| کد خبر: 222402 |

کنترلرهای مهرآباد اخطار دادند

◄ کمبود تجهیزات و فراوانی ترافیک پروازهای خارج از ظرفیت

اخیر کنترلرهای ترافیک هوایی فرودگاه مهرآباد در نامه ای که به مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران نوشته‌اند؛ به کمبود تجهیزات و فراوانی ترافیک و احتمال خطرات پیش رو انتقاد کرده‌اند.

تین نیوز

اخیرا کنترلرهای ترافیک هوایی فرودگاه مهرآباد در نامه ای که به مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران نوشته‌اند؛ به کمبود تجهیزات و فراوانی ترافیک و احتمال خطرات پیش رو انتقاد کرده‌اند.

به گزارش تین نیوز، در نامه‌ی کنترلرهای ترافیک هوایی آمده است: فرودگاه مهرآباد دارای بیشترین حجم و پیچیدگی ترافیک نسبت به کل فرودگاه‌های کشور و حتی مرکز کنترل فضای کشور است، به طوری که کنترلر راداری مراقبت پرواز این فرودگاه به ناچار هم‌زمان 17 فرودگاه و پایگاه هوایی از جمله 3 فرودگاه بین‌المللی را به تنهایی کنترل می‌کنند که میزان استرس ناشی از این حجم مسئولیت، بسیار بالا و به وضوح خارج از ظرفیت پرسنل مراقبت پرواز این فرودگاه است.

در ادامه به شرایط کرونایی اشاره شده و عنوان شده است: در این شرایط وخیم کرونایی حداقل 7 نفر به صورت ثابت در یک محیطی که مجبوریم درب‌ها را بسته نگه داریم با فاصله کم مشغول به کار هستیم که باعث شده تعداد زیادی از کارکنان از جمله رئیس اداره به بیماری کرونا مبتلا شوند.

از طرفی هر کدام از این فرودگاه‌ها بدون در نظر گرفتن ظرفیت کنترلر در حال افزایش تعداد پروازهای خودشان هستند که باعث به خطر افتادن ایمنی پروازها و جان مسافران و مقامات کشور عزیزمان می‌شود و کمبود شدید نیروی متخصص و تجهیزات ناکافی ارتباطی مزید بر علت شده است.

در این نامه تاکید شده است: تمامی عواقب ناشی از مخاطرات پروازی مرتبط با موارد فوق و تحمیل ظرفیت خارج از توان کنترلر بر عهده جنابعالی و مقام  مسئول شرکت فرودگاه و سازمان هواپیمایی کشوری است.

کنترلرهای ترافیک هوایی فرودگاه مهرآباد در پایان خواستار شده اند که این موضوع، با اولویت ویژه بررسی قرار گیرد و اقدام عاجل عملی در جهت رفع این مشکل بزرگ صورت گیرد.
 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • کارشناس حمل و نقل هوائی 1 0

    آقایان که تمام وقت مدعی هستند در تولید تجهیزات ناوبری هوانوردی و رادار و سوئیچینگ خودکفا و تکمیل شده ایم و رادار هم تولید می کنیم!!!!!!!واقعا خود فریبی برای چه؟!
    بجای نشر پیشرفتهای کاذب و بطور مستمر بالابردن نرخ خدمات در حمل و نقل هوائی صادقانه به مردم حقیقت را بگویید و با سپردن این سامانه بیش از این صنعت را فرسوده ننمایید!!!!!
    لازم نیست مصاحبه توجیهی و فرافکنانه ترتیب دهید،بفکر کشور باشید!!!!