| کد خبر: 239242 |

برگزاری تمرین محدود طرح اضطراری فرودگاه شیراز

تمرین محدود طرح اضطراری به منظور حفظ و ارتقاء آمادگی در شرایط اضطرای برگزار شد.

تین نیوز

تمرین محدود طرح اضطراری به منظور حفظ و ارتقاء آمادگی در شرایط اضطرای برگزار شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، بر اساس سناریو تدوین شده در دفتر ایمنی، مقررات فرودگاهی و مدیریت بحران فرودگاه بین‌المللی شیراز، تمرین محدود طرح اضطراری به منظور حفظ و ارتقاء آمادگی در شرایط اضطرای برگزار شد.

غلامرضا کریم آقائی، مدیرکل فرودگاه‌ شیراز با اشاره به انجام تمرین محدود طرح اضطراری گفت: محوریت این تمرین بر اساس فرماندهی، هماهنگی و ارتباطات بوده و هدف از برگزاری آن ارزیابی توانایی‌ها و تمرین وظایف ارگان‌های ذی ربط، آمادگی و مدیریت بحران، آشنایی مدیریت و کارکنان فرودگاه با سایر ارگان‌های درگیر در شرایط اضطراری، فراهم کردن تجهیزات، رفع نواقص احتمالی و افزایش توان عملیاتی در هنگام بروز سوانح و حوادث است.

کریم آقائی افزود: بر اساس سناریو، پرواز شرکت هواپیمایی آلفا از مبدا تهران در ۳۰ مایلی فرودگاه با ۴۰ مسافر دچار نقص فنی در سیستم چرخ اصلی می‌شود اما اعلام وضعیت اضطراری نمی‌کند. برج کنترل ترافیک هوایی به ایستگاه‌های آتش‌نشانی و نجات اعلام آماده‌باش در محل کرده و اطلاع رسانی لازم بر اساس نمودار را نیز انجام می‌دهد تا در صورت لزوم، امدادرسانی به موقع انجام شود.

به گفته وی، در ادامه هواپیما بر روی باند ۲۹L فرود می‌آید اما قبل از توقف کامل چرخ اصلی سمت راست جمع شده و هواپیما متوقف و زمین‌گیر و باند مسدود می‌شود که پس از اطلاع رسانی به ارگان‌های مرتبط و بررسی‌های فنی، مسافر و بار هواپیما تخلیه و پس از اخذ مجوز از سازمان هواپیمایی کشوری، بر اساس تفاهم‌نامه‌های موجود عملیات جابه‌جایی هواپیما صورت می‌پذیرد.

غلامرضا کریم آقائی در جلسه بررسی مانور، عملکرد ارگان‌ها و واحدهای فرودگاهی را مثبت ارزیابی کرد و گفت: اطلاع‌رسانی و حضور به موقع نیروهای عملیاتی و نجات در جریان تمرین نشان از  آمادگی و هماهنگی کامل فرودگاه با دیگر ارگان‌ها است.

به گزارش روابط عمومی فرودگاه های استان فارس؛ تمرین محدود طرح اضطراری با فرماندهی مدیرکل فرودگاه‌های استان فارس، مشارکت هواپیمایی آسمان و پایگاه‌های هوایی شهید دوران و حضرت امام خمینی(ره) انجام گرفت.

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.