| کد خبر: 234574 |

انتقال مدیریت بهره‌برداری فرودگاه زرقان به مرکز وارسی پروازی و خدمات هوایی

مدیرکل فرودگاه‌های استان فارس از انتقال مدیریت فرودگاه زرقان به مرکز وارسی پروازی و خدمات هوایی خبر داد.

تین نیوز

رئیس مرکز وارسی پروازی خدمات هوایی به همراه مشاور مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در حوزه هوانوردی عمومی، طی جلسه‌ای با مدیرکل فرودگاه‌های استان فارس در خصوص تقویت هوانوردی عمومی در استان فارس و همچنین روند واگذاری مدیریت فرودگاه زرقان به مرکز وارسی پروازی هوایی گفتگو و تبادل نظر کردند.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، غلامرضا کریم آقائی مدیر کل فرودگاه‌های استان فارس با اشاره به اهمیت مقوله هوانوردی عمومی گفت: این اقدام باعث تشویق و افزایش انگیزه بخش خصوصی به عنوان موتور محرکه صنعت هوانوردی عمومی و گامی اساسی در رونق صنعت گردشگری و رشد اقتصادی خواهد بود.

در ادامه عبدالرحیم کاشف علیپور رئیس مرکز وارسی پروازی و خدمات هوایی و آرمان بیات مشاور مدیرعامل در حوزه هوانوردی ضمن بازدید میدانی از فرودگاه زرقان، طی جلسه‌ای با بهره‌بردار فعلی فرودگاه، روند تغییر در مدیریت فرودگاه را تشریح کردند.

رییس مرکز وارسی پروازی با اعلام اینکه مهم‌ترین هدف این اقدام، تغییر مدیریت بهره‌برداری فرودگاه زرقان و واگذاری به مرکز وارسی پروازی و خدمات هوایی با حفظ مالکیت اداره کل فرودگاه‌های استان فارس است، افزود: در این اقدام با حفظ حقوق ناوگان شخصی و شرکت هوانوردی مستقر، مرکز وارسی پروازی باید نسبت به نظام مند نمودن عملیات فرودگاهی و هوانوردی با همراهی اداره کل فرودگاه‌های استان فارس اقدام کند تا متقاضیان و فعالان فعلی و آینده در چارچوبی استاندارد و ایمن نسبت به عملیات پروازی فعالیت کنند.

به گزارش شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، این انتقال از جمله برنامه‌های توسعه هوانوردی عمومی بوده و با هدف احیاء فرودگاه تاریخی زرقان پس از چندین جلسه کارشناسی در اداره کل بازرگانی و سرمایه گذاری شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، انجام پذیرفت.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.