| کد خبر ۳۰۷۳۰۸
کپی شد

ثبت‌ 332 هزار دقیقه تاخیر پروازی در شهریور ماه

مطابق آمار شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران در شهریورماه 332 هزار دقیقه تاخیر برای پروازهای مسافری ثبت شده است.

ثبت‌ 332 هزار دقیقه تاخیر پروازی در شهریور ماه
تین نیوز |

جدیدترین آمار شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران از عملکرد شرکت های هواپیمایی داخلی در آخرین ماه تابستان 1404 حاکی از آن است که 12 هزار و 763 پرواز باطل شده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از تسنیم، از این تعداد ایرلاین های کیش ایر با 1218 پرواز، قشم ایر با 1032 پرواز، وارش با 816 پرواز، آتا ایر با 769 پرواز و هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما)با 754 پرواز در صدر شرکت های دارای بیشترین پرواز ابطالی شهریور ماه امسال قرار داشته اند.

به لحاظ سهم کل پروازهای دارای مجوز ابطال شده شرکت های هواپیمایی (پروازهای باطل شده به کل پروازهای انجام شده دارای مجوز ایرلاین) آساجت، پارس ایر و ساها به ترتیب با 67، 63 و 62 درصد در جایگاه اول تا سوم قرار دارند.

نسیم ایر، فلای پرشیا، فلای کیش و پویا ایر در ماه مورد اشاره کمترین پروازهای باطل شده در بین 28 شرکت هواپیمایی داخلی داشته اند.

 در بخش تاخیرات پروازی نسیم ایر که پرواز ابطال شده ای نداشته با 80 درصد (24 پرواز از 30 پرواز) در صدر بیشترین تاخیرات پروازی قرار دارد.

به لحاظ فراوانی پروازهای تاخیردار از منظر زمان، آتاایر با 72 هزار و 566 دقیقه در صدر قرار دارد. هواپیمایی وارش با 24 هزار و 941 دقیقه در درده دوم و کیش ایر با 22 هزار و 130 دقیقه در رده سوم قرار دارد.

شرکت هواپیمایی کارون نیز 268 پرواز خود را با تاخیر 21 هزار و 683 دقیقه ای انجام داده تا به این ترتیب در رده چهارم لیست قرار بگیرد.

در مجموع طی شهریورماه امسال 28 شرکت هواپیمایی داخلی 16 هزار و 44 پرواز انجام داده اند که از این تعداد 4266 پرواز با میانگین تاخیر 78 دقیقه انجام شده است

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید تین نیوز، تا ۲۴ ساعت بعد منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.
  • در نوشتن نظرات، لطفا بعد از هر کلمه، یک فاصله خالی بگذارید.
  • در انتقال تخلفات دستگاه‌ها، موارد تخلف را با ضمیمه نمودن اسناد تخلف به آدرس info@tinn.ir ارسال نمایید تا امکان پیگیری بصورت مستند فراهم شود.