| کد خبر: 172246 |

◄ روند توسعه فرودگاه یزد با اجرای طرح‎های بهسازی

مدیرکل فرودگاه‎های استان یزد از اجرای طرح‎های بهسازی فرودگاه یزد طبق روال پیش‌بینی‌شده خبر داد.

تین نیوز

مدیرکل فرودگاه‎های استان یزد، گفت: اکنون در حال اجرای تعدادی از طرح‎های بهسازی در فرودگاه یزد هستیم که یکی از آن‌ها بهسازی ترمینال خارجی است که به امید خدا در آینده‎ای نزدیک به پایان خواهد رسید. عملیات ساخت ساختمان سپاه نیز به‌زودی تمام خواهد شد و همچنین با توجه به اینکه منازل سازمانی به شبکه گازرسانی شهری متصل شده‌اند پیگیر اتصال ساختمان اداری به این شبکه هستیم.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از روابط‎عمومی شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران، عباس محمدی با اشاره به اینکه ساختمان تکنیکال بلاک و برج مراقبت و همچنین ساختمان آتش‌نشانی حدود پنجاه سال قدمت دارند و به دلیل فرسودگی و با توجه به توسعه فرودگاه، دیگر پاسخگوی شرایط عملیاتی نیستند، گفت: طرح مطالعات ساخت ساختمان جدید تکنیکال بلاک و برج مراقبت پرواز و همچنین ساختمان آتش‌نشانی و هدایت زمینی در مهرماه امسال به اتمام خواهد رسید و در صورت مهیا بودن شرایط اجرای آن‌ها به مناقصه گذاشته خواهد شد.

محمدی در مورد طرح‎های دیگر فرودگاه یزد گفت: در سال گذشته عملیات نصب سامانه ILS و اجرای سیویل ورک به اتمام رسید و توسط فلایت چک تایید شد اما بهره‎برداری آن منوط به ارائه طرح تقرب است که از سوی مرکز کنترل فضای کشور باید ارائه شود. همچنین پروژه چراغ‎های PALS که سیستمی کمکی و الحاقی به ILS است و باعث می‎شود حداقل دید پروازی کاهش یابد نیز نصب‌شده و آن نیز توسط فلایت چک تایید شده است.

وی با اشاره به اینکه به‌منظور کاهش ترافیک طرح افزایش عرض بلوار دسترسی بین ترمینال داخلی و خارجی اجراشده است، گفت: درزگیری بخش عمده باند پرواز، ساخت تونل انرژی بتنی آدم‎رو برای عبور لوله‌ها و تاسیسات، بهسازی موتورخانه فرودگاه برای تامین گرمایش و سرمایش، بهسازی مهمانسرا، ساخت پنج واحد منزل سازمانی جدید و ایمن‌سازی سطوح پروازی به‌نحوی‌که منجر به دریافت گواهی‎نامه فرودگاهی برای فرودگاه یزد شده است از دیگر طرح‎های اجراشده هستند.

مدیرکل فرودگاه‎های استان یزد بابیان اینکه فرودگاه یزد تنها فرودگاهی است که سامانه مدیریت ایمنی (SMS) در آن به‌طور کامل پیاده‎سازی و اجراشده است، گفت: در این طرح فرهنگ ایمنی در میان کارکنان فرودگاه گسترش‌یافته است و در این زمینه به‌خوبی توجیه شده‎اند.

وی با اشاره به آسیب دیدن دکل فرستنده برج مراقبت براثر طوفان شدید در بهار امسال گفت: در این زمینه به‌سرعت شرایط را مدیریت کردیم و با همکاری اداره کل ارتباطات و ناوبری هوایی دکل را نصب کردیم به‌طوری‌که نگذاشتیم ارتباط برج مراقبت قطع شود.

محمدی بابیان اینکه در یک اقدام ابتکاری برای اولین بار در سطح فرودگاه‎های کشور انجمن نخبگان فرودگاه یزد تشکیل‌شده است، گفت: در این مدت اعضای این انجمن اقدام به ارائه طرح‎ها و برنامه‎های خلاقانه و ابتکاری در مورد پدافند غیرعامل و غیره کردند که این‌ها منجر به ساخت سامانه‎های فرودگاهی شده است که معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در سال گذشته از آن‌ها بازدید و ابراز رضایت کرد و همچنین در نمایشگاهی که در تهران برگزار شد این طرح‎ها مورد تایید مدیران ستادی شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران قرار گرفت و برای اجرای آن‌ها قول مساعدت دادند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.