| کد خبر: 219220 |

◄ بیش از 85 درصد پروازهای فرودگاه لارستان بین المللی است

مدیرکل فرودگاه لارستان عنوان کرد: این شرایط بر درآمد فرودگاه لارستان نیز تاثیر گذاشته و مهمترین تدبیر ما دراین وضعیت مدیریت هزینه ها و اولویت بندی و کنترل پروژه هاست.

تین نیوز

مدیرکل فرودگاه لارستان عنوان کرد: با توجه به اینکه 85 درصد پروازهای این فرودگاه، بین المللی است، شیوع ویروس کرونا موجب کاهش پروازها شد و  این شرایط بر درآمد فرودگاه لارستان نیز تاثیر گذاشت.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران، امین اله صولتی با اعلام این خبر عنوان کرد: امسال در راستای رشد اقتصادی، و تقویت صادرات منطقه، پیگیر بهره برداری از ترمینال کارگو (با توجه به تکمیل و تجهیز آن در سال گذشته) هستیم که در تحقق فرمایش مقام معظم رهبری در نامگذاری سال 99 به جهش تولید موثر است.

مدیرکل فرودگاه لارستان، با اشاره به اینکه در دو سال گذشته پروژه های زیرساختی و اساسی توسعه ای از جمله بهره برداری از ترمینال جدید و تکمیل بهسازی و توسعه اپرون انجام شده است، گفت: از جمله مهمترین طرح های در دست اجرا می توان به مطالعات زهکشی و هدایت آب های سطحی کلی محدوده فرودگاه، تکمیل محوطه سازی ترمینال جدید، فضا سازی و زیبا سازی محاوط فرودگاه، ارتقای خدمات و تسهیلات فرودگاهی، تکمیل استاندارد سازی عوامل پروازی، ایجاد فضای رقابتی جهت ارتقای خدمات به مسافران و تکریم ارباب رجوع، تقویت سیستم مدیریت ایمنی و امنیتی با بهره برداری از ساختمان دوربین های مدار بسته، دیوار حفاظتی بتنی و استاندارد سازی سطوح پروازی اشاره کرد.

وی همچنین با تاکید بر تاثیر بالای شیوع ویروس بر حمل و نقل هوایی و فعالیت فرودگاه ها عنوان کرد: این شرایط بر درآمد فرودگاه لارستان نیز تاثیر گذاشته و مهمترین تدبیر ما دراین وضعیت مدیریت هزینه ها و اولویت بندی و کنترل پروژه هاست.

صولتی توضیح داد: با اجرا و رعایت دستورالعمل ها و پروتکل های بهداشتی ابلاغی از سوی وزارت بهداشت و درمان، وزارت راه و شهرسازی، سازمان هواپیمایی کشوری، دفتر مقررات فرودگاهی، مدیریت بحران و پدافند غیرعامل اقداماتی پیشگیرانه از جمله ضدعفونی ترمینال و اماکن فرودگاهی و تجهیزات مختلف، نصب استیکر برای رعایت فاصله گذاری اجتماعی، تب سنجی، نصب دوربین حرارتی و در مقطعی تست از مسافران ورودی، الزام به استفاده از ماسک توسط کارکنان و مسافران و غیره انجام شده است.

به گفته وی؛ اخیرا از سوی ستاد وزارت بهداشت با توجه به بازرسی های کارشناسان، بهداشت و درمان، فرودگاه لارستان از نظر اجرای پروتکل های بهداشتی، بهترین فرودگاه شناخته شده است.

مدیرکل فرودگاه لارستان گفت: با توجه به اینکه 85 درصد پروازهای این فرودگاه، بین المللی است، شیوع ویروس کرونا موجب کاهش پروازها شده است. در عین حال در مسیر تهران- لارستان نسبت به سال گذشته افزایش پرواز داشته ایم. همچنین اکنون یک شرکت هواپیمایی داخلی در مسیر تهران _ لار _ دبی و برعکس اقدام به برقراری پرواز کرده و رقابتی شدن انجام پرواز در همه مسیرها در دستور کار این اداره کل قرار دارد.

صولتی افزود: در سفر سال گذشته مسئولان منطقه به کشور قطر افزایش پروازهای موجود و اخذ مجوز انجام پرواز توسط هواپیمایی قطرایرویز از این فرودگاه درخواست شده است. همچنین پروازهای شرکت هواپیمایی ایران ایر در مسیر قطر از یک پرواز به دو پرواز در هفته افزایش یافته است.

وی تصریح کرد: اداره کل فرودگاه های لارستان با استفاده از نیروهای متعهد و متخصص، تمام توان خود را در راستای توسعه و ارتقای زیرساخت های فرودگاهی، به روز نگه داشتن سیستم های CNS، تقویت شاخص های ایمنی و امنیتی، تقویت پروازها و افزایش خدمات فرودگاهی و تکریم مسافران به کار می گیرد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.