| کد خبر: 173884 |

رئیس مجلس شورای اسلامی:

◄ اظهار خوشحالی لاریجانی از راه‎اندازی سامانه راداری فرودگاه بندرعباس

خوشحالم که سامانه راداری فرودگاه بندرعباس بادانش داخلی راه‎اندازی شده است.

تین نیوز

علی لاریجانی در آیین آغاز به کار رسمی سامانه راداری فرودگاه بندرعباس از این‌که این سامانه بادانش متخصصان و مهندسان داخلی و شرکت‎های دانش‌بنیان نصب و راه‎اندازی شده است، ابراز خوشحالی کرد.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از روابط‎عمومی شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران، رئیس مجلس شورای اسلامی که در آغاز هفته دفاع مقدس به استان هرمزگان سفرکرده است امروز،31 شهریور، با حضور در آیین بهره‎برداری رسمی از سامانه راداری فرودگاه بندرعباس گفت: این رادار می‎تواند بخشی از تسلط راداری آسمان ایران که برای افزایش ایمنی پروازها لازم است، تامین کند و علاوه بر آن خدماتی را در فرودگاه بندرعباس ارائه می‎کند که ظرفیت‎های خوبی را برای این استان و کشور به وجود خواهد آورد.

لاریجانی با ابراز خوشحالی از این‌که مراحل نصب و راه‎اندازی این سامانه راداری مدرن توسط متخصصان شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران و شرکت‎های دانش‌بنیان انجام‌شده است، گفت: باید به مهندسان و متخصصان داخلی که در نصب و راه‎اندازی این سامانه راداری تلاش کردند، آفرین گفت و زمینه را طوری فراهم کرد که آرام‌آرام در کشور به این فناوری‎ها تسلط پیدا کنیم.

وی با مهم خواندن جایگاه صنعت هوانوردی افزود: باید به بخش هوایی کشور چه در سطح نظامی و چه سیویل توجه بیش‌تری داشته باشیم و به کسب دانش از خارج و حمایت از مهندسان داخلی و توانمندسازی آن‌ها توجه کنیم؛ به‌ویژه با توجه به شرایط فعلی باید بیشتر به بخش داخلی بها داد و نیازهای کشور را از طریق آن‌ها تامین کرد.

لاریجانی با اشاره به این‌که در قانون برنامه ششم توسعه، توجه خاصی به صنعت هوانوردی شده است، گفت: البته با توجه به شرایط تحریم باید قدری در روش‎هایمان برای دست یافتن به توسعه موردنظر در این صنعت تغییر ایجاد کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به این‌که بخش مهمی از صنایع کشور در استان هرمزگان قرار داد و با توجه به موقعیت جغرافیایی آن و وجود آب ازنظر زیستگاهی نیز اهمیت زیادی برای کشور دارد، گفت: ازنظر زیرساختی باید توجه بیش‌تری به این استان شود که در قانون برنامه ششم توسعه نیز توجه خاصی به آن شده و زمینه‎های جهش در آن فراهم است.

وی گفت: باید شرایط و مسائل پیش‌آمده برای کشور را به فرصت تبدیل کنیم و باوجودی که ازنظر اقتصادی مشکلاتی به وجود آمده است اما می‎توانیم از ظرفیت‎های معطل‌مانده موجود در کشور بهره‎برداری کنیم و آن‌ها را به فرصت بدل کنیم.

لاریجانی بابیان این‌که این امر اهتمام جدی و مدیرانی می‎خواهد که شرایط را به‌درستی درک کنند و مجاهدانه تلاش کنند، گفت: ملت ایران صبور و هوشیار هستند و ظرفیت علمی خوبی در میان آن‌ها نهفته است که با هم‌فکری و استفاده از نخبگان می‎توانیم شرایط آینده را بهتر رقم بزنیم.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.