| کد خبر: 173678 |

◄ اعلام برنامه‌های ویژه هفته دفاع مقدس در راه‌آهن

هم‌زمان با فرارسیدن هفته دفاع مقدس، مرکز مقاومت بسیج راه‌آهن برنامه‌های ویژه‌ای را برای گرامیداشت این هفته و مقام شامخ شهدا برگزار می‌کند.

تین نیوز

 هم‌زمان با فرارسیدن هفته دفاع مقدس، مرکز مقاومت بسیج راه‌آهن برنامه‌های ویژه‌ای را برای گرامیداشت این هفته و مقام شامخ شهدا برگزار می‌کند.

 مشاور مدیرعامل و فرمانده مرکز مقاومت بسیج راه‌آهن، گفت: در اولین روز این هفته (۳۱ شهریورماه) نمایشگاه نقش راه‌آهن در دوران دفاع مقدس در پارک لاله و ایستگاه تهران برگزار می‌شود و بازدیدکنندگان از این نمایشگاه، با دفاع مقدس و نقش راه‌آهن در این حوزه آشنا می‌شوند.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از روابط‌عمومی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، سرهنگ پاسدار داوود عباس‌زاده با بیان این‌که به‌موازات اجرای برنامه‌های متفاوت در تهران، تمام نواحی راه‌آهن نیز برنامه‌هایی به این مناسبت برگزار می‌کنند، افزود: برپایی ایستگاه صلواتی مقابل ایستگاه راه‌آهن تهران در ۳۱ شهریور و برگزاری صبحگاه مشترک در محوطه ورودی ایستگاه تهران با حضور نیروهای بسیجی راه‌آهن و سخنرانی مدیران ارشد راه‌آهن در این مراسم از دیگر برنامه‌هایی است که در این هفته از سوی مرکز مقاومت بسیج راه‌آهن برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه همایش پیاده‌روی کارکنان ساختمان مرکزی راه‌آهن تا پل طبیعت دوشنبه دو مهر برگزار می‌شود، اضافه کرد: اهداف مختلفی در این همایش مستتر است که ایجاد همگرایی و نشاط در میان همکاران و تشریح پیام دفاع مقدس ازجمله آن است.

عباس‌زاده با بیان اینکه جشنواره مسابقات ورزشی در رشته‌های مختلف به‌منظور آمادگی کارکنان و نیروهای بسیجی و ایجاد زمینه رفاقت در میان آن‌ها سه‌شنبه سوم مهرماه برگزار می‌شود، گفت: همچنین مانند سال‌های گذشته در این روز سرکشی به خانواده‌های معظم شهدا با همراهی مدیرعامل، معاونین و مدیران کل انجام می‌شود.

وی از برگزاری نشست کارکنان و بسیجیان راه‌آهن در اداره کل راه‌آهن تهران در چهار مهرماه خبر داد و گفت: پنج مهرماه نیز مراسم غبارروبی و تجدید میثاق با شهدای راه‌آهن در گلزار شهدای بهشت‌زهرا (س) انجام می‌شود.

وی بابیان اینکه راه‌آهن در طول دفاع مقدس شهدای زیادی را به ملت ایران تقدیم کرد، افزود: ازجمله این شهدا، شهید نوری بود. او به لحاظ شایستگی و لیاقت تا معاونت راه‌آهن پیش رفت و درهمان روز ابلاغ مسئولیت، در جبهه حضور یافت و به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

این در حالی است که او پیشتر جانباز شده و یکدست خود را ازدست‌داده بود اما به قائم‌مقامی لشکر حضرت رسول (ص) نیز دست‌یافت.

وی بابیان اینکه در روز جمعه ۶ مهرماه نیز بسیجیان راه‌آهن به همراه خانواده‌های خود به شکل گسترده در نماز جمعه حاضر می‌شوند، یادآور شد: همچنین نشست‌های صمیمانه بسیجیان راه‌آهن با مدیران ادارات کل در ۷ مهرماه برگزار می‌شود که در این نشست، رویکردها و فرهنگ عاشورایی در زمان حاضر موردبحث و بررسی قرار می‌گیرد.

به گفته عباس‌زاده برپایی کانون‌ها و حلقه‌های اندیشه‌ورز با موضوعاتی ازجمله ‌پدافند غیرعامل، اقتصاد مقاومتی، نقش زنان در حفظ عفاف و حجاب، حمایت از کالاهای ایرانی، نقش رهبری و مردم در پیروزی انقلاب و بیداری اسلامی، در سطح مناطق روز یکشنبه هشت مهرماه انجام می‌شود.

وی از برگزاری مراسم رونمایی یادمان دفاع مقدس در هشت مهرماه خبر داد و گفت: یکی از این یادبودها در زنجان و دیگری در زاهدان نصب می‌شود تا فرهنگ شهادت در کشور رواج یابد.

فرمانده مرکز مقاومت بسیج راه‌آهن از نمایش فیلم‌های ارزشی متفاوت در این هفته خبر داد و افزود: در ۹ مهرماه فیلم تنگه ابوغریب در سینما چاپلین با حضور خانواده‌های کارکنان راه‌آهن به نمایش گذاشته می‌شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.