| کد خبر: 247348 |

افزایش۳۷ درصدی اعزام و پذیرش مسافر هوایی در مرداد ماه؛

مسیر تهران- مشهد پرترددترین مسیر پروازی داخلی

بررسی آمار پروازهای داخلی در مردادماه سال جاری نشان می دهد که اعزام پذیرش مسافر از فرودگاه های کشور افزایش ۳۷ درصدی داشته است و مسیر تهران-مشهد پرترددترین مسیر پروازی داخلی است.

تین نیوز

بررسی آمار پروازهای داخلی در مردادماه سال جاری نشان می دهد که اعزام پذیرش مسافر از فرودگاه های کشور افزایش ۳۷ درصدی داشته است و مسیر تهران-مشهد پرترددترین مسیر پروازی داخلی است.

 به گزارش تین نیوز به نقل از  پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ، بر اساس گزارش منتشر شده توسط مرکز اطلاعات و آمار شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران، پرترددترین مسیر در پروازهای داخلی در مرداد ماه سال ۱۴۰۱ مسیر مشهد- تهران با تعداد ۸۴۴ پرواز بوده و بیشترین نشست و برخاست داخلی در مرداد ماه سال جاری در پنج فرودگاه مهرآباد، مشهد، شیراز، اهواز، کیش انجام شده است.

 بالاترین نشست و برخاست با افزایش ۳۰.۷۹ درصدی متعلق به فرودگاه بین المللی مهرآباد تهران و پس از آن مشهد با ۱۹.۶۰، شیراز با ۷.۵۵، اهواز ۵.۰۲  و کیش ۴.۵۸ درصد است. در این زمینه کمترین نشست و برخاست متعلق به فرودگاه های بهرگان، جیرفت و خوی  با ۰.۰۶ درصد و سبزوار با ۰.۰۷ درصد بوده است.

 افزایش۳۷ درصدی اعزام و پذیرش مسافر در مرداد ماه

براساس گزارش شرکت فرودگاه ها؛ کل پروازهای فرودگاه های تحت مالکیت شرکت فرودگاه ها درمرداد ماه  ۱۴۰۱نسبت به ماه مشابه سال گذشته در اعزام و پذیرش مسافر ۳۷ درصد و در ارسال و پذیرش بار ۴۳ درصد افزایش را نشان می دهد.

همچنین بر اساس آمار پروازهای داخلی فرودگاه های تحت مالکیت این شرکت در مرداد ماه ۱۴۰۱ نسبت به ماه مشابه سال گذشته در اعزام و پذیرش مسافر ۳۰ درصد و در ارسال و پذیرش بار و پست ۳۲ درصد افزایش وجود داشته است.

طبق گزارش منتشر شده پروازهای چهار فرودگاه اختصاصی ( کیش، قشم، چابهار، ماکو) در مرداد ماه سال جاری  نسبت به ماه مشابه سال گذشته در نشست و برخاست ۳ درصد کاهش، اعزام و پذیرش مسافر۳۶ درصد و ارسال و پذیرش بار و پست ۳۳ درصد افزایش داشته است.

مسیر تهران- مشهد با ۸۴۴ پرواز پرترددترین مسیر پروازی داخلی

در دومین ماه تابستان سال جاری حداقل ۸۰ درصد نشست و برخاست کل پروازها به ترتیب در۹ فرودگاه مهرآباد، مشهد، شیراز، اهواز، کیش، اصفهان، تبریز، بندرعباس و آبادان انجام شده است.

بر اساس گزارش منتشر شده در مرداد ماه ۱۴۰۱ حداقل ۸۰ درصد نشست و برخاست پروازهای داخلی به ترتیب در ۹ فرودگاه مهرآباد ، مشهد، شیراز، اهواز، کیش، اصفهان، تبریز، بندرعباس و آبادان انجام پذیرفته است.

در این ماه مسیر مشهد به مهرآباد  با تعداد ۸۴۴ پرواز، پرترددترین مسیر در پرواز های داخلی و بیشترین مسافر نیز در این مسیر گزارش شده است.

طبق آمار منتشر شده، پرواز های داخلی ۹۱ درصد از کل نشست و برخاست پرواز های مسافری را به خود اختصاص داده اند که حدود ۹۰ درصد اعزام و پذیرش مسافر و ۸۰ درصد ارسال و پذیرش بار و پست را شامل می شود.

افزایش ۳۴ درصدی اعزام و پذیرش مسافر در پنج ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته

طبق آمار در پروازهای داخلی فرودگاه های تحت مالکیت شرکت در پنج ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل در نشست و برخاست ۹ درصد کاهش، در اعزام و پذیرش مسافر ۳۴ درصد و در ارسال و پذیرش بار و پست ۳۹ درصد افزایش وجود داشته است.

 بر اساس گزارش منتشر شده از سوی شرکت فرودگاه ها، پروازهای چهار فرودگاه اختصاصی در پنج ماهه اول سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته در نشست و برخاست ۶درصد کاهش، اعزام و پذیرش مسافر۲۷ درصد و ارسال و پذیرش بار و پست ۲۹ درصد افزایش داشته است.

در مرداد ماه ۱۴۰۱  نشست و برخاست های مسافری در فرودگاه کرمان با متوسط ۱۸۹ مسافر درهر پرواز و در فرودگاه اراک و جهرم با متوسط ۲۲ و ۲۴ مسافر در هر پرواز بیشترین و کمترین تراکم مسافر را شامل  می شوند.

بر اساس گزارش منتشر شده از سوی شرکت فرودگاه ها در مورد نحوه توزیع  پرواز ها در ساعات شبانه روز و نیز روزهای هفته درمرداد ماه امسال در۲۴ ساعت شبانه روز، اوج پروازها درساعت ۶ صبح و در روزهای هفته اوج پرواز ها در روز شنبه بوده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.