| کد خبر: 171946 |

◄ افزایش 300 متری باند فرودگاه زنجان و بهسازی ترمینال

اخذ سند تک‌برگ بخشی از اراضی فرودگاه در آینده نزدیک انجام می‌شود.

تین نیوز

مدیر فرودگاه زنجان با اشاره به انجام اقدامات موفق برای توسعه و بهسازی فرودگاه از افزایش 300‌متری باند و بالا بردن ظرفیت ترمینال تا یک و نیم برابر خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از روابط‌عمومی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، محمدقاسمی با اعلام این خبر عنوان کرد: سال 91 موافقت‌نامه‌ای میان شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران و استانداری زنجان برای افزایش 600 متری طول باند فرودگاه منعقد شد. افزایش طول باند به طول 300 متر در سال 93 به پایان رسید و در ادامه سال 95 چراغ‌های تقرب را نصب کردیم و با اختصاص 20‌میلیارد ریال اعتبار شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران آسفالت و تامین روشنایی باند را انجام دادیم.

مدیر فرودگاه زنجان افزود: بااین‌که از دو سال پیش پروژه افزایش طول باند فرودگاه به بهره‌برداری رسیده هنوز افتتاح رسمی نشده است.

قاسمی هم‌چنین بابیان این‌که برای افزایش 300 متری دیگر باند نیازمند اعتبار استانی هستیم، گفت: البته طول باند فعلی برای انجام پروازها کافی است.

وی افزود: در دو سال اخیر با انجام عملیات بهسازی ازجمله جابه‌جایی تسمه‌نقاله و گیت، ظرفیت ترمینال فرودگاه زنجان به میزان 1.5 برابر افزایش‌یافته است.

قاسمی گفت: یکی از توفیق‌های اخیر ما کابل‌کشی فیبر نوری به طول 15‌کیلومتر از شهر تا فرودگاه بوده است. همچنین جاده زنجان- طارم را برای سهولت تردد به سایت رادار فرودگاه ایمن‌سازی کرده‌ایم.

وی همچنین با اشاره به این‌که فرودگاه زنجان، نخستین فرودگاه کشور در دریافت سند تک‌برگ است، افزود: سال گذشته سند تک‌برگ 150 هکتار از اراضی را دریافت کردیم و دریافت سند تک‌برگ 47 هکتار دیگر نیز در دست انجام است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.