| کد خبر: 255782 |

جزییات پروژه‌های بهسازی فرودگاه اهواز

نصب سیستم کمک ناوبری در فرودگاه اهواز

ترمینال خارجی فرودگاه اهواز پس از ۱۰ سال راکد ماندن طرح مورد بهره برداری قرار گرفت

تین نیوز

ترمینال خارجی فرودگاه اهواز پس از ۱۰ سال راکد ماندن طرح مورد بهره برداری قرار گرفت

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، مدیرکل فرودگاه های خوزستان پروژه های اجرایی و در دست اجرا در فرودگاه بین المللی اهواز را تشریح کرد.

سید مهدی رزاز در تور رسانه ای اداره کل فرودگاه های خوزستان که امروز، ۱۹ اردیببهشت ماه به منظور بازدید از پروژه های فرودگاه بین المللی اهواز برگزار شد، اظهار کرد: در فرودگاه اهواز روزانه ۷۰ پرواز ورودی و خروجی انجام می شود که ۳۵ پرواز ورودی و ۳۵ پرواز خروجی هستند و در این خصوص بیش از ۵ هزار مسافر در فرودگاه اهواز جابجا می شود.

وی افزود: با توجه به شرایط ترددی مسافران در فرودگاه اهواز و حجم مسافران پیشنهاد داده شد تا ترمینال خارجی قدیمی فرودگاه اهواز که ۳ هزار و ۲۰۰ متر مربع زیربنا دارد به ترمینال خروجی مسافری داخلی تبدیل شود و ترمینالی که هم اکنون برای ورود و خروج مسافران پروازهای داخلی مورد استفاده قرار می گیرد فقط برای ورود در نظر گرفته شود.

مدیرکل فرودگاه های خوزستان گفت: این کار با اعتبارات استانی و حمایت های انجام شده در حال انجام است و طبق برآوردهای انجام شده امیدواریم در مردادماه ساختمان قدیم ترمینال خارجی فرودگاه اهواز با عملیات بهسازی و ساخت و سازی که در آن در حال انجام است به عنوان ترمینال خروجی مسافران پروازهای داخلی مورد استفاده قرار بگیرد.

رزاز در خصوص بحث محوطه سازی فرودگاه بین المللی شهید سپهبد سلیمانی اهواز عنوان کرد: به منظور زیباسازی محوطه، افزایش ظرفیت پارکینگ و تسهیل مسیر تردد خودروهای مسافران و مشایعین با اعتباری بالغ بر ۵۳ میلیارد تومان در مساحتی حدود ۲۵ هکتار کار محوطه سازی در دست انجام است.

وی با بیان اینکه امیدواریم کار محوطه سازی فرودگاه اهواز در یکسال به اتمام برسد، افزود: با اجرای این کار بار ترافیکی فرودگاه اهواز به شدت کاهش می یابد و دسترسی مسافران به فرودگاه بسیار تسهیل می شود. همچنین محوطه ای زیبا و در شان کلانشهر اهواز و استان خوزستان احداث خواهد شد.

مدیرکل فرودگاه های خوزستان با اشاره به پروازهای حجاج از فرودگاه بین المللی اهواز گفت: با توجه به اینکه پروژه های متعددی در فرودگاه اهواز در دست انجام است از مشایعت کنندگان و همراهان حجاج تقاضا داریم در حد امکان کمتر در فرودگاه حاضر شوند تا مشکلی برای تردد به وجود نیاید. امسال نیز امیدواریم آبرومندانه و در شان مردم حجاج را راهی سرزمین وحی کنیم.

رزاز در خصوص اجرای پروژه های تخصصی برای بهبود وضعیت پروازها در محوطه پروازی عنوان کرد: خرید، نصب و راه اندازی سیستم کمک ناوبری ILS/DME با اعتبار بیش از ۷۰ میلیارد تومان که به منظور ایجاد بستری با ضریب ایمنی بالا جهت فرود هواپیما در شرایط بد آب و هوایی و کاهش دید افقی اجرایی شده، از مهمترین طرح هایی است که در فرودگاه اهواز همزمان با دومین سفر استانی ریاست جمهور به خوزستان با حضور وزیر راه و شهرسازی به صورت رسمی افتتاح شد.

وی ادامه داد: نصب و راه اندازی سیستم روشنایی SFLS با اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان، تعویض کابل های سیستم روشنایی تقرب پرواز APPROACH با اعتباری بالغ بر یک میلیارد تومان، تعویض چراغ های روشنایی سطوح پروازی از هالوژن به LED طبق مدل های روز دنیا با اعتبار ۱۰ میلیارد تومان از دیگر طرح های اجرایی در فرودگاه بین المللی اهواز است.

مدیرکل فرودگاه های خوزستان تصریح کرد: خرید، نصب و راه اندازی سیستم های سرمایشی ترمینال داخلی با اعتبار بیش از ۱۰ میلیارد تومان، ساخت پست روشنایی باند و نصب تجهیزات مدرن روز دنیا با اعتبار بیش از ۶ میلیارد تومان، نورپردازی بلوار ورودی فرودگاه، توسعه نیروگاه برق اضطراری فرودگاه، تغییر فیدر اصلی تغذیه برق فرودگاه از ۱۱ کیلوولت به ۳۳ کیلوولت از دیگر طرح های اجرا شده در فرودگاه بین المللی اهواز است.

رزاز با بیان اینکه ترمینال خارجی فرودگاه اهواز پس از ۱۰ سال راکد ماندن طرح مورد بهره برداری قرار گرفت، گفت: مشکل خاصی در ترمینال خارجی فرودگاه اهواز با توجه به حجم پروازها و مسافران وجود ندارد. 

وی با اشاره به اینکه ۱۶ پروژه در فرودگاه بین المللی اهواز اجرایی شده و یا در دست اجرا است، افزود: از این تعداد حدود ۱۴ پروژه به طور کامل اجرایی و به بهره برداری رسیده است و باقی طرح ها نیز در دست انجام است. جهت بهسازی، احداث و توسعه فرودگاه بین المللی اهواز مرتبا پروژه خواهیم داشت تا شاهد فرودگاهی در شان استان خوزستان و کلانشهر اهواز باشیم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.