| کد خبر: 172668 |

◄ طرح «اینگام» در راستای پرورش مدیران متخصص نیاز ضروری است

وزیر راه و شهرسازی پرورش مدیران آینده را یک ضرورت اساسی دانست و گفت: متاسفانه در کشور در این زمینه ضعف وجود دارد از همین رو این طرح در سایر سازمان و شرکت‌های زیر مجموعه وزارت راه در حال پیگیری است.

تین نیوز

وزیر راه و شهرسازی پرورش مدیران آینده را یک ضرورت اساسی دانست و گفت: متاسفانه در کشور در  این زمینه ضعف وجود دارد از همین‌رو این طرح در سایر سازمان و شرکت‌های زیر مجموعه وزارت راه در حال پیگیری است.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، آخوندی در مراسم افتتاح طرح پرورش مدیران آینده فرودگاهی در سخنرانی عنوان کرد: مدیران آینده فرودگاه‌ها باید کسانی در تراز جهانی باشند.

وی در ادامه عنوان کرد: موضوع پرورش مدیران یکی از نقاط ضعف در کشور است؛ به همین دلیل من این موضوع را در تمام دستگاه‌ها پیگیری کردم. در حال حاضر این طرح در سازمان بنادر، شرکت راه‌آهن، سازمان راهداری و ... دنبال می‌شود.

آخوندی با بیان این‌که شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران از حساسیت بسیار بالایی برخوردار است چرا که مسافرانی که به فرودگاه‌ها کشور می‌آیند هر لحظه آن فرودگاه با سایر فرودگاه‌ها در جهان مقایسه می‌کنند، اظهار داشت: فرودگاه اولین تجربه‌ای است که یک مسافر به محض ورود به ایران آن را کسب می‌کند از همین‌رو لازم است این تجربه یک خاطره مثبت در ذهن مسافر حک شود.

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر این‌که ایرانی بودن فرودگاه‌ها بسیار مهم است، تصریح کرد: بنده در بازدیدهایی که از فرودگاه‌های کشور داشتم همواره این بحث را مطرح می‌کردم که باید سطح سرویس خودمان را با سطح سرویس سایر فرودگاه‌ها در جهان مقایسه کنیم از همین‌رو قرار شد که فرودگاه‌های کشور سطح خدمات‌رسانی خود را در معرض قضاوت در سطح جهانی قرار بدهند.

او با اظهار به این‌که برخی از فرودگاه‌های کشور توانستند در منطقه رتبه‌های بسیاری خوبی به دست بیاورد، بیان کرد: برای بنده بسیار مهم است زمانی که یک مسافر وارد فرودگاه‌های ایران می‌شود بتواند حال و هوای ایران را استشمام کند. بنده در فرودگاه‌های که می‌روم به این موضوع اشاره می‌کنم اگر چشمان فردی را ببندیم و در فرودگاهی باز کنیم باید بتواند تشخیص بدهد که در کدام فرودگاه قرار دارد در غیر از این صورت به‌طور حتم در طراحی و معماری ضعف وجود دارد.

آخوندی با اشاره به این‌که ما باید همواره جابه‌جایی درب تا درب در فرودگاه‌ها را دنبال کنیم، بیان کرد: کسی که مدیر یک فرودگاه است باید بداند که چگونه مسافر می‌خواهد از مبدا خود به فرودگاه برسد. بحث فرودگاه با حمل‌ونقل دورن شهری بسیار موضوع مهمی است که باید به آن توجه شود. البته همین بی‌توجهی باعث شده است که اتصال ریلی و مترو به فرودگاه امام خمینی وجود نداشته باشد.

او افزود: شما زمانی که وارد فرودگاه امام می‌شوید تنها وسیله‌ای که می‌توانید از آن استفاده کنید تاکسی و وسیله شخصی نقلیه است. این به دلیل نگاه داخلی در فرودگاه است اما اگر ما فرودگاه را به‌عنوان بخشی از عملکرد شهری ببینیم هرگز این اتفاق رخ نمی‌دهد. زمانی که کلنگ فرودگاه امام زده شد همان روز بایست حمل‌ونقل عمومی ان طراحی می‌شد.

آخوندی تصریح کرد:  در توسعه فرودگاه‌های بین المللی در نظر گرفتن ایجاد اقامتگاه‌ها بسیار مهم است از همین رو  در حال حاضر تنها فرودگاه امام از این اقامتگاه درون فرودگاهی برخوردار است و باید در سایر فرودگاه‌های کلانشهرها هم به چنین رویه ای توجه شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.