| کد خبر: 194159 |

جابجایی ۴ میلیون مسافر با ۳۴ هزار پرواز در اولین ماه تابستان

آمار شاخص‎های هوانوردی از اولین ماه تابستان ۹۸، از انجام ۳۴ هزار و ۶۵ نشست و برخاست در ۵۴ فرودگاه‎ تحت مالکیت شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران خبر می‎دهد که منجر به جابجایی بیش از ۴ میلیون مسافر شده است.

تین نیوز

آمار شاخص‎های هوانوردی از اولین ماه تابستان ۹۸، از انجام ۳۴ هزار و ۶۵ نشست و برخاست در ۵۴ فرودگاه‎ تحت مالکیت شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران خبر می‎دهد که منجر به جابجایی بیش از ۴ میلیون مسافر شده است.

به گزارش تین نیوز، طبق آمار ارائه شده از سوی گروه آمار و اطلاعات هوانوردی و فرودگاهی معاونت برنامه‎ریزی، نظارت و امور اقتصادی شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران در تیر ۹۸ با انجام این تعداد نشست و برخاست ( ۳۴ هزار و ۶۵ ) بیش از چهار میلیون مسافر و بالغ بر ۴۲ میلیون کیلوگرم بار جابه‌جا شده است.

مثل ماه‌های گذشته فرودگاه مهرآباد رتبه خود در جابجایی مسافر را حفظ کرده است و در تیر ۹۸ این فرودگاه با ۱۰ هزار و ۳۰۵ فروند بیشترین نشست و برخاست را به خود اختصاص داده و با جابه‎جایی بیش از یک میلیون و ۱۹۲ هزار مسافر پرترافیک‎ترین فرودگاه بوده است.

 فرودگاه مشهد با ۶هزار و ۲۳۱ فروند نشست و برخاست و اعزام و پذیرش حدود یک میلیون مسافر، دومین فرودگاه پرترافیک کشور و فرودگاه امام خمینی(ره) با ۳هزار و ۸۸۶ فروند نشست و برخاست و اعزام و پذیرش بیش از ۶۶۹ هزار مسافر در جایگاه سومین فرودگاه کشور قرار دارد.

در این بین فرودگاه امام خمینی (ره) با ارسال و پذیرش حدود ۱۳ میلیون کیلوگرم بار و مرسولات در رتبه نخست قرار دارد و پس از آن فرودگاه مشهد با ارسال و پذیرش حدود ۹ میلیون کیلوگرم بار و فرودگاه مهرآباد با ارسال و پذیرش حدود هشت میلیون کیلوگرم بار در رتبه‎های بعدی قرار دارند.

طبق این آمار سهم پروازهای داخلی از کل پروازهای تیر ۹۸، نشست و برخاست  ۲۷ هزار و ۹۲۸ فروند هواپیماست که طی آن بیش از سه میلیون مسافر و بالغ بر ۲۳ میلیون کیلوگرم بار منتقل شده ‎است.

با توجه به اینکه تمام پروازهای فرودگاه مهرآباد داخلی است، در این بخش نیز این فرودگاه طبق آمار ثبت شده در ابتدای گزارش، در رتبه نخست قرار دارد و پس از آن فرودگاه مشهد با ۵۰۴۵ فروند نشست و برخاست، بیش از ۷۰۴ هزار نفر اعزام و پذیرش مسافر و ارسال و پذیرش بالغ بر پنج میلیون و ۶۰۰ هزار کیلوگرم بار در جایگاه دوم قار دارد.

همچنین فرودگاه شیراز با ۲هزار و ۳۰۸ فروند نشست و برخاست، اعزام و پذیرش بیش از ۲۵ هزار مسافر و ارسال و پذیرش بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار کیلوگرم بار در جایگاه سوم قرار دارد.

وضعیت آماری پروازهای خارجی در تیرماه

 طبق این آمار سهم پروازهای خارجی تیر ۹۸، در فرودگاه‎های بین‎المللی تحت مالکیت شرکت فرودگاه‎ها نیز، نشست و برخاست ۶هزار و ۱۳۷ فروند هواپیما است که طی آن بیش از ۹۹۷ هزار مسافر اعزام و پذیرش و بیش از ۱۹ میلیون کیلوگرم بار ارسال و پذیرش شده‎است.

در این بخش فرودگاه امام خمینی(ره) با نشست و برخاست ۳هزار و۸۴۳ فروند هواپیما، اعزام و پذیرش بیش از ۶۶۸ هزار مسافر و ارسال و پذیرش بالغ بر ۱۹ میلیون کیلوگرم بار و مرسولات، در رتبه نخست قرار گرفته است.

پس از آن فرودگاه مشهد با میزبانی هزار و ۱۸۶ فروند هواپیما، اعزام و پذیرش بیش از ۱۹۷ هزار مسافر و ارسال و پذیرش بیش از سه میلیون کیلوگرم بار در رتبه دوم قرار دارد.

فرودگاه شیراز با نشست و برخاست ۳۶۵ فروند هواپیما، اعزام و پذیرش بیش از ۴۴ هزار مسافر و ارسال و پذیرش بیش از یک میلیون کیلوگرم بار در رتبه‎های دوم و سوم قرار گرفته‎اند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.