| کد خبر: 186965 |

◄ نصب سیستم سرویس خودکار اطلاعات فرودگاهی فرودگاه رشت

سامانه جدید سرویس خودکار اطلاعات فرودگاهی با عنوان Farid ATIS توسط متخصصان الکترونیک واحد نصب و نگهداری اداره مهندسی تجهیزات ارتباطی اداره کل ارتباطات و ناوبری هوایی با همکاری کارشناسان فرودگاه رشت نصب و راه اندازی شد.

تین نیوز

سامانه جدید سرویس خودکار اطلاعات فرودگاهی با عنوان Farid ATIS توسط متخصصان الکترونیک واحد نصب و نگهداری اداره مهندسی تجهیزات ارتباطی اداره کل ارتباطات و ناوبری هوایی با همکاری کارشناسان فرودگاه رشت نصب و راه اندازی شد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی فرودگاه گیلان، سامانه جدید سرویس خودکار اطلاعات فرودگاهی  در این فرودگاه به منظور ارتقای سرویس های هوانوردی منطبق با الزامات و مستندات ایکائو (سازمان جهانی هواپیمایی) و افزایش ضریب ایمنی ترافیک هوایی با برقراری بسترهای لازم دیتا و شبکه در فرودگاه رشت نصب شد.  

از جمله مزایای این سامانه می توان به بومی بودن فناوری ساخت آن، صرفه جویی ارزی، دریافت اطلاعات هواشناسی METAR و SPECI از بستر شبکه AFTN و تهیه و ارسال خودکار پیام ATIS به فرستنده پس از پردازش های لازم، سادگی نگهداری از سیستم، به روز بودن اطلاعات، افزایش کیفیت پخش اطلاعات هوانوردی، کاهش خطای انسانی، کاهش حجم کاری همکاران کنترل ترافیک هوایی و کاهش خطای شنیداری خلبان اشاره کرد.

اطلاعات مورد استفاده در این سامانه جهت انتشار بدون وقفه شامل اطلاعات ثابت فرودگاه شامل نام فرودگاه، اطلاعات باند و فرکانس و طرح های تقرب و سپس اطلاعات هواشناسی روی ATIS بارگذاری می شود.هنگامی که خلبان گیرنده خود را برروی فرکانس تعیین شده تنظیم کند، می تواند این اطلاعات ضبط شده را به صورت شنیداری دریافت و بدون اتلاف وقت و مکالمه اضافه آخرین داده های هوانوردی فرودگاه را جهت ادامه سیر پروازی به کار گیری کند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.