| کد خبر: 184958 |

◄ برنامه‌ریزی فرودگاه اراک برای استفاده از توانمندی بخش خصوصی

مدیر فرودگاه اراک گفت: در سال جاری بر تکمیل پروژه بهسازی ترمینال و محاوط و استفاده از بخش خصوصی در تعمیر تجهیزات زمینی پرواز متمرکز می شویم.

تین نیوز

مدیر فرودگاه اراک گفت: در سال جاری بر تکمیل پروژه بهسازی ترمینال و محاوط و استفاده از بخش خصوصی در تعمیر تجهیزات زمینی پرواز متمرکز می شویم.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران، رحیم حسین نسب مهمترین برنامه این فرودگاه در سال آتی را انجام 20 درصد باقی مانده از پروژه بهسازی ترمینال و محاوط اعلام کرد و گفت: به این پروژه 20 میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته است. همچنین در نظر داریم از بخش خصوصی در ورود به تعمیر تجهیزات زمینی پرواز در فرودگاه اراک حمایت و تفاهمنامه هایی را برای توسعه گردشگری منعقد کنیم.

مدیر فرودگاه اراک همچنین با بیان اینکه جلسات متعددی برای اجرای بهینه برنامه های نوروزی بر اساس دستورالعمل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران برگزار شده است، عنوان کرد: نوروز امسال شاهد برقراری پروازهای عسلویه- اراک و مشهد- اراک خواهیم بود.

حسین نسب بر برنامه های این فرودگاه در ارتقای رضایت شهروندان تاکید کرد و گفت: در این راستا اواسط سال 97 تلاش کردیم با همکاری مدیران فرودگاه های خرم آباد و همدان که همجوار ما هستند بر اساس اولویت ها و در نظر گرفتن شرایط خاص هر استان، به همپوشانی در برنامه پروازی بپردازیم.

وی همچنین افزایش درآمدهای فرودگاه با استفاده از ظرفیت های استان را مورد توجه قرار داد و گفت: در این راستا توانستیم نسبت درآمد به هزینه را از یک به 12 در سال 95 به یک به هشت در سال 96 و یک به شش در سال 97 برسانیم. از سوی دیگر بر توسعه پروازهای فرودگاه تمرکز کردیم و از فضاهای بلااستفاده برای افزایش فضای ترمینال بهره بردیم که هنوز نیز روند بهسازی در حال تکمیل است.

حسین نسب در ادامه به گام های بلند فرودگاه اراک برای توسعه هوانوردی عمومی اشاره کرد و گفت: در سه سال اخیر فرودگاه اراک روی تعطیلی پرواز را ندیده و شاهد افزایش روند پرواز و توسعه خدمات جانبی فرودگاه هستیم.

وی در پایان گفت: استان صنعتی مرکزی که زادگاه امام راحل است دارای لیاقت و ظرفیت پروزاهای بیشتر و گسترش صنعت هوانوردی است و تمام مجموعه فرودگاه اراک تلاش های بی شائبه ای برای توسعه کمی و کیفی خدمت رسانی صنعت هوانوردی داشته است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.