| کد خبر: 254585 |

رشد ۱۷ درصدی نشست و برخاست و رشد ۲۸ درصدی مسافر فرودگاه بوشهر

مدیرکل اداره فرودگاه های بوشهر به پروژه های انجام شده در سال ۱۴۰۱ اشاره کرد و برنامه های نوروزی این فرودگاه را برشمرد و از رشد ۱۷ درصدی نشست و برخاست و رشد ۲۸ درصدی مسافر در فرودگاه بوشهر خبر داد.

تین نیوز

مدیرکل اداره فرودگاه های بوشهر به پروژه های انجام شده در سال ۱۴۰۱ اشاره کرد و برنامه های نوروزی این فرودگاه را برشمرد و از رشد ۱۷ درصدی نشست و برخاست و رشد ۲۸ درصدی مسافر در فرودگاه بوشهر خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، عباس اسماعیلی مدیرکل اداره فرودگاه های بوشهر گفت: برخی فعالیت ها در سطح ترمینالی اتفاق می افتد که قابل مشاهده است و برخی دیگر مانند دستگاه های کمک ناوبری و کمک بازرسی مثل ایکس ری و گیت ری کمتر ملموس است.

اسماعیلی افزود: ۳ دستگاه ایکس ری در سال ۱۴۰۱برای بازرسی، همچنین ۲ ایستگاه ایکس ری برای بخش سپاه اضافه شد. چرا که با توجه به شرایط آب و هوایی منطقه و گرمای هوا، خرابی دستگاه های ایکس ری منجر به معطلی مردم می شد که این موضوع نیز حل شد.

وی ادامه داد: در سطوح پروازی و بحث هواشناسی که مسافران چندان درگیر آن نیستند، اما  ایستگاه های هواشناسی میزان دید افقی روی باند و میزان ارتفاع   ابر  از سطح زمین را می سنجند که برای فرود هواپیما بسیار مهم است که ارتباطات فیبر نوری برقرار شد تا دسترسی به اطلاعات هواشناسی برقرار باشد که قبل تر به صورت رادیولینک بود اما در حال حاضر این اطلاعات  قابل اعتمادتر و پایدار است.

اجرای پروژه های متعدد در فرودگاه بوشهر

مدیرکل اداره فرودگاه های بوشهر تصریح کرد: وصل برق شهر که در شرایط نامساعد جوی با قطع برق این اطلاعات قطع میشد و در این راستا با ۳ کبلومتر کابل گذاری برقی به برق مطمئن دیزل ژنراتور متصل کردیم.

به گفته اسماعیلی در خصوص مسیرهای خزش که اتصال دو باند را داشت، تعویض چراغ انجام شد که ۸۰% پیشرفت داشته است.

همچنین دو مسیر خزش در حال چراغ گذاری است و ۳۴ کیلومتر کابل گذاری انجام شده است.

وی تشریح کرد: در جهت رفاه حال مسافران و مترددین رمپ ورودی فرودگاه به مساحت ۳۰۰۰ متر مربع آسفالت شد.

نوسازی و بهسازی

اسماعیلی ادامه داد: برای نصب دوربین های حفاظتی به منظور امنیت و پوشش تصویری مناقصه برگزار شدکه۶ میلیارد تومن قرارداد منعقد شد و این پروژه ۲۰% پیشرفت داشته است و ادامه کار در سال ۱۴۰۲ انجام می شود.

وی  اشاره کرد: احداث ساختمان سپاه حفاظت هواپیمایی به مساحت  ۷۵۰ متر مربع و ساختمان جنبی  تکنیکال بلاک به مساحت ۷۰۰ متر و در مجموع ۱۴۵۰ متر در حال انجام است و به بهره برداری می رسد.

علاوه بر این بهسازی و به خصوص گسترش و تعریض پارکینگ هواپیمایی در دستور کار است که در حال حاضر در مرحله مطالعات اولیه قرار دارد.

برنامه های نوروزی

از ۲۶ اسفندماه ۱۴۰۱ تا ۱۳ فروردین ۱۴۰۲ مقایسه نشست و برخاست ها ۱۷% رشد داشته است و سال ۱۴۰۱ نیز ۲ هزار و ۴۷ نفر جابجا شده اند که در این بازه زمانی در ۴۰۲ به ۱۸ هزار و ۸۳۵ نفر رسیده و با افزایش ۲۸درصدی همراه بوده است.

همچنین با برپایی سفره هفت سین، استقرار سازمان میراث فرهنگی  و گردشگری در جهت راهنمایی مسافران، رنگ آمیزی سطوح زیباسازی و آذین بندی  و بالا رفتن سطح رضایت مسافران، شعار ایران آباد سفر شاد محقق شد.

مدیرکل اداره فرودگاه های بوشهر ضمن اشاره به تقارن ماه مبارک رمضان و سفرهای نوروزی از تدارک افطاری ساده به مسافران و پرسنل خبر داد که تا آخر ماه رمضان ادامه دارد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.