| کد خبر: 197055 |

رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس:

◄ دست خالی یک ارتش مجهز را زمین گیر کردیم

سردار سرتیپ پاسدار داود عامری گفت: دفاع مقدس گنج بزرگ و بی پایانی است که توانستیم بخش از آن را برداریم و امکان استخراج همه آن را هنوز پیدا نکردیم و البته با استفاده و تجربه ها و ثمره آن می توانیم به پیشرفت برای آینده بهتر ایران برسیم.

تین نیوز

سردار سرتیپ پاسدار داود عامری گفت: دفاع مقدس گنج بزرگ و بی پایانی است که توانستیم بخش از آن را برداریم و امکان استخراج همه آن را هنوز پیدا نکردیم و البته با استفاده و تجربه ها و ثمره آن می توانیم به پیشرفت برای آینده بهتر ایران برسیم.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران؛ سردار سرتیپ پاسدار داود عامری رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس در مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس که در شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران برگزار شد، طی سخنانی در خصوص نامگذاری هفته یی با نام دفاع مقدس در حالی که این ایام آغاز تجاوز دشمن به خاک ماست، گفت: در این راستا به دو مفهوم بزرگ کم توجهی شده است چراکه هفته دفاع مقدس از آن جهت گرامی داشته می شود که اولا روز آغاز جنگ همواره باید تبیین شود که ما همواره کشوری مدافع بودیم و نه متجاوز و دوم اینکه همزمان با آغاز تجاوز، دفاع مقدس ما که همان دفاع قهرمانانه و همه جانبه از ایران اسلامی بود، آغاز شد.

وی اظهار داشت: در روزهای نخست جنگ، کشور آمادگی لازم را نداشت چراکه ارتش از آمادگی لازم برخوردار نبود و سپاه نیز به طور کامل شکل نگرفته بود اما مردم ایران با چنگ و دندان، با دشمن تا دندان مسلح مقابله و از میهن دفاع کردند و از این رو ما باید به خود ببالیم که با دست خالی یک ارتش مجهز را زمین گیر کردیم.

رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس با اشاره به جنگ های پیش از جنگ تحمیلی و خساراتی که آن جنگ ها بر ملت ایران وارد کرد و باعث تحقیر ملت ایران و از دست دادن بخشی از آب و خاک این میهن شد، اظهار داشت: معتقدم دفاع مقدس 40 ساله و نه هشت ساله بسترساز تمدنی نوین خواهد بود.

سردار سرتیپ پاسدار داود عامری با بیان فجایعی که برای ایران در عهدنامه ترکمانچای و گلستان و جنگ های اول و دوم جهانی رخ داد، گفت: در این جنگ ها ملت ایران تحقیر و روح اعتماد به نفس، مقاومت و برتری جویی از بین رفت.

وی با بیان اینکه انقلاب و دفاع مقدس روح تازه یی در مردم ایجاد کرد به تشریح دستاوردهای هشت سال دفاع مقدس پرداخت و ادامه داد: در سال های دفاع مقدس دفع تجاوز دشمن و حفظ خاک میهن فراهم شد. روحیه سلحشوری، مقاومت، پیروزی و اعتماد به نفس احیا شد. پس از سال ها تحقیر ملت ایران فرهنگ دفاعی کشور بازسازی شد. ساختار منحصربه فرد نظامی که جمهوری اسلامی را در سطحی از بازدارندگی قرار داد، ایجاد شد. اقتدار نظامی و دفاعی در منطقه شکل گرفت. تحولی عظیم در صنایع دفاعی و فناوری کشور رخ داد. الهام بخش مقاومت در ملل مسلمان بود. در سازندگی کشور نقش آفرینی کرد و فرهنگ و تمدن اسلامی الگویی فراهم کرد تا این نظام به یک نظام الگو تبدیل شود.

سردار سرتیپ پاسدار داود عامری گفت: دفاع مقدس گنج بزرگ و بی پایانی است که توانستیم بخش از آن را برداریم و امکان استخراج همه آن را هنوز پیدا نکردیم و البته با استفاده و تجربه ها و ثمره آن می توانیم به پیشرفت برای آینده بهتر ایران برسیم.

وی با مرور بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی که سال گذشته از سوی مقام معظم رهبری ارائه شد، اظهار امیدواری کرد: با شناخت بیشتر کشور و بهره گیری از ثروتهای ملی، ایرانی مقتدر، مستقل، سعادتمند و مرفه را تجربه کنیم که البته باید در این راه که با سختی همراه است صبر را پیشه کنیم.

سردار سرتیپ پاسدار داود عامری گفت: امروز کشور دچار نارسایی هایی است اما روح بزرگی که در ملت ایران ظهور کرده و افق آینده یی که برای ما تصویر شده است را نباید نادیده گرفت و تجربه 40 سال گذشته نشان می دهد که هر جایی که مردم با مسئولان و دولتمردان در کنار یکدیگر باشند می توانیم از سختی ها عبور کنیم.

اسفندیاری: یک وجب از میهن اسلامی در پرتو دفاع جانانه ملت ایران اشغال نشد

حسین اسفندیاری عضو هیات مدیره و راهبر عملیات فرودگاهی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس گفت: 39 سال پیش در چنین روزهایی، دشمن قدوم ناپاک خود را برای ساقط کردن انقلاب به ایران گذاشت اما ثمره آن جنگ این بود که یک وجب از میهن اسلامی در پرتو دفاع جانانه ملت ایران اشغال نشد و در پس آن امروز سرزمین های اسلامی نیز با این الگو یکی پس از دیگری در حال آزاد شدن هستند.

وی اظهار داشت: در هشت سال دفاع مقدس بزرگ مردانی در عین رزم صبر کردند و سختی های جنگ آنها را سست نکرد و آنچه امروز می بینیم خون پاک شهیدان است که استقامت را نه تنها برای کشورهای اسلامی بلکه مستضعفین جهان به ارمغان آورده و امیدواریم پرچم این انقلاب به دست مبارک امام زمان که صاحب اصلی ماست سپرده شود.

خواست خدایی: جنگ تحمیلی تنها جنگی است می توان به آن افتخار کرد

در این مراسم همچنین خواست خدایی فرمانده بسیج شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران طی سخنانی گفت: 31 شهریور 1359 دشمن بعثی به خیال خام خود تجاوز کرد که سه روزه خود را به تهران برساند و این خیال خام خود را در سایه فرماندهی معمار کبیر انقلاب اسلامی به گور بردند.

وی افزود: در یک دفاع جانانه یک وجب از خاک ایران به دست دشمن نیفتاد و این تنها جنگی است که به این واسطه می توان به آن افتخار کرد که این اتفاق مرهون رشادت ها و جانفشانی های امت اسلامی به فرماندهی معمار کبیر انقلاب اسلامی است.

گفتنی است در پایان این مراسم سردار سرتیپ پاسدار داود عامری رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس، خانواده شهید سید مصطفی موسوی جوانترین شهید مدافع حرم در کشور، طاهره ملکی مادر شهید صدقی، مهندس اورنگ مدیرکل فرودگاه های استان خوزستان و مهندس منتظریان مدیرکل فرودگاه کرمانشاه در ایام جنگ تقدیر شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.