدمات اشتراکی پذیرش مسافر را به ایرلاین های مذکور ارائه داده است.

لذا به دلیل استقبال ایرلاین ها و همچنین نیازمندی فرودگاه امام خمینی(ره) در مسیر انعقاد قرارداد، این محصول در دبیرخانه کارگروه تولید بار اول معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری بررسی شده و در جلسات برگزار شده، این محصول را به عنوان محصول ساخت تولید بار اول در ایران شناخته و مجوز لازم جهت ترک تشریفات قراردادی را به فرودگاه امام خمینی (ره) داده است.

سامانه Arvin CUPPS  در۳۰ بهمن ماه ۱۴۰۱ با حضور مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی  در شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) افتتاح شد.

نظر به اینکه  تولید این نوع محصولات  هزینه های بالایی در پی دارد، تولید و اجرای چنین پروژه ای در ایران به دلیل نرخ بالای ارز و تولید داخل بودن این محصول بسیار ارزشمند و مقرون به صرفه بوده و علاوه بر جلوگیری از خروج ارز از کشور موجب رونق کسب و کار و اشتغال زایی داخلی می شود. 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.