| کد خبر: 163267 |

◄ تمهیدات فرودگاه شیراز برای مسافران نوروزی

با توجه به افزایش فوق‌العاده پروازهای خارجی فرودگاه شیراز، امکانات و تدارکات لازم برای انجام بدون مشکل این پروازها پیش‌بینی‌شده است.

تین نیوز

با توجه به افزایش فوق‌العاده پروازهای خارجی فرودگاه شیراز، امکانات و تدارکات لازم برای انجام بدون مشکل این پروازها پیش‌بینی‌شده است.

رضا بدیعی فرد مدیرکل فرودگاه‌های استان فارس با اعلام این خبر افزود: در خصوص بحث نوروزی در تمام فرودگاه‌های کشوری دستورالعمل‌هایی ابلاغی وجود دارد که فرودگاه‌ها ملزم به آن‌ها هستند و این دستورالعمل در فرودگاه شیراز انجام گرفت. بحث زیباسازی محیط اطراف فرودگاه‌ها، گل‌آرایی و رنگ‌آمیزی جداول ازجمله این کارها بود. به‌جز این موارد یکسری اقدامات فرهنگی و سرویس‌های خاص برای مسافران هم در این دستورالعمل پیش‌بینی‌شده است. شرکت‌های هوایی قطری و ترکیش ایر در این مدت هم تایپ هواپیماهای خودشان را بزرگ‌تر کردند و هم تعداد پروازهای آن‌ها در ایام نوروز بیشتر شد. زیرساخت‌ها را طوری هماهنگ کردیم که بتوانیم به آن‌ها سرویس‌دهی مناسبی داشته باشیم.

او ادامه داد: در کنار این موارد بحث به‌روزرسانی سایت فرودگاه هم انجام گرفت تا اطلاعاتی که مسافران نیاز دارند به‌راحتی در اختیارشان باشد. همان‌طور که می‌دانید شیراز یک شهر گردشگرپذیر است و میزبان خیلی از هم‌وطنانمان از طریق هوایی خواهیم بود. به همین خاطر با هماهنگی‌های صورت گرفته با گردشگری استان در داخل فرودگاه همه اطلاعات لازم در اختیار مسافران قرار می‌گیرد. البته این میزبانی همراه با موسیقی است و مثل سال گذشته در فرودگاه یک گروه سنتی در کنار سفره هفت‌سین مراسم دارد.

بدیعی فرد در ادامه با اشاره به گسترش فضای فرودگاه شیراز گفت: در مورد کارهای انجام‌گرفته در فرودگاه و پایانه‌ها باید به تمام شدن فاز دوم پایانه خارجی اشاره‌کنم که در اختیار مسافران بوده و از آن بهره می‌برند. بحث توسعه فضای سالن ترانزیت داخلی را داشتیم که این فضا به دو برابر افزایش پیدا کرد. در خصوص بحث محوطه ایرساید شرکت‌های هندلینگ یکسری مشکلات داشتند که برطرف شدند. بهسازی سطوح پارکینگ‌ها هم برای طرح نوروزی انجام گرفت و ترمیم شدند. بابت بحث روشنایی و امنیتی فرودگاه هم چهار دکل برج نوری لازم بود که نصب شدند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مدیرکل فرودگاه‌های استان فارس درباره افزایش تعداد سفرهای خارجی در ایام نوروز  اظهار داشت: حدود یک ماه پیش برقراری پروازهای شرکت‌ هواپیمایی «سلام» را داشتیم که یکی از لوکاس کریرهای کشور عمان است و برای اولین بار به ایران پرواز گذاشت و در فرودگاه شیراز انجام داد. الان هفته‌ای دو بار پرواز در مسیر شیراز به مسقط انجام می‌دهد که خوشبختانه لود پرواز بالا بوده و استقبال شده است. چون قبلاً عمانی‌ها باید با ماشین به شارجه می‌رفتند و بعد به شیراز می‌آمدند که الان این پرواز مستقیم انجام می‌گیرد و مشکلات آن‌ها حل‌شده است. بااین‌حال قطعاً در ایام نوروز افزایش سفر خواهیم داشت ولی میزان آن هنوز مشخص نیست.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.