| کد خبر: 232483 |

برای بهره‌برداری از ILS فرودگاه ساری در انتظار فلایت چک هستیم

مدیرکل فرودگاه‌های مازندران از اتمام نصب سامانه کمک ناوبری ILS در فرودگاه ساری خبر داد و گفت: برای بهره‌برداری از این سامانه در انتظار فلایت چک هستیم.

تین نیوز

مدیرکل فرودگاه‌های مازندران از اتمام نصب سامانه کمک ناوبری ILS در فرودگاه ساری خبر داد و گفت: برای بهره‌برداری از این سامانه در انتظار فلایت چک هستیم.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سعدالله وطن‌خواه، مدیرکل فرودگاه‌های استان مازندران از نصب سامانه کمک ناوبری ILS در فرودگاه دشت ناز ساری خبر داد و گفت: عملیات احداث سکوهای پایه و نصب آنتن‌های سامانه در دو سوی باند و در قالب دو سامانه فرعی راهنمایی‌های عرضی هواپیما (لوکالایزر) و راهنمایی‌های عمودی هواپیما (گلاید پث) به اتمام رسیده است. اکنون برای بهره‌برداری از این سامانه منتظر وارسی هواپیمای فلایت چک و دریافت صلاحیت هستیم.

وی ادامه داد: به موازات نصب این سامانه، به دنبال نصب دستگاه هواشناسی RVR نیز هستیم که این دو اقدام باعث می‌شود حداقل دید مورد نیاز برای فرود هواپیماها در فرودگاه ساری به میزان قابل توجهی کاهش پیدا کند.

وطن‌خواه افزود: معمولا حداقل دید مورد نیاز هواپیما در این فرودگاه با توجه به طرح‌های دیگر تقرب و فرود مبتنی بر سایر سامانه‌های کمک‌ناوبری، ۲۰۰۰ متر افقی است. اما با بهره‌برداری از سامانه ILS در فرودگاه ساری، این رقم به ۱۰۰۰ متر کاهش می‌یابد.

مدیرکل فرودگاه‌های مازندران با اشاره به رایزنی‌های برای تکمیل چراغ‌های روشنایی باند فرودگاه گفت: در صورت نصب چراغ‌های تقرب (اپروچ) حداقل دید مورد نیاز به ۸۰۰ متر کاهش پیدا می‌کند. در حال حاضر این چراغ‌ها را در اختیار داریم، اما زمینی که پشت باند قرار دارد و چراغ‌ها باید در آن نصب شود، متعلق به نهاد دیگری است که هم شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران و هم مقامات استانی در حال رایزنی برای تملک این زمین هستند. امیدواریم در آینده نزدیک، چراغ‌های تقرب باند فرودگاه نیز نصب شود.

به گفته وطن‌خواه. اکنون به غیر از ILS، سامانه‌های کمک ناوبری NDB و DVOR/DME نیز در فرودگاه ساری فعال هستند.

گفتنی است ILS یا سامانه فرود مبتنی بر تجهیزات (Instrument Landing System) یک سامانه کمک ناوبری رادیویی است که هواپیماها را در مرحله تقرب به سمت باند فرودگاه هدایت می‌کند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.