| کد خبر: 234203 |

◄ پنج شنبه؛ پایان طرح کاهش پروازهای داخلی

عضو هیئت مدیره شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران از ادامه اجرای دستورالعمل کاهش پروازهای داخلی تا پایان روز پنج شنبه ۴ شهریور خبر داد.

تین نیوز

عضو هیئت مدیره شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران از ادامه اجرای دستورالعمل کاهش پروازهای داخلی تا پایان روز پنج شنبه ۴ شهریور خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از مهر، پس از آنکه قرارگاه عملیاتی مبارزه با کرونا، کاهش دو سوم از سفرهای بین شهری جاده‌ای، ریلی و هوایی را به دستگاه‌های مربوطه ابلاغ کرد، سازمان هواپیمایی کشوری نیز در نوتامی، این بخشنامه را به شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران و شرکت‌های هواپیمایی اعلام کرد.

بر اساس آماری که دستگاه‌های متولی صنعت هوانوردی اعلام کرده‌اند، سفرهای هوایی در ۵ روزه تعطیلات (از دوشنبه ۲۵ مرداد تا پایان جمعه ۲۹ مرداد) ۵۷ درصد کاهش داشته است؛ به عنوان نمونه، ۲۸ مرداد امسال (روز عاشورا) ۷۶ پرواز خروجی و ۷۴ پرواز ورودی در فرودگاه مهرآباد انجام شده است که در مقایسه با روز مشابه در تیرماه به ترتیب ۵۶.۶ و ۵۷.۵ درصد کاهش داشته است.

آمار ۳ ماهه نخست امسال پروازهای داخلی / جابه‬ جایی ۶ میلیون مسافر هوایی در بهار ۱۴۰۰

این در حالی است که بر اساس آمار اعلامی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، در سه ماهه نخست امسال ۷۷ هزار و ۲۱۱ سورتی پرواز در فرودگاه‌های تحت مالکیت این شرکت انجام و حدود ۶ میلیون مسافر (۵ میلیون و ۹۳۳ هزار و ۹۷۵ نفر) نیز از این فرودگاه‌ها جابه جا شده‌اند.

در ۳ ماهه ابتدایی سال گذشته (بهار ۱۳۹۹) ۴۵ هزار و ۹۷۴ سورتی پرواز از فرودگاه‌های تحت مالکیت انجام و بیش از ۴ میلیون مسافر (۴ میلیون و ۱۴۵ هزار و ۳۸ نفر) از طریق این فرودگاه‌ها جابه جا شده بودند.

بنابراین در بهار امسال میزان پروازهای داخلی (در فرودگاه‌های تحت مالکیت شرکت فرودگاه‌ها) به جز فرودگاه‌های وابسته به نیروهای مسلح، نفت و مناطق آزاد نسبت به بهار سال گذشته افزایش ۶۸ درصدی در میزان نشست و برخاست هواپیماها و ۴۳ درصدی در تعداد مسافران داشته است.

پروازهای کیش نصف شد / ‬ پروازهای امروز مشهد به ۵۳ سورتی کاهش یافت

همچنین در روز سه شنبه ۲۶ مرداد در فرودگاه کیش ۳۲ پرواز (شامل ۱۶ پرواز ورودی و ۱۶ پرواز خروجی) انجام شد؛ حال آنکه امروز شنبه ۳۰ مرداد بر اساس اعلام اطلاعات پرواز این فرودگاه، ۱۶ پرواز شامل ۸ پرواز ورودی و ۸ پرواز خروجی انجام می‌شود که نشان دهنده کاهش ۵۰ درصدی پروازهای فرودگاه کیش است.

طرح کاهش پروازهای داخلی تا پایان پنج شنبه ۴ شهریور ادامه دارد

در فرودگاه مشهد نیز امروز شنبه ۳۰ مرداد ۲۶ پرواز ورودی داخلی، ۲۲ پرواز خروجی داخلی، ۲ پرواز ورودی خارجی و ۳ پرواز خروجی خارجی و مجموعاً ۵۳ پرواز انجام می‌شود.

طرح کاهش پروازهای داخلی تا پایان پنج شنبه ۴ شهریور ادامه دارد

عضو هیئت مدیره شرکت فرودگاه‌ها: محدودیت پرواز، درآمدهای شرکت را کاهش داد ولی سلامت مردم مهم‌تر است

محمد امیرانی، عضو هیئت مدیره شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در گفت وگو با خبرنگار مهر درباره کاهش پروازها در پی اعمال محدودیت ۶ روزه از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا اظهار کرد: بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا در خصوص کاهش سفر به شهرهای مختلف، شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران نیز به مدیریت سازمان هواپیمایی کشوری، اقدام به کاهش و کنترل پروازها کرد.

وی افزود: با این اقدام، پروازها تا حدود یک سوم کاهش پیدا کرد. اما این میزان، در شهرهای مختلف با توجه به تعداد پروازهایی که داریم، متفاوت است. مثلاً اگر فرودگاهی ۲ پرواز در روز داشت، یک پرواز آن کاهش یافت و نمی‌توانستیم هر دو پرواز را متوقف کنیم که درنتیجه در چنین فرودگاه‌هایی، تعداد پروازها کاهش ۵۰ درصدی داشته است.

تمدید محدودیت پروازهای داخلی تا پایان پنج شنبه ۴ شهریور

راهبر عملیات هوانوردی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران ادامه داد: اما در شهرهایی مانند فرودگاه مشهد، تعداد بیشتری از پروازهای این فرودگاه کاهش یافته است و همچنین شهرهای جنوبی کشور؛ این برنامه از سوی مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران به کل فرودگاه‌ها ابلاغ شد و تا کنون این موضوع کنترل شده و تا پایان مدت زمانی که ستاد کرونا به ما ابلاغ کرده، این کاهش پروازها، اعمال خواهد شد.

وی یادآور شد: طبیعتاً با توجه به کاهش پروازها، درآمد شرکت فرودگاه‌ها از محل درآمدهای فرودگاهی که از ایرلاین‌ها می‌گیریم، کاهش می‌یابد ولی این مصوبه ستاد کروناست و باید اجرا شود و حفظ سلامتی مردم از درآمد شرکت فرودگاه‌ها مهم‌تر است.

ایرانی گفت: مثلاً تعداد پروازهای مشهد از بیش از ۱۰۰ پرواز در روزهای عادی و تا ۱۷۰ پرواز در روزهای آخر هفته، در حال حاضر به ۴۰ تا ۵۰ پرواز در روز رسیده است.

به گفته این مقام مسئول در صنعت هوانوردی، آنچه به شرکت فرودگاه‌ها در خصوص کنترل و کاهش پروازها ابلاغ شده، تا پایان ۵ شنبه هفته جاری (۴ شهریور) اجرا خواهد شد؛ مگر اینکه ستاد ملی مقابله با کروناو سازمان هواپیمایی کشوری دستور جدیدی به ما ابلاغ کنند.

مدیر فرودگاه مشهد: ۷۲ درصد از پروازهای مشهد کم شد

محمود امانی‌بنی، مدیرکل فرودگاه‌های خراسان رضوی در  با اشاره به ابلاغیه قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مبارزه با کروناگفت: بر اساس ابلاغیه قرارگاه قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مبارزه با کرونا مبنی بر محدودیت‌های سفر در پیک پنجم کرونا در کشور و تقلیل ۵۰ درصدی پروازها، از روز دوشنبه ۲۵ مردادماه ۱۴۰۰، کاهش کلیه پروازهای فرودگاه مشهد به کمتر از ۶۵ درصد صورت پذیرفت و به تدریج تا پایان روز ۲۵ مرداد به مرز کاهش ۷۲ درصدی رسید؛ در پروازهای خارجی نیز تا ۸۳ درصد کاهش مسافر و پرواز داشته‌ایم.

همه پروازهای فوق العاده فرودگاه مشهد را لغو کردیم

وی افزود: با توجه به وضعیت کرونایی شهر مشهد حجم پروازهای این فرودگاه تا ۶۵ درصد کاهش یافته و تمام مجوز پروازهای فوق العاده باطل و به شرکتهای هواپیمایی نیز این موضوع اعلام شده است.

روز عاشورا فقط ۲ هزار نفر هوایی به مشهد رفتند

مدیر فرودگاه مشهد درباره آمار تعداد پرواز و مسافر فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد در روز پنج شنبه ۲۸ مرداد ماه ۱۴۰۰ (عاشورای حسینی) تصریح کرد: تعداد پروازهای ورودی داخلی ۲۳ پرواز و برآورد مسافر ۲۱۸۵ نفر، تعداد پروازهای خروجی داخلی ۲۰ پرواز و برآورد مسافر ۱۸۸۰ نفر، تعداد پروازهای ورودی خارجی ۵ پرواز و ۲۴۲ مسافر، تعداد پروازهای خروجی خارجی ۵ پرواز و ۴۴۲ مسافر برآورد شده است.

وی با بیان اینکه متوسط پروازهای فرودگاه مشهد در روزهای عادی و پیش از اعمال محدودیت‌ها، ۱۷۰ پرواز در روز بود، تأکید کرد: آمار فوق نشان می‌دهد در مقایسه با مدت زمان مشابه در ماه گذشته ۶۹ درصد کاهش پرواز و ۷۲ درصد کاهش مسافر داشته‌ایم.

طرح کاهش پروازهای داخلی تا پایان پنج شنبه ۴ شهریور ادامه دارد

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.