| کد خبر: 160952 |

طرح مهرآباد 2A در جهت تأمین آسایش ساکنان غرب تهران

◄ مهرآباد 2A؛ طرحی برای آسایش همسایگان مهرآباد است

در جهت آرامش و آسایش‌بخش بزرگی از ساکنان غرب تهران، تعدادی از کنترلرهای ترافیک هوایی مهرآباد پیشنهاد اجرای طرح مهرآباد 2A را در دستور کار قرار داده‌اند.

تین نیوز

تعدادی از کنترلرهای ترافیک هوایی مهرآباددر جهت آرامش و آسایش‌ بخش بزرگی از ساکنان غرب تهران، پیشنهاد اجرای طرح مهرآباد 2A را ارائه داده‌اند.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط‌عمومی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، افزایش روزافزون ترافیک هوایی و رشد ساخت‌وساز در اطراف فرودگاه، مزاحمت‌های ناشی از سروصدای پروازها در مسیر اوج‌گیری را برای ساکنان غرب فرودگاه مهرآباد به همراه دارد و طرح این موضوع که ابتدا فرودگاه وجود داشته و سپس ساخت‌وساز در اطراف آن شکل‌گرفته است، کمکی به حل یا کاهش اثرات مشکل نمی‌کند.

اخیراً جمعی از کنترلرهای ترافیک هوایی مهرآباد با نگرشی مسئولانه که ناشی از دغدغه‌های انسانی و زیست‌محیطی است، پیشنهاد اجرای طرح مهرآباد 2A را در دستور کار قرار داده‌اند که به‌موجب آن پروازها در راستای باند تا فاصله دو مایلی اوج‌گیری و سپس گردش‌به‌چپ می‌کنند که این امر آرامش نسبی ساکنان منطقه تهرانسر را از مزاحمت‌های ناشی از سروصدای پروازهای خروجی در پی دارد.

البته در نگاه کلان، عدم مواجهه با چنین مشکلاتی در شهرها نیازمند عزم جدی سازمان هواپیمایی کشوری و شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران است تا با متقاعد کردن مدیریت کلان‌شهری و حمایت سازمان حفاظت محیط‌زیست برای کریدور ورودی و خروجی ترافیک هوایی فرودگاه‌ها سهمی قائل شوند و توجه به مسیر اپروچ و اوج‌گیری پروازها در برنامه تفصیلی شهرها لحاظ شود.

بی‌شک در صورت لحاظ الزام‌های وجود فرودگاه این زیرساخت می‌تواند یکی از ارکان توسعه و مزیت رقابتی شهرها باشد.

روح‌الله فلاح‌تبار

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.