| کد خبر: 200291 |

◄ تشریح دلایل تأخیر نصب دستگاه کمک ناوبری فرودگاه ساری

صبح امروز خبری در منتشر شد مبنی بر اینکه معاون استاندار مازندران از تأخیر در نصب دستگاه کمک ناوبری (ILS) انتقاد کرده و این موضوع را دلیل اصلی امتناع برخی شرکت‌های هواپیمایی برای پرواز در فرودگاه دشت ناز ساری اعلام کرد. در همین راستا این موضوع را از مدیرکل فرودگاه‌های استان مازندران پیگیری کردیم.

تین نیوز

 مدیرکل فرودگاه‌های استان مازندران در واکنش به انتقاد معاون استاندار مازندران از تأخیر در نصب دستگاه کمک ناوبری (ILS) گفت: معاون استاندار استان استحضار دارند که مشکل ما در فرودگاه ساری دستگاه ILS نبود چرا که ما این دستگاه را در سال 96 خریداری کردیم.

به گزارش تین نیوز، چند روز پیش معاون استاندار مازندران تاخیر در نصب دستگاه کمک ناوبری را دلیل اصلی امتناع برخی شرکت‌های هواپیمایی برای پرواز در فرودگاه دشت ناز ساری اعلام کرده بود. اما اسدالله وطنخواه  مدیرکل فرودگاه‌های استان مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار تین نیوز در این رابطه توضیح داد:  مشکل اساسی ما در فرودگاه ساری تأمین زمین برای نصب این سامانه است. به جهت اینکه فرودگاه‌های شمال محدودیت زمین و عرصه دارند ناچاریم زمین را خریداری کنیم این در حالی است که معمولاً در سایر فرودگاه‌ها مسئولان استانی زمین و منابع را تأمین می‌کنند.

وطنخواه با بیان اینکه به دلیل کوچک بودن عرصه فرودگاه ساری مجبوریم برای توسعه فرودگاه زمین های اطراف فرودگاه که متعلق به  کشاورزان و صاحبان املاک هستند را خریداری کنیم اظهار داشت: متأسفانه پروسه خرید زمین پرهزینه و زمان‌بر است از همین رو زمان زیادی از ما صرف انجام خرید زمین شد.

او تصریح کرد: در حال حاضر سایت، آنتن‌ها و کابل‌کشی‌های این دستگاه ILS انجام شده است.

 مدیرکل فرودگاه‌های استان مازندران با بیان اینکه ما منابع مالی را تأمین و به حساب اداره ثبت نیز واریز کرده‌ایم، گفت: قاعدتاً باید دادستان طبق قانون ماده 8 دستور واگذاری زمین را بدهد و مالکان زمین نیز بروند پولشان را دریافت کنند اما این مسئله به درازا کشیده شده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر هشت ماه است که پیمانکار به دلیل طولانی شدن تملک اراضی نتوانسته کار خود را آغاز کند، گفت:  بخشی از این اراضی کشاورزی و بخشی دیگر مسکونی هستند.

وطنخواه تأکید کرد: تا تملک اراضی انجام نشود و ما نتوانیم حصار فرودگاه را برای تأمین امنیت این دستگاه انجام بدهیم نمی‌توانیم کاری را آغاز کنیم.

وی در پاسخ به این سؤال که تنها مشکل نصب این دستگاه دلیل عدم تمایل ایرلاین‌های برای برقراری پرواز به این فرودگاه است، توضیح داد: اینکه ما بگویم تنها به دلیل اینکه این دستگاه نصب نشده ایرلاین‌ها از برقراری پرواز امتناع می‌کنند درست نیست چرا که ما در این فرودگاه سامانه‌های مختلف ناوبری داریم و مشکلی از لحاظ ایمنی وجود ندارد و هم اکنون نزدیک به 10 ایرلاین به این فرودگاه پرواز می‌کنند.

او  با اشاره به اینکه حدود 90 درصد از کارهای نصب این دستگاه را انجام داده‌ایم، بیان کرد: سامانه  ILS در زمانی مانند بد شرایط جوی که دید کاهش پیدا کرده است به نشست‌وبرخاست هواپیما کمک می‌کند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.